• Anonym (ex är alltid ex)

Varför vill killar oftast fortsätta ligga med sina ex trots att det tagit slut?

Varför vill man fortsätta ligga med någon man tappat känslorna för? Är inte det lite märkligt. För mig och många andra kvinnor försvinner all sexuell attraktion när kärleken  väl är borta.

• Svar på tråden Varför vill killar oftast fortsätta ligga med sina ex trots att det tagit slut?
  • Anonym (.)

Killar är oftast ganska okomplicerade och gillar sex.

Tror killar i högre grad än kvinnor frikopplar sex från kärlek. Men det är rätt vanligt att kvinnor, i brist på ny partner söker sig till ex och istället har ett kk relation ett tag efter att förhållandet tagit slut.

• Kirenaj68

Det är nog lite olika från fall till fall. När ett av mina ex och jag gjorde slut bodde vi fortfarande ihop ett par månader efter uppbrottet p.g.a av att jag inte kunde få tag i en lägenhet fortare än så. Vi hade sex ofta trots att vi hade gjort slut och det var hon som alltid tog initiativet och jag hade inget emot det. Vi funkade inte som ett par i det långa perspektivet, men vårt sexliv var alltid bra och jag förmodar att vi båda ville få till ett så bra avslut som möjligt. Men när jag väl hade flyttat till eget boende hade vi ingen sex mer. Då gick vi båda vidare på varsitt håll.

• Bondi

De är kåta helt enkelt och frikopplar sex från känslor när så behövs..:)

• MammAmma

Det är ju lättillgängligt med nån man redan känner utan och innan och har satt på tusen ggr redan.

• 100kgpappa

Sex och känslor är två helt olika saker för de flesta män.

• Anonym (www)

Mitt ex ville det och jag blev så paff! Han förklarade det med "vi har haft så bra sex och tänk om jag aldrig mer kommer att få ha det" (fy vad jag hatade den förklaringen, jag var alltså mer eller mindre bara ett skönt hål!)  no thanks!

• New  Dawn

Ni män som vill det, vill ni också kyssa och krama kvinnan?

Jag har jättesvårt att kyssa en man jag inte har känslor för. Även krama (mer än vänskapligt) känns fel. Visst kan man ha sex pga ren kåthet (i stället för att onanera) och jag har gjort det, men för mig blir sexet så kargt.

Anyone can hate. It costs to love.
  • 100kgpappa
    New Dawn skrev 2017-08-07 10:10:39 följande:

Ni män som vill det, vill ni också kyssa och krama kvinnan?

Jag har jättesvårt att kyssa en man jag inte har känslor för. Även krama (mer än vänskapligt) känns fel. Visst kan man ha sex pga ren kåthet (i stället för att onanera) och jag har gjort det, men för mig blir sexet så kargt.

Håller med, kyssar är mycket mer intimt än sex, så det har jag inte med vem som helst. Har haft sex med betydligt fler än jag kysst.

Har iof inte haft sex med något ex, så vet inte hur jag skulle ställt mig till det faktiskt.
  • Pumakvinna

För mig som kvinna är det precis tvärtom, Har mina känslor (även åtrån) för personen försvunnit som jag tidigare varit kär i är sex en omöjlighet. Äckelkänslor kommer i vägen och gör det otänkbart. Har då betydligt hellre sex med en främling där allt är neutralt.
    Men i de fall vi har gjort slut innan vi varit klara med varandra har jag absolut kunnat det och gjort det. Då har jag ju fortfarande haft starka känslor kvar och velat vara nära.

Låter så ofattbart att som man kunna frikoppla alla de komplicerade känslor man delat i en exempelvis lång relation där inget annat fungerar, och bara kunna sätta på kåtknappen! Det är som en robot och förklarar förmodligen frikopplingen från ansvar helt från den andra partnerns känslor. Att sex för t ex kvinnan kan trigga ömhets och närhets behov som då mannen inte har för avsikt att följa upp.

• Anonym (M)

För många män (de flesta?) så försvinner inte den sexuella attraktionen hos en kvinna bara för att känslorna försvinner. Inget nytt.

Svar på tråden Varför vill killar oftast fortsätta ligga med sina ex trots att det tagit slut?