• mrshellstrom

Clearblue som inte ökar

Hej!

Väntar barn nr3 men har många graviditeter bakom mig.

I mars 2017 fick vi avsluta en graviditet i v12+0 pga cysta och kromosomavvikelser, vilket var väldigt tungt för mig.

Har testat plus igen nu och hade ägglossning 28- eller 29 juni.

Fått såväl 1-2 som 2-3 veckor på Clearblues digitala men den slår inte om till 3+.

Är idag i v6+1.

Inga konkreta indikationer på missfall men vill gärna höra vad ni tänker.

Tagit isär testerna och en liten svag ökning från i förrgår till idag men ändå inte så det räcker för veckoindikatorn att slå om. Vanligt Clearbluetest blev plus innan ens kontrollstrecket syntes och på det digitala kommer Gravid inom 5sek.

Snälla säg att det finns lite hopp! ??

• Svar på tråden Clearblue som inte ökar
  • Glitterlim

Har du testat i morgonurin? Jag har haft tre missfall och då har de tyvärr inte visat mer än just "2-3 veckor" mellan vecka 6+0 och 7+0 och sen har jag fått missfall. Har två barn och då har det slagit om till 3+ redan i vecka 5+0. Men alltså man ska ju egentligen inte lita på det där, har läst flera historier där man inte fått 3+ förräns v 7+0! Jag håller verkligen tummarna för dig! Håll oss uppdaterade.

• mrshellstrom

Usch det där lät ju inte alls bra. :( då är det säkert kört.

Nej men jag brukar testa bättre på eftermiddagen/kväll.

Fan också, nu skiter detta säkert sig :(

• mrshellstrom
    Amser skrev 2017-07-30 17:22:22 följande:

Hej! Var i samma situation för några veckor sedan. Väntade då ytterligare en och en halv vecka och fick till min stora skräck 2-3 på morgon men 3+ på eftermiddagen. Tyvärr slutade det med MA, konstaterat i v 7+0. Jag har dock läst många berättelser som slutat lyckligt, så fortsätt hoppas! Allt är säkert helt ok med dig och bubblan!

Tråkigt att höra om ditt MA. Har också haft ett och flera missfall, därav rädslan nu.

Känns som att detta inte kommer gå vägen. :/
  • lindizzen

Vill bara flika in lite här. Läste på lappen som ligger i kartongen för just dem med veckorna. Där stod att efter viss vecka var dem opålitliga då testet inte klara av att mäta när värdet när där blev för mycket. Tror det var från v. 6.

Jag är lika dan får med att göra test.

• mrshellstrom
    lindizzen skrev 2017-07-30 21:48:52 följande:

Vill bara flika in lite här. Läste på lappen som ligger i kartongen för just dem med veckorna. Där stod att efter viss vecka var dem opålitliga då testet inte klara av att mäta när värdet när där blev för mycket. Tror det var från v. 6.

Jag är lika dan får med att göra test.

Fin tanke men jag har testat flera gånger sedan v5+0 och ingen skillnad. Får bara 2-3 veckor. :/
  • mrshellstrom

Är idag i v6+5 och fick ändå 2-3 veckor på testet nu på morgonen. Känns verkligen hopplöst nu...

• riboflavin
    mrshellstrom skrev 2017-07-31 09:16:49 följande:

Är idag i v6+5 och fick ändå 2-3 veckor på testet nu på morgonen. Känns verkligen hopplöst nu...

Sluta testa, om det nu skulle vara så att det inte går som vi hoppas så kan du ändå inte göra nåt åt det. Och det enda som kommer hända om du fortsätter testa är att du slänger pengar i sjön och mår dåligt.

Jag förstår behovet av att få bekräftelsen, men testerna är inte byggda för sånt och bli mer och mer otillförlitliga över tid. Lycka till.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • mrshellstrom
    riboflavin skrev 2017-07-31 09:29:05 följande:

Sluta testa, om det nu skulle vara så att det inte går som vi hoppas så kan du ändå inte göra nåt åt det. Och det enda som kommer hända om du fortsätter testa är att du slänger pengar i sjön och mår dåligt.

Jag förstår behovet av att få bekräftelsen, men testerna är inte byggda för sånt och bli mer och mer otillförlitliga över tid. Lycka till.

Hur menar du med att de blir mer otillförlitliga över tid?

Har bokat tid för ultraljud på torsdag men hyser inget större hopp :/
  • alade

Det står i instruktionen att man bara ska testa på morgonurin om det ska ge rätt resultat med veckoindikatorn.

• mrshellstrom
    alade skrev 2017-07-31 12:26:25 följande:

Det står i instruktionen att man bara ska testa på morgonurin om det ska ge rätt resultat med veckoindikatorn.

Har gjort både det och på eftermiddag /kväll då jag normalt testar starkare. Hjälper inte.
Svar på tråden Clearblue som inte ökar