• Mrs-A

1:a månaden med Rosenrot

Hej på er!
    Jag måste bara få skriva av mig lite
    Jag är 28 och Min man 29 år och vi har försökt att bli med barn lite till och från nu sedan oktober 2016 men varje månad blivit besvikna...

Jag började med rosenrot för 3 dagar sedan så denna gången hoppas jag på att vi plussar!

Någon som har provat?
    Något att säga om det?
    Dela med er, mycket roligare då :)

• Svar på tråden 1:a månaden med Rosenrot
  • Mrs-A

Ok tjejer- då tar vi det från början-
    Sista mensen var 11/8
    ÄL 27/8
    Efter ÄL mådde jag skit, huvudvärk trött halsbränna uppblåst mage

Alltid innan min mens börjar så får jag sparsamma bruna flytningar dagen innan och det började den 11/9 ( i måndags ) skulle ha min mens då. ( testade två dagar innan bim men blev negativt så när flytningarna satte igång så tänkte jag jaha- inte denna månaden heller )
    Nu är det den 14:e och har fortfarande sparsamma bruna flytningar - eller så kommer det ingenting alls....

Va fan ? Någon som varit med om detta ?
    Ska snart bege mig och köpa ett gravtest men tänkte fråga här också.... om någon varit med om detta ?

• Milou3
    Mrs-A skrev 2017-09-14 09:44:04 följande:

Ok tjejer- då tar vi det från början-

Sista mensen var 11/8

ÄL 27/8

Efter ÄL mådde jag skit, huvudvärk trött halsbränna uppblåst mage

Alltid innan min mens börjar så får jag sparsamma bruna flytningar dagen innan och det började den 11/9 ( i måndags ) skulle ha min mens då. ( testade två dagar innan bim men blev negativt så när flytningarna satte igång så tänkte jag jaha- inte denna månaden heller )

Nu är det den 14:e och har fortfarande sparsamma bruna flytningar - eller så kommer det ingenting alls....

Va fan ? Någon som varit med om detta ?

Ska snart bege mig och köpa ett gravtest men tänkte fråga här också.... om någon varit med om detta ?

Oj så spännande! Hoppas på graviditet :)

Jag har aldrig blödit något alls vid mina tidigare graviditeter (9-10 stycken) så för mig betyder färgade flytningar mf eller mens. Men läst om många som faktiskt blöder lite i början.

Min mens kom också punktligt i måndags så är inne på sista dagen i dag. Blev en ovanligt sparsam mens denna gång. Ska börja äl-testa efter helgen igen!
  • Mrs-A
    Milou3 skrev 2017-09-14 10:09:02 följande:
    Oj så spännande! Hoppas på graviditet :)

Jag har aldrig blödit något alls vid mina tidigare graviditeter (9-10 stycken) så för mig betyder färgade flytningar mf eller mens. Men läst om många som faktiskt blöder lite i början.

Min mens kom också punktligt i måndags så är inne på sista dagen i dag. Blev en ovanligt sparsam mens denna gång. Ska börja äl-testa efter helgen igen!
    Testet blev negativt....

Men varför har jag ingen mens ?
    Är rätt förvirrad nu
  • Milou3
    Mrs-A skrev 2017-09-14 11:20:35 följande:

Testet blev negativt....

Men varför har jag ingen mens ?

Är rätt förvirrad nu

Det kan vara så att du inte fick någon ägglossning eller så är mensen försenad. Troligtvis är du inte gravid men det finns ju de som tydligen inte får positiva graviditetstester i början. Den procenten är iof nog rätt låg så räkna med en försenad mens bara. Kanske kan kicka igång den med lite sex? :)
  • Mrs-A
    Milou3 skrev 2017-09-14 12:47:08 följande:
    Det kan vara så att du inte fick någon ägglossning eller så är mensen försenad. Troligtvis är du inte gravid men det finns ju de som tydligen inte får positiva graviditetstester i början. Den procenten är iof nog rätt låg så räkna med en försenad mens bara. Kanske kan kicka igång den med lite sex? :)
    Jag vet faktiskt inte, den 15:e idag och jag har fortfarande väldigt sparsamma bruna flytningar.

Igår stack det till jätte mycket i tjej magen och idag på morgonen också så den kanske är på ingång men är verkligen förvånad då jag inte brukar ha det så.

