• Anonym (Funderar på att vara otrogen!)

Att gå bakom ryggen på sin partner eller inte?!

Är i en sån jävla sits att jag vill kräkas lite! Har ALLTID sagt att jag aldrig nånsin skulle kunna vara otrogen, det är emot min natur, dessutom är jag som en öppen bok och mitt dåliga samvete skulle i princip ropa på uppmärksamhet.
    Men nu sitter jag här, över 10 år med samma man, barn, hus, volvo osv. Inget är egentligen dåligt mellan oss, förutom att jag inte tänder på honom lika mkt längre. Annars älskar jag honom sjukt mkt.

Det som skiljer sig från många andra är att jag har sedan i vintras haft en öppen dialog med min sambo ang min önskan att träffa andra och förslagit öppet förhållande, men han vägrar. Han blir otroligt svartsjuk av tanken. Men trots att vi pratar om detta ofta, blir han skitledsen, säger dumma saker till mig, vill kasta ut mig osv, så vill han fortsätta med mig. Jag vill oxå vara med honom, men problemet kvarstår juh! Har hela tiden sedan det började försökt få bort mina tankar självklart och inte varit otrogen!
    Dock har jag haft kontakt med en man över 4 månader till och från utan min sambos vetskap, och nu ska vi träffas har vi bestämt, men mitt samvete äter upp mig! Men känner att jag måste träffa den här för att kunna få något slags avslut...behöver inte ens innebära att vi ligger med varandra, bara jag får prata med honom ansikte mot ansikte, en gång.

Vill så gärna prata med min sambo om mina planer, vill fortsätta vara ärlig mot honom för att detta ska sluta på en bra sätt, hur det än blir mellan oss, men är så jäkla rädd att han vill kasta ut mig och göra världens cirkus framför barnen igen. Han har en förmåga att göra  så när han blir sårad.

Att göra slut med sambon bara för den här saken vore ju bäst såklart, men den som fattar bättre är livet allt annat än enkelt. Mvh/ Stans största (fd) pretto.
  • Svar på tråden Att gå bakom ryggen på sin partner eller inte?!
  • Anonym (attityd)
    PeterGB3G skrev 2017-07-29 10:37:31 följande:
    Ja, och gör han detta på ett bra sätt så kan det hela vända. Hon kan plötsligt få attraktionen för honom tillbaka. Men då är det antagligen försent.
    Precis. Han kommerupptäcka att världen är full av kvinnor. De flesta skullealdrig drömma om att bära sig åt som TS.
  • nernu

Skärp dig människa. Det begriper du väl att du inte ska träffa den andre mannen alls. Skilj dig om du inte kan hålla fingrarna i styr. Vill du inte göra det så får du nypa dig själv hårt och nyktra till och sluta prassla och vattna din egen gräsmatta.

• Puppetmaster

Erfarenhetsmässigt vet jag att öppna förhållanden där man lever under samma tak sällan blir lyckliga. Bättre då att vara särbo och träffa vem man vill när man vill. 
    TS man verkar vara rätt grå och mjäkig. Kanske TS ska ragga upp en kvinna (eller man) åt honom och bjuda hem? 
    Sen finns det swingersklubbar lite varstans i landet. Ta kontakt med dem och gå dit med din partner. Det är fullt ok att bara titta på i början. 
    Det kan vara en lösning men jag säger inte att det är rätt lösning. Jag är mest böjd åt att TS ska ta sitt ansvar och göra slut om meningsskiljaktigheterna är så pass stora att de inte går att överbrygga. 

• PeterGB3G
    Puppetmaster skrev 2017-07-30 10:20:06 följande:

Sen finns det swingersklubbar lite varstans i landet. Ta kontakt med dem och gå dit med din partner.

Du har inte läst trådstarten va? Det är TS som vill knulla andra, inte hennes man.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Peris)

Varför fokuserar du på att "få ett avslut" med den andre mannen (du måste väl fatta att det där inte är sant, du kanske inbillar dig själv det men det är ju liksom bara att avsluta) när du kan jobba på en nytändning i din nuvarande relation??

Intala dig inte att du är ärlig för att du uttrycker vad du vill för du har ju smusslat med en annan man. Du sätter din man på spel genom att träffa den andre. Du är en egoist utan dess like.

Skilj dig och låt din man få en bättre relation med någon som vill ha honom på riktigt. Det är han värd

• PeterGB3G
    Anonym (Peris) skrev 2017-07-30 11:53:48 följande:

Varför fokuserar du på att "få ett avslut" med den andre mannen

Det är ett självbedrägeri. TS känner just nu spänningen med andra mannen, det skapar dopamin i hjärnan. Man blir kemiskt beroende av spänningen, som hon inte får med sin man.
  • Puppetmaster
    PeterGB3G skrev 2017-07-30 11:41:55 följande:
    Du har inte läst trådstarten va? Det är TS som vill knulla andra, inte hennes man.
    Jo faktiskt :) Jag tänkte mer att hon kanske kan få sin man att vidga sina vyer. 
  • PeterGB3G
    Puppetmaster skrev 2017-07-30 12:11:32 följande:
    Jo faktiskt :) Jag tänkte mer att hon kanske kan få sin man att vidga sina vyer. 
    Jag är inte emot det du förslår. Men jag tror inte det går att använda som ett plåster på ett dåligt förhållande, snarare en turbo mot separation.
  • Annita

Men usch vad illa du beter dig mot din man...! :(

Han har sagt var han står när det gäller öppet förhållande och du fortsätter tjata. Det är respektlöst för att inte säga elakt. Hur har du tänkt att det ska funka? Han sitter hemma på kvällen med barnen och väntar på att du ska komma hem efter att ha varit borta på sexäventyr...? Ska du vara borta över natten och låta honom ligga ensam...? 

