• Insider

Du separerar efter 25 år, när får nya träffa dina barn?

Hej,

Anta att du varit i en relation i 25 år och har 3 barn med kvinnan i den relationen. Ni separerar och du träffar en ny. Hur lång tid måste det gå innan den nya får träffa dina barn?
  • Svar på tråden Du separerar efter 25 år, när får nya träffa dina barn?
  • Euforia

Beror helt på hur barnen reagerat på skilsmässan och hur gamla de är? Men förslagsvis ca 3 månader? Och om jag känner att det är mer än något tillfälligt.

• Aniiee

När barnen och den nya är redo för det, så klart. Duh......

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Insider
    Aniiee skrev 2017-08-02 23:34:58 följande:

När barnen och den nya är redo för det, så klart. Duh......

Ja och det var det som var frågan - när är de redo. Tar det dagar eller år...
  • Insider
    Euforia skrev 2017-08-02 23:31:12 följande:

Beror helt på hur barnen reagerat på skilsmässan och hur gamla de är? Men förslagsvis ca 3 månader? Och om jag känner att det är mer än något tillfälligt.

Yngsta är 12. Klart de är ledsna och givetvis ska denna nya inte vara en flört utan något bestående. 
  • Insider

Betänk då att det är så här - ni separerar efter 25 år för att du varit otrogen. Du blir tillsammans med kvinnan du var otrogen med. När får hon träffa barnen? Följdfråga - är det ens möjligt att ha en seriös relation med en kvinna du varit otrogen med? Hon visste om att du var upptagen och ville ändå.

• Aniiee
    Insider skrev 2017-08-02 23:39:13 följande:
    Ja och det var det som var frågan - när är de redo. Tar det dagar eller år...
    Det kan man inte veta innan man står där. Beror på så mycket.

Men, ok, brorsans man introducerade sina barn för honom när de hade känt varandra i 1,5 år, och varit ihop i ca ett halvår. Barnen var 2, 4 och 5 då. Det gick galant och brorsan är nu barnens andra pappa (12 år senare). Syrran har precis i sommar introducerat sin nya kille för sin dotter. De har känt varandra i 15 månader, dottern är 11 och det blev katastrof. Tjejen och syrran är vansinniga på varandra och killen kommer förmodligen inte bli långvarig härefter om han inte är jävligt trygg och bra.

Så, ja..... det är omöjligt för mig att säga vad som är rätt för dig och dina förhållanden/relationer.
  • Aniiee
    Insider skrev 2017-08-02 23:45:21 följande:

Betänk då att det är så här - ni separerar efter 25 år för att du varit otrogen. Du blir tillsammans med kvinnan du var otrogen med. När får hon träffa barnen? Följdfråga - är det ens möjligt att ha en seriös relation med en kvinna du varit otrogen med? Hon visste om att du var upptagen och ville ändå.

He, jag försätter mig inte i den situationen, så det kan jag inte svara på....
  • AndreaBD

Det beror helt på situationen och på personen. Och på åldern av barnen. T.ex. hade jag en vuxen son när jag blev singel igen. Då behövdes det ingen särskilt försiktighet.

• Insider
    Aniiee skrev 2017-08-02 23:49:30 följande:
    He, jag försätter mig inte i den situationen, så det kan jag inte svara på....
    Man behöver inte vara i situationen för att kunna tänka sig in i den. Jag sade inte heller att jag befann mig i en, men betänk att det är så. Skiljer det sig något i tidsrymder?
  • Sleiers
    Euforia skrev 2017-08-02 23:31:12 följande:

3 månader!!!?? Själv skulle jag säga 6 månader minst men t.o.m. upp mot ett år beroende på hur barnen reagerat på skilsmässan, åldern på barnen och andra omständigheter. jag är dock ingen expert på området.
  • Insider
    Aniiee skrev 2017-08-02 23:48:33 följande:
    Men, ok, brorsans man introducerade sina barn för honom när de hade känt varandra i 1,5 år, och varit ihop i ca ett halvår. Barnen var 2, 4 och 5 då. Det gick galant och brorsan är nu barnens andra pappa (12 år senare). Syrran har precis i sommar introducerat sin nya kille för sin dotter. De har känt varandra i 15 månader, dottern är 11 och det blev katastrof. Tjejen och syrran är vansinniga på varandra och killen kommer förmodligen inte bli långvarig härefter om han inte är jävligt trygg och bra.