Kom o tänka på en sak igår- kanske är det rosenrot som har strulat till det ?
  • Anonym1715

Jag tog ett clearblue digital i lördags, det visade Gravid 1-2v, även plus på testlagrets stickor.. plusen på stickorna har blivit svagare fram tills idag och idag på min BIM fick jag bruna flytningar blandat med blod.. förstår ingenting.. senast igår var testlagrets test jättesvagt..

Är detta ett tidigt mf? :(

• Milou3
    Mrs-A skrev 2017-09-15 09:19:55 följande:

Jag vet faktiskt inte, den 15:e idag och jag har fortfarande väldigt sparsamma bruna flytningar.

Igår stack det till jätte mycket i tjej magen och idag på morgonen också så den kanske är på ingång men är verkligen förvånad då jag inte brukar ha det så.

Kom o tänka på en sak igår- kanske är det rosenrot som har strulat till det ?

Vet många som ätit RR som snarare fått äl och mens någon dag tidigare. Hur lång cykel brukar du ha?

Kan ju vara RR som gör att den blir lite sen.
  • Milou3
    Anonym1715 skrev 2017-09-15 12:50:22 följande:

Jag tog ett clearblue digital i lördags, det visade Gravid 1-2v, även plus på testlagrets stickor.. plusen på stickorna har blivit svagare fram tills idag och idag på min BIM fick jag bruna flytningar blandat med blod.. förstår ingenting.. senast igår var testlagrets test jättesvagt..

Är detta ett tidigt mf? :(

Låter tyvärr som det. Det har hänt mig 2 ggr senaste året, fast började blöda 3 dagar efter BIM.

I bland kan det gå vägen ändå men om dina test blir svagare så låter det mer som kemisk graviditet tyvärr :(

Väldigt vanligt men väldigt sorgligt och irriterande såklart.

Vid mina 2 tidiga mf så hade jag mindre mensvärk än vanligt med.
  • Anonym1715
    Milou3 skrev 2017-09-15 16:35:05 följande:

Låter tyvärr som det. Det har hänt mig 2 ggr senaste året, fast började blöda 3 dagar efter BIM.

I bland kan det gå vägen ändå men om dina test blir svagare så låter det mer som kemisk graviditet tyvärr :(

Väldigt vanligt men väldigt sorgligt och irriterande såklart.

Vid mina 2 tidiga mf så hade jag mindre mensvärk än vanligt med.

Åh så sjukt jobbigt :( trodde verkligen det skulle gå vägen nu med rosenrot o allt som man hört så himla mycket bra om.. men får göra ett nytt försök med rosenrot. Väntar till efter helgen, kanske inte är för sent att börja på mensens 2/3e dag?
  • Milou3
    Anonym1715 skrev 2017-09-15 16:52:20 följande:

Åh så sjukt jobbigt :( trodde verkligen det skulle gå vägen nu med rosenrot o allt som man hört så himla mycket bra om.. men får göra ett nytt försök med rosenrot. Väntar till efter helgen, kanske inte är för sent att börja på mensens 2/3e dag?

En tjej i en annan tråd jag är som mest aktiv i började med RR på CD 5 och åt fram till äl och blev gravid den cykeln. Hade försökt över ett år utan RR innan. Kanske slump kanske inte.
  • Mrs-A
    Milou3 skrev 2017-09-15 16:30:48 följande:
    Vet många som ätit RR som snarare fått äl och mens någon dag tidigare. Hur lång cykel brukar du ha?

Kan ju vara RR som gör att den blir lite sen.
    Jag har 29-30 dagars ... nu är jag på dag 36 och ( förlåt kanske lite äckligt ) jag har lite bruna flytningar när jag torkar mig bara...
  • Anonym1715
    Mrs-A skrev 2017-09-16 01:09:54 följande:

Jag har 29-30 dagars ... nu är jag på dag 36 och ( förlåt kanske lite äckligt ) jag har lite bruna flytningar när jag torkar mig bara...

Hur går det för dig? Så länge det liksom inte kommer färskt blod så har jag läst att bruna flytningar är vanligt kring BIM vid graviditet..
  • Mrs-A
    Anonym1715 skrev 2017-09-16 10:53:54 följande:
    Hur går det för dig? Så länge det liksom inte kommer färskt blod så har jag läst att bruna flytningar är vanligt kring BIM vid graviditet..
    Jag tog ett grav test som visade negativt för två dagar sedan. Flytningarna är helt borta nu.

