Anonym (sådär) skrev 2020-10-12 12:33:40 följande:
PÅ vilket sätt hindrar du någon att gå vidare om du är helt öppen med vad du vill och inte vill?
Ursäkta! Jag hoppar in, men det är ju så att den som har känslor har svårare att säga nej och lever på hoppet och under den tiden är den i underläge, och då utnyttjar man någon i underläge (som tycker om en mer än vad man gör den).
Mitt ex gjorde detta mot sitt s.k. f.d. KK och jag tyckte det var väldigt nedrigt gjort, jag såg hennes min en gång och den sa allt. Han resonerade som du. Jag tappade känslor för honom över det då jag såg henne som en syster, så gör man bara inte. I flera år dessutom. Sen så fort han fick chans på mig (han var kär i mig länge) så var det adios med henne. Jag hade ingen koll på att han var en KK-kille då han aldrig gav mig idén att tro det, han gav mig allt på en tallrik, och där stod hon och såg på, inte fått nåt alls.
Jag har ett annat ex som efter jag lämnat fortfarande hade känslor för mig och det länge: jag skulle aldrig drömma om att ha nått KK med honom. Den som är i överläge, den som inga känslor har, och märker, vet om att den andre har det måste då ha moralen och empatin i sig att sluta ha sex med den andre. Det är den som måste då vara den stränga. Det är schysstast så. Jag har alltid tänkt att det kunde lika gärna ha varit jag (som varit den som har känslor). Och hade det varit jag så önskar jag då att den andre skulle avslutat det hela.