• Osäker123

Är min man otrogen eller inte?

Hej. Jag har suttit och funderat nu i 3 månader på att något inte stämmer. Jag känner mig inte säker i mitt giftermål längre, så som jag kände mig innan. Jag och min man har varit gift i 5 år och vi har en dotter som är 2,5 år. Vi bor ihop och allt funkade bra innan. Men nu dom senaste månaderna har jag tappat förtroendet för honom. På grund av hans beteende och sätt. Jag litar inte på honom längre. Något inom mig säger att han är otrogen. Innan det5a hade vi ett bra förhållande mellan oss. Jag litade på honom fullständigt och allt gick som en dans. Men från ingenstans så började jag känna mig osäker på honom. Den känsla slog mig rakt i ansiktet. Ändå sedan den dagen tänker jag på det hela tiden. Jag konfronterade honom. Men han säger nej. Han gör inget fel. Jag bad då om att få kolla på hans mobil. Han nekade mig. Min värld rasade samman då. Enligt honom så är det bara en princip sak. Jag däremot gömmer inget för honom. Han vet exakt allt om mig var jag går, med vem och när. Han får kolla i min mobil eller hålla den när han vill. Men efter att han så nej. Har jag nekat honom min telefon för att jag vill att han ska känna den känslan jag fick när han så nej. Han går ut och jobbar från 11.00 till 21.00. Han äger sitt eget företag. Så han behöver inte vara där så länge. Men enligt honom måste han det. Men varje gång jag ringer eller sms. Så är det inte jobb hela tiden. Utan han gör något annat eller är någonstans. En dag så frågade jag honom. Vad gör Du? Vi sms. Han så jag är på ett ställe och dricker kaffe. Detta stället är ungefär 5 min från vår lägenhet. Jag fick den onda känslan igen. Något så till mig du måste ditt. Nu har du din chans och kolla om han talar sanning. Jag gick dit. Men jag såg inte hans bil. Jag väntade lite. För jag trodde att han kanske skulle komma. Men efter några minuter ringde jag upp honom och så var är Du, Han försökte ändra diskussion. Då bara brast jag av gråt och förstod att allt jag hade känt. Var sant. Efter 5 min dyker han upp utanför stället. Jag pratade ingenting för jag var så ledsen och kände mig så lurad. Efter några dagar förklarar han för mig att han hade gått för att hämta en sak bla bla bla. Vad ska jag göra?

Ja behöver verkligen råd. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Han nekar allt och hans telefon är konstant med honom. Så man hinner inte se den.

Vad hade ni gjort om ni vill veta sanningen?

Jag gråter ofta för mig själv. För jag mår inte bra av dessa tankar. Varje gång så säger han att han ska börja bete sig bra så jag inte får dessa tankarna. Men nästa dag är allt precis likadant. Jag vet att någon kanske kommer skriva något negativ och säga lämna honom. Men det känns som om jag inte kan lämna honom fören jag vet. Just nu har jag inte fått någon bekräftelse på något. Utan det är bara dessa konstiga beteenden och den magkänslan som inte vill försvinna. Han är ute ofta och han har mobilen på ljudlös. Det kan hända att den är på ljud ibland. Men bara av att han neka mig mobilen, betyder inte det för er att han har något att dölja? Tacksam för alla slags råd som kan hjälpa mig att komma ur denna situationen. Kanske börjar jag lugna mig eller se att han verkligen är otrogen. Jag har aldrig varit otrogen mot honom. Jag har inte ens kompisar av det motsatta könet för jag vet att han är väldigt svartsjuk av sig.

• Svar på tråden Är min man otrogen eller inte?
  • Anonym (963)
    Osäker123 skrev 2017-07-26 17:12:55 följande:
    Får jag fråga dig en sak. Varför är det bara han som får kräva att kolla i min telefon, men inte Jag?

