• Melissa1290

Bruna flytningar och förlorat symptomen i v.6

Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn och jag har räknat ut jag lär vara i slutet av v. 5 eller i v.6. För några dagar sedan började jag få bruna flytningar när jag gick på toa och i går blev de smått värre så att det även lämnade en fläck i trosan. Jag har haft ömma bröst innan och smått uppsvälld mage men efter igår känner jag ingenting.

Har jag mest troligt fått missfall eller är detta vanligt?

Tack på förhand :)

Missfall?
  • Svar på tråden Bruna flytningar och förlorat symptomen i v.6
  • Anonym (K)

Så började mitt mf, bruna flytningar och symtom som försvann. Var i v 5-6 då och i v 7 började jag blöda färskt blod. Jag hoppas självklart att det inte är mf för din del. Slemhinnorna är sköra när man är gravid och brunt är ändå gammalt blod. Symtomen kan gå lite upp och ner i början också. Ska även säga att när jag blev gravid igen tre månader efter mf fick jag både bruna flytningar och blödde färskt blod i v 7-8 men det slutade bra och den bebisen fyllde nyss 1 år. Håller tummarna att det går vägen för dig!

• aerial

Jag hade bruna flytningar fram till vecka 20, jag har idag en frisk femåring. Mina symptom började inte förrän i vecka 7 och de enda symptomen jag egentligen hade var ömma bröst. I vecka 20 kom halsbrännan som var kvar resten av graviditeten. Så bruna flytningar behöver inte betyda missfall.

• Jsv17

Jag hade bruna flytningar i början av denna grav och de få symptom jag haft över huvud taget har gått lite upp och ner, fick aldrig särskilt mkt symptom. Jag blödde dessutom i tre veckor (v.11+3 till 14+3) troligen delvis föreliggande moderkaka i kombo med känsliga slemhinnor. Men nu har jag en sparkande lite kille i magen, så missfall behöver det inte vara

Jag googlade en hel del och läste massor av trådar när jag hade både mina bruna flytningar och blödningarna och det verkar verkligen vara 50-50 i utgången på bruna flytningar för ena halvan går det bra och andra halvan var det början på MF tecken på MA. Jag känner med dig Ibsen där ovissheten och så där tidigt kan man ju inte kolla heller utan bara vänta och se, för att lugna dig själv (då jag nojjade över detta väldigt länge och förstörde början på min graviditet) så skulle jag boka ett tidigt vul privat i v.8 nånting för att få graviditeten bekräftad.

Håller tummarna att det går bra för dig

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Bruna flytningar och förlorat symptomen i v.6