Hur kan man få en igångsättning eller kejsarsnitt?
Hej jag är gravid i vecka 41 (40+0).
Jag har haft extremt problem med min foglossning redan 2 månad i graviditeten. Jag blev sjukskriven i v.21 pga foglossning.
Redan i slutet av juni så började jag samla på massa vätska i kroppen. Har konstant ont i bäckenet även när jag står ligger eller sitter ner.
Jag kan inte alls borsta tänderna stående, diska eller laga mat pga min rygg och så har jag ont i knäna pga vikten jag tror.
Jag har levt med smärta sen 2 månad i graviditeten men i början av juli så har jag känt att jag inte orkar mer jag gråter konstant för jag vill bara att allt ska vara över jag orkar inte mer, känner att min kropp inte orkar mer och är så rädd att hur ska jag klara av med en förlossning när mina krafter just nu går på dom här smärtorna.
Igår va jag hos en läkare i sös för att prata om igångsättning. Det va typ som så fort vi kom ditt så va det redan bestämt en nej. Hon kollade på hur mogen jag va för att göra en hinnsvepning men jag va inte ens mogen.
Så säger hon att hon vill inte sätta igång mig pga risken är då att det kan dröja 3 dagar en förlossning och avslutas med sugklocka eller kejsarsnitt. Så hon ville inte utsätta mig för det.
Men en vanlig startat förlossning kan även ta upp till 3 dagar och avslutas med en kejsarsnitt och en sugklocka.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag orkar verkligen inte mer känns som jag håller på gå in i väggen. Jag är sjukt stressad konstant ledsen jag orkar verkligen mer.