Sonen skriker helatiden när han är vaken
Det här är mitt första barn, sonen är tre veckor nu. Ändasedan vi kom hem från bb har han skrikigt när han är vaken i början berode det på att han inte fick tillräkligt med mat, då vi upptäkte på bvc att han inte får i sig så mycket när han amma, vilket gjort att jag gåt över helt till ersätning nu. Efter det var det bra ett tag och han verkade nöjd. Men efter ett tag börja han skrika igen när han är vaken trots att han precis fåt mat och bytt blöja. Tillslut lyckas jag få honom lugn och han somnar igen. Men så fort jag ska flyttar honom till sin egna säng (han sover i ligdelen till vagnen så jag kan ha honom nära och lätt flytta med dit jag går) så vaknar han och slutar inte skrika fören jag lyft upp honom igen och även om han ligger i min famn tar det ett bra tag innan han slutar skrika och somnar. Han kan sluta skrika en stund i min famn för att sedan efter några minuter börja igen. Det börjar bli ganska jobbigt när han skriker hela tiden och man inte kan lägga ifrån sig honom en stund. Och jag vill nästan inte att han ska vakna igen för att äta, för jag vet att då börjar hela pruceduren om igen. Han brukar äta ca var tredje time ibland fyra. Vaknar han inte själv brukar jag vecka honom så han får i sig de rekomenderade porttionerna som står på paketet.
Jag bara undrar om detta är ett normalt beteende hos så små bäbisar eller om de dagarna som han knappt fick mat har satt spår i honom som gör att han skriker hella tiden och man inte kan flytta på honom.