• loooice

Reproduktionscentrum Malmö, väntetider.

Har fått remisser för att ta prover i Malmö, är det någon som är under behandling nu? Är det lång väntetid från remiss till samtal och hur upplever ni "kliniken"?

• Svar på tråden Reproduktionscentrum Malmö, väntetider.
  • Aliona

Det är i princip ingen väntetid, eller var det inte i slutet av 2015 när vi var där. Vad jag vet ska det gå på någon månad nu också.

Jag tyckte att kliniken var hemsk och gick aldrig dit igen efter det första mötet. Dålig attityd, arrogant bemötande, hårdhänt gynekolog...Den enda som var bra var vår ssk som var empatisk och tog sig tid. Vi valde att bekosta vår behandling själva och få det gjort i Danmark.

Men det är ju bara vår erfarenhet. Behöver inte alls bli samma för dig/er.

• loooice

Oj det låter ju fruktansvärt med behandlingen eftersom man redan är i ett utsatt läge. Hoppas många har klagat och att det har blivit bättre på två år. Därför kanske väntetiden var kort?!

Hur lång tid tog det för er att lyckas? Nu tog jag för givet att ni har lyckats;)

• Aliona

Ja man vill ju inte klaga mitt under processen när man är i deras händer, och efteråt är det passé...

Det tog fem försök av icke-hormonstimulerade inseminationer. Jag var 38 år men hade inga fertilitetsproblem.

Hoppas att det går snabbt och lätt för er! Helt plötsligt händer det bara :)

• loooice

Nej man är ju väldigt utlämnad.

Åh okej ja lika bra att ställa in sig på att det tar tid. Viktigast är ju att vi lyckas i slutändan.
    Grattis till dig/er:)

• Aliona
    loooice skrev 2017-07-30 21:17:48 följande:

Nej man är ju väldigt utlämnad.

Åh okej ja lika bra att ställa in sig på att det tar tid. Viktigast är ju att vi lyckas i slutändan.

Grattis till dig/er:)

Ja, det är bra att ha det i siktet. Vi kollade på statistiken för min ålder och utgick från att det inte skulle ta på de tre första försöken iaf. Sen blev vi ju väldigt besvikna i alla fall när mensen kom. Man kan ju inte låta bli att hoppas!

Ska ni göra inseminationer eller ivf? Vi blev rekommenderade ivf pga min ålder och det hade antagligen gått fortare, men vi ville ta det försiktigt.
  • loooice

okej, ja vi är i stadiet att vi lämnar våra prover just nu. Därför var jag nyfiken på väntetiden. VI har lämnat prover på Sahlgrenska tidigare men pga adressändring och flytt blir det nya prover i Malmö. Enligt Sahlgrenska skulle vi behöva göra ivf. Jag fyller 34 snart och vet inte om det är så stor skillnad mot 38 i ivf sammanhang?! Klart man blir besviken oavsett. Det har jag blivit varje dag i snart 2 år som vi försökt själva. Hoppet är det sista som överger en ju;)

Verkligen härligt att höra att ni lyckades iaf:)

• monn

Vi fick vänta ca 2 mån för att börja med IVF. Dessförinnan hade vi gjort 3st inseminationer som gjordes månaderna efter varandra.. ett missfall blev det där tyvärr..

Vi hade en jättebra läkare som hette Emir.

Blev gravid på IVF 1 med återförande av färskt embryo och är nu i vecka 18:)

Jag tycker kliniken är bra, man kontaktar via mina vårdkontakter, mycket smidigt för de brukar ha lång telefonkö! Lycka till :)

• monn
    loooice skrev 2017-11-25 17:51:48 följande:

Stort grattis, hopppas allt fortfarande är bra:)

Tack! Vecka 34 nu, snart dags! Hur går det för dig/er? :)
  • loooice

Oj spännande. Snart dags ju:)kan su slappna av eller har graviditeten varit ständig oro? vi har precis fått besked att de ska glra ivf iom min ålder och försökslängd. Men fick också reda på nu att våra tester är bra och de kan inte så några fela dvs ofrivilligt barnlösa. Det konstiga är att kaffena lämna månaden fick lite blödning fem dagar efter Äl och det höll i sig max två tre dagar och mensen ska inte komma förrän om ca 10 dagars har aldrig hänt förr och därför hoppas jag så klart att det skett ett under......

Hur många ivf fick ni göra? Fick du ta flera sprutor? Jag kan så lite ön. Ska på samtal efter nyår om behandling och sen drar det igång senast mars hoppas jag. Synd att man måste vänta ttterligare tre månader till när man väl varit där och undersökts. Orkar inte vänta längre.....

• loooice

Oj blandade ihop det lite. Det barn väl du som skrev om emir och förstta ivfförsöket. Hoppas vi har samma tur, alternativt stt det skett ett mirakel här...

• monn
    loooice skrev 2017-11-26 12:23:58 följande:

Oj blandade ihop det lite. Det barn väl du som skrev om emir och förstta ivfförsöket. Hoppas vi har samma tur, alternativt stt det skett ett mirakel här...

Precis, första ivf försöket. Det är alltid drygt att vänta, hoppas tiden går fort för er :) vi gjorde korta protokollet, en del sprutor ändå, men man vänjer sig :)
  • mileythebunny

Hej!

Jag ska också göra ivf på rmc Malmö. Vi var på första besök för en vecka sedan (vi gjorde utredning privat och remissen kom till rmc i mitten på oktober). Jag ska göra det långa protokollet, vilket betyder att jag tekniskt sett startade behandlingen igår, på första mensdag, men nedregleringen med nässprej börjar först på dag 21. Så äggplock blir i mitten/slutet av januari om allt går bra...

Jag tyckte att vår läkare var lite sval, hon erbjöd inte jättemycket info och var kanske lite kort i tonen, men sköterskorna var underbara!

Jag håller tummarna för ett mirakel så ni slipper ivf, men om inte kanske vi följs åt här, för då ligger vi ganska lika i tajmingen! Skulle vara roligt att följa någon som går på samma klinik...

Lycka till!

Svar på tråden Reproduktionscentrum Malmö, väntetider.