Gravid, ont i rygg,allmän visstidsanställning
Hej.
Är en tjej som är gravid i v 18 idag. Har precis kommit tillbaka från 4 veckors semester och jobbar som lokalvårade med allmän visstodsanställning 3 månader åt gången 100%. Min chef är inte den mest förstående personen som man känner att man kan komma med sina problem till. Jag har jobbat på detta jobb i över 1 år nu och har blivit anställd 3 månader åt gången varje gång. Nu har jag anställning fram till sista augusti och ska berätta för min chef i morgon att jag är gravid då det påverkar min arbetsdag väldigt myclet.
Nu till mitt problem.
Jag har börjat få jätte ont i ryggen. Har haft det under semestern men då har jag kunnat lägga mig ner ocu vilat när det behövts. Efter första dagen på jobb efter semestwrna var jag helt slut i kroppen innan lunch. Hade sån ångest när jag kom hem över att jag verkligen inte ville tillbaka till mitt jobb. Det är inte meningen att man ska gå ipp varje morgon och ha ångest över att gå till jobb.
Jag är orolig.över att min chef antagligen inte kommer till att förälnga min anställning när jag berättat om min graviditet. Vad gör jag då ? Kan jag bli sjukskriven på.grund av min ryggont och min ångest / stress.
Hur har alla ni haft det ?
Tacksam för alla svar
/ en ledsen, orolig, stressad och urmattad blivande mamma