• uska81

Sonen kan inte vara i babygymmet. Tar sig därifrån

Hej min son är 2 månader och 1 vecka gammal. Brukar lägga honom på rygg i babygymmet men efter ett par minuter ligger han alltid utanför. Han hasar sig ur med fötterna. Typ sparkar. Även på magen. Är inte det tidigt? Går inte att använda gymmet då ju. Är det vanligt? Har inget minna av att mina tvillingar gjorde så alls.

• Svar på tråden Sonen kan inte vara i babygymmet. Tar sig därifrån
  • cosinus

Min ena ramlade ur soffan vid 3 veckor för att han förflyttat sig en halvmeter. Då var det garanterat inte viljestyrt. Någon vecka senare var han så även på golvet men då var det ju intet problem.

En annan av mina vände sig från mage till rygg 1 dag gammal. Jag trodde något syskon varit framme och vänt henne men ytterligare 2 dagar senare gjorde hon det igen och hon var helt enkelt så stark i nacken att hon ibland tappade huvudet på fel sida axeln (jag lade alltid ner henne på mage på golvet på en filt) och då snurrade det runt.

En del barn är starka och lyckas ta sig iväg tidigt medvetet eller omedvetet. Andra mer stationära men ser jag på de som varit starka av mina så är det inte nödvändigtvis samma som sen varit tidiga motoriskt senare.

• uska81

Viseversa: på vilket sett mår du bra av ditt inlägg? Hoppas du inte är mamma eftersom du verkar gilla mobbning. Förstår inte hur min tråd kan vara så otrevlig och provocerande? Trodde man kunde diskutera allmänna saker här om bebisars utveckling. Tex andra mammors erfarenhet. Usch vilka otrevliga människor det verkar finnas här. Sjukt egentligen. Och då är det VUXNA människor.

• mixXi

Kan hålla med om att tonen kanske blev fel. Men det grundar sig nog i att jag och fler med mig inte förstod din trådstart. Du får det att låta som att det är ett problem. När vi försöker förstå problemet i det hela så kommer det fram att det inte alls är ett problem utan du bara vill ha bekräftelse på att det är tidigt (vilket du dessutom redan fått?) När det blev ifrågsatt kommer det fram att du ville diskutera bebisars utveckling. Vore nog bra om du i framtiden får fram din vilja med tråden redan i trådstart så tror jag du slipper liknande bemötande. Nu framstår det som att du anpassar din fråga utefter svaren som kommer in eftersom och det hela blir väldigt fånigt

• uska81

Spelar ingen roll vad jag hade för syfte med tråden. Så länge det inte är en tråd som innehåller hat, rasism eller nåt annat olämpligt.

Det ursäktar inte dåligt beteende från vuxna människor. Och om du nu tycker min tråd är fånig kanske du ska välja att svara i andra trådar.

Därför jag svara att jag ville få det bekräftat var för att jag handlade i affekt efter visst frågasättande.

Och jag är ensamstående med min son och ville bara få andra vuxnas åsikter då jag inte delar föräldraskapet med någon.

Men tydligen får man välja sina ord här inne i PMS djungeln.

• mixXi
    uska81 skrev 2017-08-01 10:50:59 följande:

Spelar ingen roll vad jag hade för syfte med tråden. Så länge det inte är en tråd som innehåller hat, rasism eller nåt annat olämpligt.

Det ursäktar inte dåligt beteende från vuxna människor. Och om du nu tycker min tråd är fånig kanske du ska välja att svara i andra trådar.

Därför jag svara att jag ville få det bekräftat var för att jag handlade i affekt efter visst frågasättande.

Och jag är ensamstående med min son och ville bara få andra vuxnas åsikter då jag inte delar föräldraskapet med någon.

Men tydligen får man välja sina ord här inne i PMS djungeln.

Jag kan tycka det är ganska viktigt att få fram sitt syfte med tråden i trådstarten. Grundläggande för att ett forum ska funka enligt mig. Och jag tyckte inte den var fånig - därför jag gick in och läste och svarade. Däremot tyckte jag det blev fånigt. Och jag anser inte att du blev särskilt dåligt bemött innan du "handlade i affekt". Det var efter ditt svar om bekräftelse som svaren blev lite hårda. Tål du inte de inte särkilt ifrågasättande svaren du fick initialt ska du nog inte starta trådar. Tänk på att alla sitter bakom en dator och man beter sig inte på samma sätt som irl utan är lite mer direkt i sin kommunikation.
  • LillaJag06

Han pressar sig väl bara där ifrån med benen. Varför skulle det vara farligt?
    Antingen låter du honom vara, alltså låter honom "Kasa" sig vidare runt på golvet eller köper en sån där lekpöl/sovpöl om du vill ha lite mer kontroll.
    Kanske en sån där lekhage?
    Min son tog sig också utanför (kommer inte ihåg ålder) men jag lät honom bara ta sig runt.

Du får prova dig fram oc

• Fru Ve

Min mellanson började åla vid 4 månader och då tog han sig från babygymet. Det gör väl ingenting så länge barnet är på golvet och ingenting farligt finns i närheten? Kan bli lite hårt kanske att ligga rakt på golvet men bebisen protesterar nog om det inte känns bra. Vad är problemet?

• Xfh

Lägg honom någonstans där han inte kan kasa sig till något farligt, och ställ föremål i vägen om det finns farliga saker . Kanske lägga roliga saker bredvid babygymmet så han inte blir ledsen om han tar sig därifrån omedvetet. Leker han där obevakat? Annars kan du kanske bara lyfta tillbaka honom?

• legomum

Har du en amningskudde så lägg den nedanför (eller åt det håll bebis ålar sig till) lägg en filt över och babygymsmattan över filten (lite omlott alltså) så ligger den kvar.

Svar på tråden Sonen kan inte vara i babygymmet. Tar sig därifrån