• perlan86

Utveckla en ny app, vad kostar det?

Har en ide för en ny app för användning inom Sverige, någon som är kunnig och vet ungefär hur mycket det kostar? Någon som kanske själv varit med och skapat en app? Det enda konkreta jag vet just nu är att om man ska ha med en GPS funktion, vilket ska denna har, kostar bara den delen 8.000kr (har jag läst).

Vad är mest lönsamt tror ni, att sälja appen för en kostnad, eller låta appen vara gratis men istället satsa på reklamintäkter?

Är väldigt tacksam för svar..

• Svar på tråden Utveckla en ny app, vad kostar det?
  • Anonym (963)

Beror helt på hur avancerad den ska vara. De flesta tar ju betalt i timmar. Du kanske kan övertala någon frilansare att utveckla den mot att få ta del av intäkterna?

Oftast sätter man sig ner med ett företag och tar fram vad den ska innehålla. Sen lämnar dom en offert. Sen kommer det ju kosta om den ska underhållas efteråt också.

• Meriall
    perlan86 skrev 2017-07-26 22:01:45 följande:

Har en ide för en ny app för användning inom Sverige, någon som är kunnig och vet ungefär hur mycket det kostar? Någon som kanske själv varit med och skapat en app? Det enda konkreta jag vet just nu är att om man ska ha med en GPS funktion, vilket ska denna har, kostar bara den delen 8.000kr (har jag läst).

Vad är mest lönsamt tror ni, att sälja appen för en kostnad, eller låta appen vara gratis men istället satsa på reklamintäkter?

Är väldigt tacksam för svar..

Kan du programmera eller lära dig kostar det bara tid. App-programmering är inte jättesvårt att lära sig. Tänkte du till android, iphone/Ipad eller båda?

Vilket sätt du bör välja med gratis + reklam eller kostnad på appen beror ju helt på vad appen ska göra...
  • Meriall
    Anonym (963) skrev 2017-07-26 22:27:23 följande:

Beror helt på hur avancerad den ska vara. De flesta tar ju betalt i timmar. Du kanske kan övertala någon frilansare att utveckla den mot att få ta del av intäkterna?

Oftast sätter man sig ner med ett företag och tar fram vad den ska innehålla. Sen lämnar dom en offert. Sen kommer det ju kosta om den ska underhållas efteråt också.

Ja vill du inte lära sig så är det absolut enklast att slå dig ihop med en programmerare...
  • perlan86
    Meriall skrev 2017-07-26 22:32:27 följande:
    Ja vill du inte lära sig så är det absolut enklast att slå dig ihop med en programmerare...
    Ja exakt, kan man hitta en programmerare som också tror på ideen vore det toppen, men vart hittar man dom?
  • Meriall
    perlan86 skrev 2017-07-27 08:11:38 följande:

Ja exakt, kan man hitta en programmerare som också tror på ideen vore det toppen, men vart hittar man dom?

Finns forum på internet och facebookgrupper. Om inte annat så på linkedin. Eller hör av dig till någon som gjort en app du gillat.
  • John22

Hur mycket kostar det att göra en film...

Helt omöjligt att svara på, det beror helt på vad appen ska innehålla och göra. Lägg upp projektet på Fiverr eller dylikt och låt utvecklare ge bud.

• perlan86

Ja det blir svårt att säga en kostnad bara sådär, men jag ska kolla upp de sidor som ni nämnde. Bockar och bugar för alla svar och tips

Svar på tråden Utveckla en ny app, vad kostar det?