Jag har aldrig krävt det från honom, men han har gjort det mot mig. Vadå har jag mindre värde att jag inte ska få kolla så som han kollar.
    Kräver? Du behöver inte ge honom din telefon. Har du verkligen sagt "nej du får inte kolla i min telefon"?
  • Anonym (Mini)

Kan du hans lösenord till något?

• Anonym (Hm)
    Lena skrev 2017-07-26 17:40:52 följande:
    Det är helt tokigt att han kräver det av dig.

Regler ska vara ömsesidiga.
    Håller med.
  • Anonym (TantVit)

Du behöver få visshet. Har du ekonomisk möjlighet att anlita privatdetektiv?

Googla i så fall på "otrohet privatdetektiv". Har förhållandet mellan er förändrats så beror det på någonting.

• Anonym (Varit där)

Fick också en magkänsla om min snart fd man. Och det stämde han var otrogen.

Jag kollade hans mobil när han sov och fick bevis. Eller fick se vem han skrev till.

Jag tog kontakt med henne och hon erkände att de hade ett förhållande.

Mitt tips är att snoka. Kanske fult och fel egentligen. Men ändå...

• starvivan1

Om han är otrogen, lämnar du honom då?

I så fall kan du ju förklara det för honom, att om han träffat någon annan och vill skiljas så är du med på det. Du vill ändå inte leva med någon som är otrogen och som du inte kan lita på.

Ofta vill den bedragna inte släppa taget och kämpar med näbbar å klor för att det inte ska ta slut. Den otrogne kan fortsätta att ljuga, bedra och hålla på halster.

Som bedragen alternativt förd bakom ljuset på ett sätt som man inte mår bra av tycker jag att man ska sätta ner foten. "Det här känns inte bra för mig längre, ledsen men jag kan inte fortsätta så här".
    På så sätt sätter man gränser och den otrogne får anstränga sig för att rätta till situationen/ta konsekvenserna av sitt handlande.

Men som sagt, bara om du är beredd att lämna honom.

• Söder73

Kolla hans mobil när han sover. Du måste få veta, du kommer bli tokig annars. Har han facebook? Kolla datorn på surfhistorik. Beställ en specifikation på hans telefonsamtal.

• Anonym (Snok)

Finns de inget sätt du kan få tag på mobilen? När han sover eller när den ligger på laddning eller duschar. Kan du inte lösen till hans fb eller mail? Nånting är de som han sysslar med och de lär finnas besvis i hans telefon.

• Anonym (Hallon)

Klart som korvspad att han har nåt olämpligt för sig, annars beter man sig inte så!

Vore jag du skulle jag nog ställa honom mot väggen, vill han fortfarande erkänna eller visa mobilen så skulle jag flytta ut eller göra en tillbaka kaka bara för att ????

Tillit är en viktig grund i ett förhållande.Han har ändrat sitt beteende och det är helt normalt att du reagerar! Vill han inte hjälpa dig och rädda erat förhållande finns inte så mkt att göra.
    Är han dessutom svartsjukt lagd så kan det tyvärr vara så att han känner andra så som han känner sig själv.

• Anonym (tapet)

Nu vet vi ju inte om han är otrogen eller inte, men jag vill ändå dela med mig av en upplevelse som kan ge lite perspektiv.

Jag hade en fd sambo som misstänkte att jag var otrogen, vilket jag inte var. I mitt jobb måste jag ibland resa en del och jobba sent. När det under en period var många sena kvällar och mycket stress pga ett viktigt kontrakt som jag rodde iland, så började hon tro att jag var otrogen eftersom jag var borta mer och jag var lite distraherad när jag var hemma. Så hon började kartlägga mig, ringde och fråga var jag var, var jag skulle och sådant. En gång sa jag att jag skulle ut och äta med en kund på restaurang senare i veckan och på den dagen står hon utanför restaurangen för att kolla om jag var där, vilket jag inte var då jag och kunden fastnat i förhandlingar. Hon blev skogstokig och kallade mig för otroget svin etc. Medan allt jag gjorde var att jobba 10-12 timmar om dagen. Resten av tiden var jag med henne, men det fattade inte hon.

