• Buzols

SD är nu störst! Känn på den, Familjeliv

Alla ni som inte velat röst på SD eller som ville men inte vågade, och inte ens vågade stödja SD anonymt på Familjeliv - skäms ni nu när tiderna ändras? Eller ska ni bara flyta med strömmen och ändra er kurs så att ni styr medströms och i medvind? Fortfarande vill 75% av folket ha ännu mer invandrare, t.o.m. när de tar era platser på BB, när era barn inte får sjukvård. När ska ni äntligen våga?

• Svar på tråden SD är nu störst! Känn på den, Familjeliv
  • absalon
    Buzols skrev 2017-08-04 14:40:51 följande:

Alla ni som inte velat röst på SD eller som ville men inte vågade, och inte ens vågade stödja SD anonymt på Familjeliv - skäms ni nu när tiderna ändras? Eller ska ni bara flyta med strömmen och ändra er kurs så att ni styr medströms och i medvind? Fortfarande vill 75% av folket ha ännu mer invandrare, t.o.m. när de tar era platser på BB, när era barn inte får sjukvård. När ska ni äntligen våga?

Du påstår dels att "SD nu är störst", samtidigt som du skriver att 75 procent av folket vill ha ännu mer invandrare.
    Dina båda påståenden hänger liksom inte riktigt ihop.
    Du kan säkert ge en förklaring.Cool
  • Överste Senap
    absalon skrev 2017-08-04 14:48:05 följande:

Du påstår dels att "SD nu är störst", samtidigt som du skriver att 75 procent av folket vill ha ännu mer invandrare.

Du kan säkert ge en förklaring.

Han räknar som en genomsnittlig SD:are. Inget konstigt.
  • absalon

Fullt så korkad tror jag att den genomsnittlige SD-aren faktiskt inte är.

• Valkyria75
    absalon skrev 2017-08-04 14:48:05 följande:

Du kan säkert ge en förklaring.

Så länge det finns flera (fler än 4 i det här fallet) partier så kan man ju faktiskt vara störst även om man bara har 25 %. Rent matematiskt alltså. Så det kan visst det hänga ihop... :)
  • Borgaren
    Buzols skrev 2017-08-04 14:40:51 följande:

SD är inte störst, valresultat styr Sverige inte opinion.

75% av folket vill inte ha mer invadring, åtminstone inte från vissa länder...
  • Pentra

Jo, jag kan skämmas som människa, över att det finns folk som inte förstår och inser att det finns betydligt bättre alternativ än SD om man önskar bestående positiva förändringar för allt och allas bästa. Men det krävs iofs lite intresse, arbete och engagemang för att leta sig dit... ... Pentra

• Borgaren

Jag har full förståelse för att många väljer SD, de etablerade partierna har svikit grovt i många frågor, inte minst flyktingfrågan.  Vissa delar av vårt samhälle är ju på gränsen til totalt förfall.

• glutten

Varför skulle jag skämmas och/eller ändra åsikt? Jag tycker det jag tycker oavsett vad andra tycker. Gör inte du det, TS?

• kali9378

I juni fick socialdemokraterna 31% och SD 18%, så exakt vart är din källa på att de nu skulle ha gått om?

Skäms över att folk i dagens Sverige går på deras manipulativa lögner. Tror ni vi får det bättre om vi kastar ut alla invandrare? Vilka tror ni försöker rädda vården som redan är i kris idag? Invandrare. Och ja, jag är svensk själv men minst hälften av kollegorna på sjukhuset har annan etnicitet och utan dem hade vi fan vart riktigt jävla illa ute.

Som min gamla farmor sa: skämmes ta mig fan!

• Borgaren
    kali9378 skrev 2017-08-04 16:13:08 följande:

I juni fick socialdemokraterna 31% och SD 18%, så exakt vart är din källa på att de nu skulle ha gått om?

Skäms över att folk i dagens Sverige går på deras manipulativa lögner. Tror ni vi får det bättre om vi kastar ut alla invandrare? Vilka tror ni försöker rädda vården som redan är i kris idag? Invandrare. Och ja, jag är svensk själv men minst hälften av kollegorna på sjukhuset har annan etnicitet och utan dem hade vi fan vart riktigt jävla illa ute.

Som min gamla farmor sa: skämmes ta mig fan!

Källa på att SD vill " kasta ut alla invandrare..."

Det är ju tydligen inte bara Sd-anhängare som far med grova lögner och överdrifter.
  • äldreochklokare

Men tanke på på vilken typ av motioner SD har anfört i riksdagen de senaste åren så är jag säker på att många som ändå röstat på dem INTE hade gjort det om de vetat. Många är för obildade, tar inte reda på vad de olika partierna står för. Finns folk som inte ens ser på nyheter eller läser dagstidningar. Vad läser de då - jo suspekta siter på nätet. 

Några exempel på motioner:
    De vill att dataspelsföretag inte ska få anställa personer med utländsk bakgrund (vilket är jättevanligt inom den branschen då många av de bästa spelutvecklarna kommer från andra länder och man samarbetar mycket internationellt kring dataspel). De vill "uppmuntra" spelföretag som utvecklar spel med "skandinavisk touch" genom ekonomiskt fördelaktiga regler. 

Beslagta asylsökandes ägodelar när de kommer till Sverige (det var Jomshof som skrev den motionen). Motivet var att detta då skulle delfinansiera deras vistelse i landet. klockor, mobiler etc tycker han att man ska få lämna ifrån sig som asylsökande (vibbar från Nazitiden och koncentrationslägren, anyone? )

Man vill inskränka aborträtten till 12 veckor och inte som nu 18 veckor. 

Man vill förbjuda böneutrop i de få moskéer som finns i Sverige för det är "störande". Att alla jäkla kyrkklockor ringer flera gånger om dagen i landets tusentals kyrkor, det är visst inte störande alls. 

Man vill styra våra museer till att ha mer "nordiskt" innehåll. (det finns andra partier som sagt liknande saker också) 

Det finns fler men nu ska jag äta middag! 

• Borgaren

Om man ska tala obildade väljare lär ju S ha flest av dem, om nu inte de tappat alla till SD? :)

• man och nöjd
    Pentra skrev 2017-08-04 15:57:07 följande:

Jo, jag kan skämmas som människa, över att det finns folk som inte förstår och inser att det finns betydligt bättre alternativ än SD om man önskar bestående positiva förändringar för allt och allas bästa. Men det krävs iofs lite intresse, arbete och engagemang för att leta sig dit... ... Pentra

Har du förståelse för de som inte tror på DÖ-politik?
  • Buzols

Familjeliv, samma folk hänger här, 150 000 afghaner men här har man ingenting lärt eller sett. Jag skulle bara stämma av . PS. SD är Sveriges största politiska parti.

Svenskarna är som zombies
  • Buzols

Familjeliv, samma folk hänger här, 150 000 afghaner men här har man ingenting lärt eller sett. Jag skulle bara stämma av . PS. SD är Sveriges största politiska parti.

Svenskarna är som zombies
  • absalon
    Buzols skrev 2017-08-27 21:51:49 följande:

SD är inte störst. Snarare mest uppblåst.Cool.
  • Kjell 871
    Borgaren skrev 2017-08-04 16:39:15 följande:

Om man ska tala obildade väljare lär ju S ha flest av dem, om nu inte de tappat alla till SD? :)

Fun fact:

SVT gjorde en vallokalsundersökning 2014, SD tig då flest röster ifrån tidigare M sympatisörer. ????
Svar på tråden SD är nu störst! Känn på den, Familjeliv