• Hubert

    6 månader vägrar ersättning!

    Hej! Jag har en tös på 6 månader med KMPA (mp allergi). Hon är väldigt duktig på att äta vanlig mat/gröt men hon vägrar ersättning/välling. Vi kanske får i henne 40 ml när hon sover OM vi har tur. Vatten i samma flaska till mat funkar bra så flaskan är ju det inte fel på..

    För en vecka sen fick vi i henne iaf 3-400 ml per dygn nu får vi henne max 240, ibland bara 110 ml. Känns ju för lite. Har ni något tips vad man kan göra?

  • Svar på tråden 6 månader vägrar ersättning!
  • legomum

    testa en annan sort, finns ju flera sorter (althea, pepticate, neocate osv) kan ju vara smaken det är fel på också

  • Hubert
    legomum skrev 2017-08-08 11:53:02 följande:

    testa en annan sort, finns ju flera sorter (althea, pepticate, neocate osv) kan ju vara smaken det är fel på också


    Hon har ätit Neocate sen 2 mån ålder:) har aldrig varit något problem fören hon började med smakportioner x)
  • Meriall

    Nu kanske det har gått över men hon kanske bara ledsnat på smaken. Min var lika i den åldern. Gav bara välling i några dagar och sedan ville hon ha ersättningen igen.

  • Hubert
    Meriall skrev 2017-08-15 09:30:08 följande:

    Nu kanske det har gått över men hon kanske bara ledsnat på smaken. Min var lika i den åldern. Gav bara välling i några dagar och sedan ville hon ha ersättningen igen.


    Haha ja, nu har hon börjat vägra mat istället och vill bara ha ersättning/välling haha! Men gröten vill hon fortfarande ha :) var lite orolig ett tag att hon vägrade ersättningen men nu känns det bra :) kanske beror på fas eller tänderna som är påväg :)
  • Meriall

    Haha låter precis som min! När hon hade sin inte-äta-mat-fas så började hon äta glatt igen när jag blandade en 4- eller 6-mån-burk med "vår" mat. Tex om vi äter spaghetti och köttfärssås så mosade jag det och blandade 50/50 med en morotspureburk :) Hon ville ha smaken av vår mat men konsistensen av barnmat en.

Svar på tråden 6 månader vägrar ersättning!