Så, ja..... det är omöjligt för mig att säga vad som är rätt för dig och dina förhållanden/relationer.
    Det är klart det är olika vilket inte minst dina exempel ur verkligheten vittnar om. Det är många parametrar inblandade och huvudsaken man är frisk.
  • Aniiee
    Insider skrev 2017-08-02 23:53:24 följande:
    Man behöver inte vara i situationen för att kunna tänka sig in i den. Jag sade inte heller att jag befann mig i en, men betänk att det är så. Skiljer det sig något i tidsrymder?
    Ja, det är väl en sån där situation som jag har svårt att sätta mig in i, eftersom den är lika främmande för mig som om någon skulle fråga vad jag skulle göra om jag bosatte mig på Merkurius.

Men jag kan fundera på saken till imorgon =P
  • Insider
    Aniiee skrev 2017-08-03 00:14:57 följande:
    Ja, det är väl en sån där situation som jag har svårt att sätta mig in i, eftersom den är lika främmande för mig som om någon skulle fråga vad jag skulle göra om jag bosatte mig på Merkurius.

Men jag kan fundera på saken till imorgon =P
    Fundera gärna på saken. För mig så räcker det nog inte att fundera tills imorgon hur det skulle vara att bosätta sig på merkurius. Det känns väldigt avlägset. Finns Ica där t ex? 

Hur var det nu, "män är från mars och kvinnor är från venus"?
  • Euforia
    Sleiers skrev 2017-08-02 23:55:11 följande:

3 månader!!!?? Själv skulle jag säga 6 månader minst men t.o.m. upp mot ett år beroende på hur barnen reagerat på skilsmässan, åldern på barnen och andra omständigheter. jag är dock ingen expert på området.

3 månader om barnen reagerat "bra" tycker jag är vettigt. Det är ju inte så att det alltid är något negativt att presentera en ny? Många barn tycker inte att det är någon big deal.

Sen om barn är fruktansvärt ledsna och oroliga så kan det ju såklart vara vettigt att vänta 1 år eller mer.
  • Euforia
    Persikaplommon skrev 2017-08-03 10:26:03 följande:

Minst 6 år. Då hinner 12 åringen bli myndig...

Hur tänker du här?
  • legomum

Vet inte men bråttom skulle jag då rakt inte ha. Finns väl inte så många barn/ungdomar som går helt oberörda genom sina föräldrarnas skilsmässa.

Skulle försöka känna av läget med barnen först.

Att få träffa en ny är inget de har med att göra men menar bara att de är trygga i tanken om att du går vidare bara. Att det kan (och kommer?)  ske och att du älskar dem till månen och tillbaka fortfarande... typ.

• Insider
    Insider skrev 2017-08-02 23:45:21 följande:

Så kanske det är, det är kanske omöjligt att inleda en seriös relation med en person man varit otrogen med även om andra parten vetat om den andra. Eller så är det så att båda två är lika dåliga kålsupare och just därför kommer det att fungera. 
    Sedan tror jag det är så rent allmänt att ger man upp ett förhållande efter så lång tid så har det gått ganska så långt, dvs antingen är den nya något enastående eller så har det gamla gått i baklås så det ändå är omöjligt att lösa.
  • Proteos

Vad jag läst. Det tar cirka 1 år att bearbeta en kris (separation). En separation innebär ju en kris även för barnen där de genomgår alla stadier. I min värld, så 1 år efter man separerat så borde inte barnen träffa någon ny. Därefter, så anser jag att man ska vara verkligen säker på att denna nya är någon man vill satsa på. Blir så irriterad på folk som presenterar nya partner i ett tidigt skede för sina barn.

Svar på tråden Du separerar efter 25 år, när får nya träffa dina barn?