Det kommer ju kännas som en mardröm för honom, HUR kan du vilja utsätta honom för det?! Bara för att det finns människor som klarar att ha öppna förhållanden innebär det inte att alla måste acceptera det. Du får nog finna dig i att din man inte hör till dem som klarar det, och så får du ta konsekvenserna av det.

Du inbillar dig att du skulle träffa den andre för att "avsluta". Nog förstår du väl själv att ett fysiskt möte snarare kommer att vara början...? 

• Anonym (Gottråd)
    Anonym (Funderar på att vara otrogen!) skrev 2017-07-28 15:39:41 följande:
    Är i en sån jävla sits att jag vill kräkas lite! Har ALLTID sagt att jag aldrig nånsin skulle kunna vara otrogen, det är emot min natur, dessutom är jag som en öppen bok och mitt dåliga samvete skulle i princip ropa på uppmärksamhet.
    Men nu sitter jag här, över 10 år med samma man, barn, hus, volvo osv. Inget är egentligen dåligt mellan oss, förutom att jag inte tänder på honom lika mkt längre. Annars älskar jag honom sjukt mkt.

Det som skiljer sig från många andra är att jag har sedan i vintras haft en öppen dialog med min sambo ang min önskan att träffa andra och förslagit öppet förhållande, men han vägrar. Han blir otroligt svartsjuk av tanken. Men trots att vi pratar om detta ofta, blir han skitledsen, säger dumma saker till mig, vill kasta ut mig osv, så vill han fortsätta med mig. Jag vill oxå vara med honom, men problemet kvarstår juh! Har hela tiden sedan det började försökt få bort mina tankar självklart och inte varit otrogen!
    Dock har jag haft kontakt med en man över 4 månader till och från utan min sambos vetskap, och nu ska vi träffas har vi bestämt, men mitt samvete äter upp mig! Men känner att jag måste träffa den här för att kunna få något slags avslut...behöver inte ens innebära att vi ligger med varandra, bara jag får prata med honom ansikte mot ansikte, en gång.

Vill så gärna prata med min sambo om mina planer, vill fortsätta vara ärlig mot honom för att detta ska sluta på en bra sätt, hur det än blir mellan oss, men är så jäkla rädd att han vill kasta ut mig och göra världens cirkus framför barnen igen. Han har en förmåga att göra  så när han blir sårad.

Att göra slut med sambon bara för den här saken vore ju bäst såklart, men den som fattar bättre är livet allt annat än enkelt. Mvh/ Stans största (fd) pretto.
    Det här är mitt enda och bästa råd (av erfarenhet eftersom jag varit i din mans kläder).

Ärlighet! Du kan kan inte äta kakan och ha den kvar. Det går inte. När han får reda på (vilket händer när du börjar bli slarvig i nya relationen), att han blivit ljugen för så sätter du igång känslor ingen av er trodde fanns.

Gör inte detta mot er båda. Avsluta. Att du tänker som du gör är ett tecken på att det börjar gå mot slutet. Gör du som jag säger så finns chans att bli bra vänner fortare.

Med otrohet, kanske aldrig mer.
  • Anonym (....)

Ett öppet förhållande har man om båda två är med på det. Vad som räknas som otrohet är väl individuellt men jag skulle ha dumpat dig om jag fick reda på att du pratat så länge med någon annan bakom min rygg. Allt du gör efter din gubbe sa nej till öppet förhållande är att gå över hans gräns för vad som är okej. Varför tar du ens upp det gång på gång om han uppenbarligen inte vill? Du har all rätt att ha sex med vem du vill, det är din kropp och ditt liv - men släpp honom fri först om du bryr dig om honom.

• Anonym (krossad)
    Anonym (Gottråd) skrev 2017-07-30 13:38:04 följande:
    Det här är mitt enda och bästa råd (av erfarenhet eftersom jag varit i din mans kläder).

Ärlighet! Du kan kan inte äta kakan och ha den kvar. Det går inte. När han får reda på (vilket händer när du börjar bli slarvig i nya relationen), att han blivit ljugen för så sätter du igång känslor ingen av er trodde fanns.

Gör inte detta mot er båda. Avsluta. Att du tänker som du gör är ett tecken på att det börjar gå mot slutet. Gör du som jag säger så finns chans att bli bra vänner fortare.

Med otrohet, kanske aldrig mer.
    Bästa svaret!

Att bli dumpad är jävligt trist. Att däremot först bli bedragen och sedan ensamstående kan krossa en människa för all framtid.
  • Anonym (typisk)

Äh, varför lägga ner tid på att ge dig råd du kommer ju vara otrogen ändå, du vill bara ha andras medhåll så det ska kännas bättre. Gör som du vill men inbilla dig inte att du är ärlig eller empatisk, du är precis som alla andra otrogna, en stor egoisti

Svar på tråden Att gå bakom ryggen på sin partner eller inte?!