Ingen aning vad som händer...?
    Om mensen inte kommer igång till nästa vecka ska jag göra ett nytt test. Visar det fortfarande ingenting så tippar jag på att det är rosenrot som har strulat till det med min mens för mig.
  • LillaAw

Andra månaden med rosenrot och det tog sig tyvärr inte den här gången heller.. Bara att ge sig på försök 7 nu då :(

• Anonym1715
    Mrs-A skrev 2017-09-16 17:31:41 följande:

Jag tog ett grav test som visade negativt för två dagar sedan. Flytningarna är helt borta nu.

Ingen aning vad som händer...?

Om mensen inte kommer igång till nästa vecka ska jag göra ett nytt test. Visar det fortfarande ingenting så tippar jag på att det är rosenrot som har strulat till det med min mens för mig.

Hoppas verkligen att du är gravid och att du får plus <3 har du symptom annars?
  • Sheltielife

Hoppar gärna in här om de e okej!

Första månaden som jag prövar rosenrot.

Hade mens 8/9 och har tagit den varje dag sedan dess! Ska ta den fram till o med den 23 då jag ska ha ägglossning (men kör med ägglossnings stickor utifall att jag skulle råka få ägglossning tidigare så jag inte råkar ta rosenrot efter ägglossningen)

Har även valt att kombinera detta med bisolvon! Förra gången efter att ha försökt i 7 månader o inget plus i sikte blev jag gravid på första försöket med rosenrot+bisolvon (månad 8) så tänkte att de skadar ju inte o pröva om de funkar igen! :)

• Anonym1715
    Sheltielife skrev 2017-09-17 17:42:45 följande:

Hade mens 8/9 och har tagit den varje dag sedan dess! Ska ta den fram till o med den 23 då jag ska ha ägglossning (men kör med ägglossnings stickor utifall att jag skulle råka få ägglossning tidigare så jag inte råkar ta rosenrot efter ägglossningen)

Har även valt att kombinera detta med bisolvon! Förra gången efter att ha försökt i 7 månader o inget plus i sikte blev jag gravid på första försöket med rosenrot+bisolvon (månad 8) så tänkte att de skadar ju inte o pröva om de funkar igen! :)

Härligt att du är med! :) Fick också plus denna månad som var den första med rosenrot, däremot var det en så kallad kemisk graviditet, fick alltså plus på stickor och digitalt innan BIM men sen fick jag mens som jag har nu då.. ska prova igen :)
  • Sheltielife
    Anonym1715 skrev 2017-09-17 18:23:13 följande:

Härligt att du är med! :) Fick också plus denna månad som var den första med rosenrot, däremot var det en så kallad kemisk graviditet, fick alltså plus på stickor och digitalt innan BIM men sen fick jag mens som jag har nu då.. ska prova igen :)

Oj har aldrig hört talas om kemisk graviditet innan! :O Då hoppas jag du plussar denna gången igen och att de inte blir någon mens för dig. När har du äl/bim? :)
  • Emmaapersson
    Sheltielife skrev 2017-09-17 17:42:45 följande:

Hej! Jag har precis börjat läsa lite om rosenrot, och såg att du skrev att du inte råkar ta rosenrot efter ägglossning. Har det dålig inverkan på något sätt eller hur funkar det? :)

Och även, ska man börja ta det på mensens första dag?

Tack och lycka till :D
    Emilia * 2011
  • Sheltielife
    Emmaapersson skrev 2017-09-18 21:49:24 följande:

Hej! Jag har precis börjat läsa lite om rosenrot, och såg att du skrev att du inte råkar ta rosenrot efter ägglossning. Har det dålig inverkan på något sätt eller hur funkar det? :)

Och även, ska man börja ta det på mensens första dag?

Tack och lycka till :D

Hej! :) ja man ska bara ta rosenrot från mensens första dag fram till ägglossning då rosenrot INTE är bra att ta när man är gravid (kan orsaka tidigt missfall mm) men så länge man tar från mensens första dag och till ägglossningsdagen är de lugnt :)
Svar på tråden 1:a månaden med Rosenrot