Gift med 30+ år äldre man
Hej!
Jag är gift med en man som är 30+ år äldre än mig och han har nyligen fått diabetes typ 2.
Jag själv hade problem med depression vilket gjorde att jag fick lamotrigin utskrivet vilket gjorde mig avtrubbad, men nu har jag slutat ta min medicin och känner att sexlusten är precis lika stark som innan. Men problemet är att min man verkar 80% av tiden helt ointresserad av sex, jag har försökt prata med honom om det här men han säger att allt är precis som vanligt.
Jag upplever att han efter att ha påbörjat behandling för sin diabetes har blivit väldigt gubbig, alltså väldigt frusen, långsam i sina rörelser, väldigt trött.
Jag vill leva tillsammans med honom de år han har kvar men samtidigt är jag orolig över att redan nu hamna i någon form utav vårdgivare-patient relation.
Jag kommer på mig själv fantiserandes om män i min egna ålder framför allt mer vältränade män och blir lite rädd för mig själv.
Både han och jag är överviktiga, jag har pratat med honom om att börja motionera men han vill inte.
Jag känner att jag begränsar mig själv för att passa in i den här relationen och är rädd för att börja växa ifrån honom men samtidigt är jag inte alls lycklig över mitt utseende.
hoppas inlägget inte blev för rörigt.