• moa maria

gravid.. men vet inte vem pappan är?!

hejhej, jag är 19 år, fyller 20 i höst och är gravid i v6.
    Men jag har ett litet problem o de är att jag inte vem pappan är.. det står mellan två killar.
    Den ena säger att han är för knasig för att bli pappa nu o den andra säger bara "nej de här går inte"..
    jag vill inte göra abort, jag vill behålla!

Är jag självisk?? Är jag taskig? Kan någon hjälp mig eller säga va jag ska göra o säga till som här killarna ..

• Svar på tråden gravid.. men vet inte vem pappan är?!
  • EmberEyes
    regndroppe skrev 2017-07-30 14:00:19 följande:
    Va fan är det för jävla skitsnack att "barn har rätt till två föräldrar".
    Snälla se till att familjerätten, soc och Tingsrätten börjar efterleva detta! Då hade vi kunnat bli kvitt en massa vårdnads- och umgänges-tvister som kostar samhället en massa resurser.

TS, det är din kropp och din framtid. Gör de val som är bäst för dig. 
  • Stellan11

Skit i vad alla säger och tänk endast till dig och barnets bästa. Jag blev oplanerat gravid och märkte inte detta fören i v17, var då 22år. Tog beslutet själv innan jag ens meddelade pappan eftersom vi då inte var tillsammans. Har endast gått en gymnasieutbilning innan (utan högskoleförberedande ämnen) men har haft ett fast jobb sen dagen efter studenten. Hur vissa ens kan påstå att föräldrarnas utbildningar ska göra så barnen för högre iq?! Hjälp! Mitt barn ligger då långt före de flesta andra i sin ålder trots min "låga utbildning". Jag driver idag en salong (som jag startade när sonen var 1år o 3mån) och vi är idag 4st där, bor i hus och kan planera min egen tid för att få så mycket tid med sonen och till hans aktiviteter som möjligt. Har varit själv sen dag ett och aldrig tyckt det varit ett problem, faktiskt inte de minsta jobbigt utan att försköna det hela!

Så slutligen, blev väldigt upprörd över alla negativa inlägg, allting går bara man vill!

• nevermind
    Mortiscia80 skrev 2017-07-31 09:51:06 följande:
    För att hon vill =)
    Är det okej om jag kör 180 på en gågata för att "jag vill"?
  • nevermind
    Mortiscia80 skrev 2017-07-31 09:51:06 följande:
    För att hon vill =)
    Dessutom frågade jag inte dig.
  • Gördetordentligt

Låter som "bridget Jones baby"... låter ju som att oavsett så är inte någon av killarna intresserad. Så väljer du att behålla väljer du ett liv ensam med en baby. Faderskapstest kan Ju då avvakta med tills bebisen är född, för att inte via fostervattenprov riskera ett missfall.

Du gör vad du vill med din kropp, och bara för att du legat med två killar såbetyder inte det mer än att de blir skyldiga framtida underhåll.

• Jennaske
    EmberEyes skrev 2017-07-30 20:44:13 följande:

Snälla se till att familjerätten, soc och Tingsrätten börjar efterleva detta! Då hade vi kunnat bli kvitt en massa vårdnads- och umgänges-tvister som kostar samhället en massa resurser.

TS, det är din kropp och din framtid. Gör de val som är bäst för dig. 

Så dumt sagt! Oftast är det såna som varit ett par, velat ha barn tillsammans, och sen går skilda vägar som har vårdnadstvister. Ska föräldrarna tvingas bo ihop eller intyga innan födsel att de alltid kommer vara tillsammans och aldrig bli osams eller något liknande?

Jag skaffar nu barn på egen hand för att på så vis ge mitt barn tryggheten att inte behöva valsa runt mellan olika hem då förhållanden oftast inte håller nån längre tid. Nu för tiden är förhållanden som slit och släng, byt när det passar, vilket jag är trött på då jag gärna hade velat ha något seriöst. Jag hade ändå inte kunnat bli gravid och barnet få en pappa då jag inte är lagd åt det hållet. Ska jag förvägras barn då kanske? Tror inte jag kommer bli en sämre mamma för jag är ensam.

Du kommer att komma fram till ett beslut som passar dig, skit i vad andra tycker eller tänker.
    Bf feb 2018
  • Lord Hans
    Pentra skrev 2017-07-30 10:33:30 följande:

TS, du är ännu ung vuxen och har ännu inte hunnit skaffa dig de grundläggande kunskaper och livserfarenheter som krävs för att bli en trygg förälder. Dessutom, att blida familj innebär att det även skall finnas TVÅ närvarande föräldrar, i öm och kärleksfull relation, och att barnet skall vara önskat av båda. Varje barn har rätt till två sunda, harmoniska och älskande föräldrar vilka kan ge en trygg uppväxt. Det bästa alternativet för er alla är därför att du gör abort, och väntar med barn tills du är vuxet vuxen, har en god utbildningsgrund att stå på och befinner dig i en trygg, stabil och kärleksfull relation där ni BÅDA är redo bilda familj. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Botteninlägget i tråden utan tvekan. Hur tänker man när man sitter och försöker övertala en okänd människa som dessutom verkar vilja behålla barnet att ta bort det?
  • Lord Hans
    nevermind skrev 2017-07-31 17:30:59 följande:
    Är det okej om jag kör 180 på en gågata för att "jag vill"?
    Nej, det är emot lagen. Att skaffa barn är däremot lagligt, har du svårt att uppfatta skillnaderna här?
  • Tom Araya
    moa maria skrev 2017-07-30 09:16:47 följande:

hejhej, jag är 19 år, fyller 20 i höst och är gravid i v6.
    Men jag har ett litet problem o de är att jag inte vem pappan är.. det står mellan två killar.
    Den ena säger att han är för knasig för att bli pappa nu o den andra säger bara "nej de här går inte"..
    jag vill inte göra abort, jag vill behålla!

Är jag självisk?? Är jag taskig? Kan någon hjälp mig eller säga va jag ska göra o säga till som här killarna ..

Ja, du är självisk som inte tänker på goda förutsättningar för er som föräldrar och för barnet innan du skaffar barn, utan  bara på den nuvarande känsla.

• nevermind
    Lord Hans skrev 2017-07-31 17:55:06 följande:
    Nej, det är emot lagen. Att skaffa barn är däremot lagligt, har du svårt att uppfatta skillnaderna här?
    Skiter väl jag i, jag vill köra för fort.
Svar på tråden gravid.. men vet inte vem pappan är?!