Poängen med denna text är att visa att skenet kan bedra. Så jag skulle göra som flera i denna tråd sagt, skaffa konkreta bevis som bevisar hans otrohet. För är svinet otrogen så ska han skit ha. Men tänk om han inte är det? 

• Anonym (Snoken)

Åk till hans jobb och se om han är där, när han säger att han är det.

Det verkar lite skumt, du kan gott snoka vidare. Men jag tycker inte du ska göra slut innan du vet något. för tänk om du har fel.

• Osäker123
    Anonym (TantVit) skrev 2017-07-26 18:24:06 följande:

Du behöver få visshet. Har du ekonomisk möjlighet att anlita privatdetektiv?

Googla i så fall på "otrohet privatdetektiv". Har förhållandet mellan er förändrats så beror det på någonting.

Jag har verkligen inte råd med det. Det har förändrats och han känns väldigt långt borta från mig. Även om vi sitter bredvid varandra vid köksbordet.
  • Osäker123
    Anonym (963) skrev 2017-07-26 17:53:33 följande:

Kräver? Du behöver inte ge honom din telefon. Har du verkligen sagt "nej du får inte kolla i min telefon"?

Ja jag sa nej. Han reagerade inte ens. Hade det varit innan så hade man hört ett och annat. Men han verkade inte bry sig när jag sa nej. För jag är väldigt svag för att det ska vara jämnt och ja har alltid försökt sträva efter det. Ja säger alltid till honom. Vf ska du kunna göra saker men sen ska du säga nej till mig ex. Så kommer han med pratet om att jag är en kvinna och han en man och jag hatar det. Jag är väl lila mycket människa som honom. Ja vet inte vf han har blivit så här.
  • Osäker123
    Anonym (Mini) skrev 2017-07-26 17:56:46 följande:

Kan du hans lösenord till något?

Nej :(. Han har lösenord och fingeravstryck lösen i telefonen.
  • Osäker123
    Söder73 skrev 2017-07-27 23:24:26 följande:

Kolla hans mobil när han sover. Du måste få veta, du kommer bli tokig annars. Har han facebook? Kolla datorn på surfhistorik. Beställ en specifikation på hans telefonsamtal.

Kan man göra det. Alltså specifikation på telefonsamtal. Hur Då?
  • Osäker123
    Anonym (Varit där) skrev 2017-07-26 18:26:45 följande:

Fick också en magkänsla om min snart fd man. Och det stämde han var otrogen.

Jag kollade hans mobil när han sov och fick bevis. Eller fick se vem han skrev till.

Jag tog kontakt med henne och hon erkände att de hade ett förhållande.

Mitt tips är att snoka. Kanske fult och fel egentligen. Men ändå...

Jag känner att det är de ända sättet jag kommer få reda på något alls. Om jag snokar. Men hans mobil är på lås med lösenord och fingeravstryck lösen. Ja har suttit och tänkt vem det kan vara, är det någon nära eller någon jag inte alls sett. Ja har tyvärr heller ingen bil eller körkort. Hade jag haft det, då hade jag nog kollat var han egentligen åker, om jag ska vara ärlig. Men ja hinner inte kolla det. För han kör bil. Ja bara sitter och väntar typ. Ja vet inte. Ja känner mig väldigt vilsen just nu.

Finns det något annat sätt? Om personen aldrig erkänner. Vad gör man då? Vänta ut det. Tar verkligen på min hälsa och krafter.
  • CrazyTown

Snoka för att stilla din undran. Skaffa bevis. Eller ställ ultimatum "låt mig se i din telefon nu annars avslutar vi för mitt förtroende är borta"

Ps. I de förhållanden jag haft har jag ibland haft en magkänsla att ngt varit fel. I de fallen har jag haft rätt 100% av gångerna

• Osäker123
    Anonym (tapet) skrev 2017-07-28 14:13:53 följande:

Nu vet vi ju inte om han är otrogen eller inte, men jag vill ändå dela med mig av en upplevelse som kan ge lite perspektiv.

