• En slät kopp

Tre timmars besök hos frisör, är det rimligt?

Jag var hos en ny frisör igår. Ny för mig, min vanliga har semester och det blev panik att få en tid. Jag valde en tjej som jag hört gott om. I vanliga fall brukar det ta max en timma när jag bara klipper håret, men nu tog det drygt tre timmar!

Hon svarade i telefonen (privata samtal) ringde själv samtal, kompisar till henne kom in och snackade om vad de skulle göra eller hade gjort, hon fixade fika till sina barn som kom dit mm Jag påpekade flera ggr att det tog lång tid men fick knappt svar. Bara lite charmiga skratt och bortförklaringar om att hon har fullt upp i livet. Jag var riktigt irriterad när jag gick därifrån.

Ifrågasatte om jag skulle betala vanligt pris (650 kr) men hon vägrade ge sig.

Till råga på allt hade hon mage att be mig recensera på hennes fb-sida vilket jag gjorde. Gav en trea i betyg för klippningen men skrev tydligt vad jag tyckte om tiden och hennes nonchalans mot mig som kund.

På kvällen blev jag uppringd. Hon var skitarg för vad jag skrivit och skrek åt mig. Sa att jag var en så tråkig kund så jag skulle bara fatta att hon verkligen inte gjort sitt bästa med mitt hår. Mitt hår och min stil var bara så hemsk osv

Går ju givetvis inte dit igen men ska jag bara låta detta bero?

• Svar på tråden Tre timmars besök hos frisör, är det rimligt?
  • viseversa

Hör av dig till hennes chef. Fan inte okej beteende varken under klippningen och reaktionen och förolämpningarna efteråt. Vilken idiot. Inte fan ska hennes privatliv gå ut över dig. Låter ju helt sjukt att sitta i 3!!! Timmar.

• MeandHim

Verkligen inte! Otroligt oproffsigt av henne, tre timmar tar inte en klippning.
    Tycker som de andra att du borde uppdatera ditt omdöme... risken finns kanske att hon tar bort det. Oavsett, riktigt dåligt! / en annan frisör.

• Aniiee

Kan du gå in på FB igen och ge en 1a istället? eller en halv?

Maken till oprofesonell får man leta efter.....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (12345)
    viseversa skrev 2017-07-27 14:01:44 följande:

Hör av dig till hennes chef. Fan inte okej beteende varken under klippningen och reaktionen och förolämpningarna efteråt. Vilken idiot. Inte fan ska hennes privatliv gå ut över dig. Låter ju helt sjukt att sitta i 3!!! Timmar.

Hon är nog sin egna chef.
  • Nandez
    MeandHim skrev 2017-07-27 20:17:10 följande:
    Verkligen inte! Otroligt oproffsigt av henne, tre timmar tar inte en klippning.
    Tycker som de andra att du borde uppdatera ditt omdöme... risken finns kanske att hon tar bort det. Oavsett, riktigt dåligt! / en annan frisör.
    Ja, tre timmar är på tok för långt.
  • Anonym (Gigi)

Tre timmar är alldeles för lång tid. Att hon sen ringer privata samtal och går och fixar fika till sina ungar? Jag hade typ stuckit.

Tycker också att du ska uppdatera recensionen och skriva att hon ringde och skrek på dig. Det är helt oacceptabelt och fruktansvärt oprofessionellt.

• Anonym (Johanna)

Fruktansvärt! Tur i oturen att hon inte tog betalt per timme.

Råkade ut för det en gång. Hade flera gånger varit hos en frisör som jag var nöjd med. Sen gick det något år och jag ringde för att boka tid för vanlig klippning av topparna. Var en av hennes kollegor som jag fick tid hos, och jag frågade för säkerhets skull vad det skulle kosta. 350 kr sa hon.

Väl där tog klippningen väldigt lång tid, hon såsade verkligen. Klippningen som brukade ta 40 minuter tog över en timma. 700 kr skulle hon ha för det. Jag ifrågasatte, och då sa hon att det var 350 kr per påbörjad timma.. Riktigt fult gjort!

• MaddeSss

Vilken salong? Stad? Jag klipper mig också i en kombinerad heminredningsbutik/frisör/skönhetssalong ????

• nevermind

Ändra till en etta! Fattar inte hur du kunde ge en trea...
    Och så skriver du givetvis om samtalet.

• viseversa

Ändra betyget som fler här säger. Extremt konstigt beteende av henne och jag hade inte ens gett en etta.

• Anonym (12345)

Vad är meningen med tråden om vi inte ska få veta vilken salong det är?

• MissNastrax
    Anonym (12345) skrev 2017-07-28 12:40:06 följande:

Vad är meningen med tråden om vi inte ska få veta vilken salong det är?

Hon ställer ju en rak fråga dvs om hon ska dra åt tumskruvarna pga frisörens telefonsamtal eller låta det vara... du är bara sjukt nyfiken så du kan snoka på FB själv i recensionerna ;)
  • Anonym (12345)
    MissNastrax skrev 2017-07-28 13:05:32 följande:
    Hon ställer ju en rak fråga dvs om hon ska dra åt tumskruvarna pga frisörens telefonsamtal eller låta det vara... du är bara sjukt nyfiken så du kan snoka på FB själv i recensionerna ;)
    Ja det är klart jag är, vilka reensioner?
    Det finns en miljon facebookgrupper, vi vet ju inte ens vilken stad det gäller.
  • MissNastrax
    Anonym (12345) skrev 2017-07-28 13:23:10 följande:

Ja det är klart jag är, vilka reensioner?

Det finns en miljon facebookgrupper, vi vet ju inte ens vilken stad det gäller.

Recensioner du kan ge på ett företag/restaurang/butik/verksamhet dvs ej någon FB grupp utan någons publika sida för kunder / potentiella kunder..
Svar på tråden Tre timmars besök hos frisör, är det rimligt?