• mrshellstrom

Clearblue som inte ökar

Hej!

Väntar barn nr3 men har många graviditeter bakom mig.

I mars 2017 fick vi avsluta en graviditet i v12+0 pga cysta och kromosomavvikelser, vilket var väldigt tungt för mig.

Har testat plus igen nu och hade ägglossning 28- eller 29 juni.

Fått såväl 1-2 som 2-3 veckor på Clearblues digitala men den slår inte om till 3+.

Är idag i v6+1.

Inga konkreta indikationer på missfall men vill gärna höra vad ni tänker.

Tagit isär testerna och en liten svag ökning från i förrgår till idag men ändå inte så det räcker för veckoindikatorn att slå om. Vanligt Clearbluetest blev plus innan ens kontrollstrecket syntes och på det digitala kommer Gravid inom 5sek.

Snälla säg att det finns lite hopp! ??

• Svar på tråden Clearblue som inte ökar
  • mrshellstrom
    Glitterlim skrev 2017-08-03 09:12:39 följande:

Lycka till idag! Vilken tid är det som gäller?

Kl 15!
  • Glitterlim

Gjorde ett digitalt idag som visade 2-3 veckor. Är på 5+2 enligt Natural cycles så för mig är det nog kört. Borde visat 3+, vilket jag lärt mig :(

• Glitterlim

Såg ut såhär när jag bröt upp det, vet inte hur starkt det ska vara för att visa 3+ men får googla. Usch det här suger!!

• Lucy Cat
    Glitterlim skrev 2017-08-03 14:16:34 följande:

Såg ut såhär när jag bröt upp det, vet inte hur starkt det ska vara för att visa 3+ men får googla. Usch det här suger!!

Såhär såg mitt ut när det precis slog om till 3+

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Lucy Cat
    Glitterlim skrev 2017-08-03 14:16:34 följande:

Det är alltså ditt högra översta streck som ska bli lite starkare :)
    Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Glitterlim
    Lucy Cat skrev 2017-08-03 21:26:14 följande:

Såhär såg mitt ut när det precis slog om till 3+

Ja det va inte stor skillnad.. Får hoppas att det är precis på gränsen att slå om helt enkelt. Tack för att du delade med dig av bilden :)
  • Glitterlim

Hoppas att det gick bra för dig idag ts.

• Amser

Hoppas det gått bra för er! Vid mitt andra VUL igår fick jag beskedet att det är ett garanterat MSA, så jag just tagit mina Cytotec och väntar på effekten

• mrshellstrom

Man kunde inte se hjärtslag men en hinnsäck och foster. Blev bakflyttad minst 1 vecka och har fått ny tid den 21. Alltså om skit länge. Är nästan helt övertygad om ett ma, men barnmorskan sa att det låg i limbo om det bara var för tidigt eller ej.

Så less på detta och att behöva vänta så länge innan svar...

• Glitterlim
    mrshellstrom skrev 2017-08-05 11:56:56 följande:

Man kunde inte se hjärtslag men en hinnsäck och foster. Blev bakflyttad minst 1 vecka och har fått ny tid den 21. Alltså om skit länge. Är nästan helt övertygad om ett ma, men barnmorskan sa att det låg i limbo om det bara var för tidigt eller ej.

Så less på detta och att behöva vänta så länge innan svar...

Är du säker på när din ÄL var? Och när testade du positivt? Tänker att det kanske ändå finns en chans!
  • mrshellstrom
    Glitterlim skrev 2017-08-05 16:07:26 följande:

Är du säker på när din ÄL var? Och när testade du positivt? Tänker att det kanske ändå finns en chans!

Jag har testat med ägglossningstester och då fått fullt utslag två dagar. Sen testade jag plus med CB den 8 juli, så att bli så mycket flyttad går inte ihop. :/
  • Glitterlim
    mrshellstrom skrev 2017-08-05 19:23:54 följande:

Jag har testat med ägglossningstester och då fått fullt utslag två dagar. Sen testade jag plus med CB den 8 juli, så att bli så mycket flyttad går inte ihop. :/

Nej då borde de sett hjärtslag nu ;( känner på mig att det går åt helvete här med.
  • mrshellstrom
    Glitterlim skrev 2017-08-05 21:38:48 följande:

Nej då borde de sett hjärtslag nu ;( känner på mig att det går åt helvete här med.

Ja det eller så tog ägget en sjujäkla omväg innan det fäste :/ och kroppen fattar inte vinken alls. Gör mig så less :(
  • Glitterlim

Idag på 6+0 testade jag med digitalt igen och fick, 3+! Testremsorna var nu dessutom väldigt starka så förhoppningsvis går detta vägen.

• mrshellstrom

Update:

Min graviditet slutade i missfall, eller egentligen ett ma. Började blöda massor i förrgår och gör det än.

Hoppas det får gå vägen snart.

Svar på tråden Clearblue som inte ökar