• moa maria

gravid.. men vet inte vem pappan är?!

hejhej, jag är 19 år, fyller 20 i höst och är gravid i v6.
    Men jag har ett litet problem o de är att jag inte vem pappan är.. det står mellan två killar.
    Den ena säger att han är för knasig för att bli pappa nu o den andra säger bara "nej de här går inte"..
    jag vill inte göra abort, jag vill behålla!

Är jag självisk?? Är jag taskig? Kan någon hjälp mig eller säga va jag ska göra o säga till som här killarna ..

• Svar på tråden gravid.. men vet inte vem pappan är?!
  • viseversa

Du bestämmer om du vill behålla eller inte. Antar att dessa män vet hur barn blir till och vill dom inte ha barn så ska dom avstå från sex eller ansvara för sitt eget skydd. Behåll du barnet om du vill det. Vem som är pappan får man ta reda på genom test sen när barnet är fött.

• Jsv17

Ingen kan säga till dig vad du ska göra, det måste du känna själv. Man ska aldrig gå igenom en abort för någon annan, det är tillräckligt tufft när det är självvalt. Fundera inte så mycket på huruvida du är taskig eller inte utan sätt dig ner och fundera över din egen situation, hur känner du? Känner du att du klarar det här själv, har ett bra stöd runt omkring dig och fixar det på egen hand, då det är stor risk att du blir ensam om detta oavsett vem av dessa killar som är pappa så du måste förankra detta beslut i dig själv.

Mitt råd är fundera, bestäm dig och meddela sedan dessa killar hur det blir bara, det kanske är "taskigt" enligt vissa, men jag är säker på att de vet hur barn blir till så var detta en situation de ville undvika hade dem kunnat gjort det.

Lycka till och vad du än bestämmer dig för hoppas jag det blir till det bästa

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • MistyM

Är säkert ganska enkelt att övertala dem till faderskapstest då det är 50% chans att det inte är ena killen. (om dem nu söker efter att inte bli pappa). Så berätta att det är 50/50

• Pentra

TS, du är ännu ung vuxen och har ännu inte hunnit skaffa dig de grundläggande kunskaper och livserfarenheter som krävs för att bli en trygg förälder. Dessutom, att blida familj innebär att det även skall finnas TVÅ närvarande föräldrar, i öm och kärleksfull relation, och att barnet skall vara önskat av båda. Varje barn har rätt till två sunda, harmoniska och älskande föräldrar vilka kan ge en trygg uppväxt. Det bästa alternativet för er alla är därför att du gör abort, och väntar med barn tills du är vuxet vuxen, har en god utbildningsgrund att stå på och befinner dig i en trygg, stabil och kärleksfull relation där ni BÅDA är redo bilda familj. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• moa maria

Okej, vad är det som säger att jag inte har någon erfaren het? Vad som står här säger inte mycket om mig som person, eller??

Jag har erfarenhet av barn, o sen att jag är snart 20 har ingenting med barn o göra, vad jag tycker iallafall.
    Jag vet att jag kommer bli en jätte bra mamma! Visst har alla barn rätt till två föräldrar, men i vissa fall så är de inte så! Jag är inte den enda här på jorden som står i den här situationen ????

• 8airam8
    moa maria skrev 2017-07-30 11:03:18 följande:

Okej, vad är det som säger att jag inte har någon erfaren het? Vad som står här säger inte mycket om mig som person, eller??

Jag har erfarenhet av barn, o sen att jag är snart 20 har ingenting med barn o göra, vad jag tycker iallafall.

Jag vet att jag kommer bli en jätte bra mamma! Visst har alla barn rätt till två föräldrar, men i vissa fall så är de inte så! Jag är inte den enda här på jorden som står i den här situationen ????

Det som står här säger faktiskt en del om dig som person och ditt sätt att behandla relationer.

Vi vet till exempel att du har haft sex på ett osäkert sätt eftersom du nu är gravid utan att egentligen vilja vara det eftersom du funderar på abort.

Vi vet också att du har haft sexuella relationer med två olika män samtidigt.

Vi vet att du slår ifrån dig det här med livserfarenhet på ett sätt som avslöjar att du behöver bli lite mer vuxen.

Vi vet att ditt språk lämnar en del att önska, vilket säger att du kanske inte har den utbildning som du skulle kunna ha för att ha ett bra jobb som ger en ekonomisk trygghet i framtiden.

I övrigt så håller jag med Pentra.
  • Qaltecha

fast oönskad graviditet är ju väldigt vanligt oavsett vem man är som person och det säger ingenting om hur man kommer bli som förälder.. Egentligen säger ingenting i den här tråden om hur ts skulle bli som mamma!

Innan jag blev gravid vid 22års ålder (oplanerat) hade ni nog ansett mig som icke passande förälder. Men om ni har egna barn borde ni veta hur mycket man förändras bara tiden under graviditeten, och sen fortsätter utvecklas ytterligare med barnet.

Ts gör precis det du känner för, oavsett kommer allt gå jätte bra!

• Mirelle

[quote=77881179][quote-nick]8airam8 skrev 2017-07-30 11:11:11 följande:[/quote-nick

Vi vet till exempel att du har haft sex på ett osäkert sätt eftersom du nu är gravid utan att egentligen vilja vara det eftersom du funderar på abort.

Vi vet att du slår ifrån dig det här med livserfarenhet på ett sätt som avslöjar att du behöver bli lite mer vuxen.

Vi vet att ditt språk lämnar en del att önska, vilket säger att du kanske inte har den utbildning som du skulle kunna ha för att ha ett bra jobb som ger en ekonomisk trygghet i framtiden.

[/quote]

Hej

Du tycker att du läst att ts funderar på abort och är gravid mot sin vilja. Jag kan faktiskt inte se den texten någonstans. Om något står det, enligt min mening, snarast tvärtom. Det skulle vara intressant att få veta var det står någonstans.

Du tycker att om man står på sig om sin erfarenhet av barn vid 20 års ålder så vet "vi" att man är oerfaren. På vilket sätt då? Och hur ska man någonsin kunna visa att man har rätt?

Du tycker att "vi" vet att ts ev. inte har ett tillräckligt avancerat språkbruk för att kunna försörja ett barn. På vilket sätt är en akademisk examen och/eller ett avancerat språk den enda garanten för det? Hur vet du tex att inte ts är utbildad barnskötare och/eller har fast anställning (förskola, buktik, kundservice, hemtjänst) och/eller med ett stort och tryggt nätverk omkring sig?

I övrigt anser jag att det visst kan verka oansvarigt att ha oskyddat sex på set sätt som ts gjort, fine. Och många unga ensamstående föräldrar föräldrar kan få det svårt.

Men det "vi" läsare inte vet, det vet vi inte. Däremot kan "vi" ha massa åsikter.

• Gritfritt

Jaha ennu ett socfall för oss och försörja...

• Mymlan1986

Du måste tänka på hur ditt liv är nu. Har du jobb, lägenhet, ekonomisk trygghet? Ett barn är ett stort beslut och oerhört krävande! Jag beundrad de ensamstående som klarar av allt kring ett barn själva och är glad att min sambo är närvarande så att vi kan hjälpas åt hemma. Hade jag varit du hade jag väntat och skaffat barn med en kille som vill ha barnet med dig, dessa killar vill uppenbarligen inte och ni är väldigt unga

Svar på tråden gravid.. men vet inte vem pappan är?!