Jag hade en fd sambo som misstänkte att jag var otrogen, vilket jag inte var. I mitt jobb måste jag ibland resa en del och jobba sent. När det under en period var många sena kvällar och mycket stress pga ett viktigt kontrakt som jag rodde iland, så började hon tro att jag var otrogen eftersom jag var borta mer och jag var lite distraherad när jag var hemma. Så hon började kartlägga mig, ringde och fråga var jag var, var jag skulle och sådant. En gång sa jag att jag skulle ut och äta med en kund på restaurang senare i veckan och på den dagen står hon utanför restaurangen för att kolla om jag var där, vilket jag inte var då jag och kunden fastnat i förhandlingar. Hon blev skogstokig och kallade mig för otroget svin etc. Medan allt jag gjorde var att jobba 10-12 timmar om dagen. Resten av tiden var jag med henne, men det fattade inte hon.

Poängen med denna text är att visa att skenet kan bedra. Så jag skulle göra som flera i denna tråd sagt, skaffa konkreta bevis som bevisar hans otrohet. För är svinet otrogen så ska han skit ha. Men tänk om han inte är det? 

Det är precis det jag också tänker. Tänk så gör han inget. Men ändå sitter dom tankarna fast och gräver, sen så beter han sig väldigt konstigt. Han ville alltid vara nära mig och ha närhet, men det är borta nu. Att inte få veta vilket av det de är, är det värsta. Han vill varken hjälpa mig att ta itu med dessa känslor. Jag bad honom att hjälpa mig att bevisa för mig att jag har fel. Jag vill inte tänka dessa tankar. Men hans val att hellre gömma sin mobil, gjorde mig bara ännu värre, om du förstår vad jag menar. Därför skrev jag att era svar kanske kan hjälpa mig. Det kanske inte är så som jag tror. Det är alltid bättre med fyra öron än två. Men i detta fall 4 ögon än två.
  • Anonym (dajmen)

Komplicerat, speciellt eftersom ni har barn ihop.
    Tycker ni ska beställa tid hos familjerådgivare.

• Hlhzhk

Jag hade blivit galen och känt mig instängd om min partner jagade mig så som du gör med din man. Man måste inte alltid veta vad den andre gör eller vem den är med.. tro inte alltid det värsta. jag förmodar att ni är två vuxna människor? Han klarar sig själv likaså du. Man måste ha ett privatliv även om man är sambo/gift. Du kväver honom annars. Ställ honom mot väggen en sista gång och prata ut om allt. Ta upp allt du känner/tycker/tänker. Sen lägger du av. Låter nästan som att du vill att han ska vara otrogen.

Hade min man hållt på så som du gör hade jag hållt mig undan, blivit rädd

Har kod på min mobil och det är bara jag som får använda den. Finns absolut inget hemligt eller andra män jag försöker dölja eller nåt sånt. Otrohet är något av det värsta man kan utsätta sin partner för. Min mobil är min, är som en dagbok, har allt i den, skriver anteckningar och allt möjligt. Vil ha det för mig själv, ingen annan anledning.

Jag och min man känner varann såpass bra att vi litar fullt ut på varann och behöver inte kontrollera varandras telefoner eller hålla korsförhör.

Som egen företagare ligger allt ansvar på en själv. Om han inte har ett stort välutvecklat företag med många anställda m.m är det mycket möljligt att han behöver vara många timmar på jobbet. Kan ju fråga honom om han Istället kan börja tidigare på morgonen så ni får mer tid tillsammans på EM/kväll?

Hoppas allt går bra för dig, inte kul att behöva må så.

Svar på tråden Är min man otrogen eller inte?