EmberEyes skrev 2017-07-30 20:44:13 följande:
Snälla se till att familjerätten, soc och Tingsrätten börjar efterleva detta! Då hade vi kunnat bli kvitt en massa vårdnads- och umgänges-tvister som kostar samhället en massa resurser.
TS, det är din kropp och din framtid. Gör de val som är bäst för dig.
Så dumt sagt! Oftast är det såna som varit ett par, velat ha barn tillsammans, och sen går skilda vägar som har vårdnadstvister. Ska föräldrarna tvingas bo ihop eller intyga innan födsel att de alltid kommer vara tillsammans och aldrig bli osams eller något liknande?
Jag skaffar nu barn på egen hand för att på så vis ge mitt barn tryggheten att inte behöva valsa runt mellan olika hem då förhållanden oftast inte håller nån längre tid. Nu för tiden är förhållanden som slit och släng, byt när det passar, vilket jag är trött på då jag gärna hade velat ha något seriöst. Jag hade ändå inte kunnat bli gravid och barnet få en pappa då jag inte är lagd åt det hållet. Ska jag förvägras barn då kanske? Tror inte jag kommer bli en sämre mamma för jag är ensam.
Du kommer att komma fram till ett beslut som passar dig, skit i vad andra tycker eller tänker.