• 24wilma

    Vill bli mamma men är rädd för familjen

    Jag är bara en tjej på 18 år och drömmer om att bli mamma. Dock är jag ganska olik kanske dom flesta tjejerna i min ålder, för att jag vill bli gravid med en man som är 35 år äldre än mig.
    Jag vet att det är sjukt för många att få höra.

    De jag är mest rädd över är hur min familj skulle tänka sig med att sin dotter får barn med en mycket äldre man och särskilt för mig att bli ung mamma vid bara 18 års ålder.
    Är rädd att min familj ska hata mig eller bli besvikna på mig.

    Sen har jag även läst mycket på nätet att risken är stor att barnets hälsa kan försämra när pappan har dåliga spermier vid hög ålder. Risk för barnet att få sjukdomar som t.ex ADHD och Autism.

    Snälla behöver verkligen svar på vad jag ska göra


    wilma Olsson schloenzig
  • Svar på tråden Vill bli mamma men är rädd för familjen
  • Stårschan

    Vänta med barn tills du är gammal nog att stå på dina egna ben och dels törs stå för dina egna beslut, dels klarar av att praktiskt och ekonomiskt klara dig själv med ett barn om både man och familj skulle överge dig. Att skaffa barn är inget att ta lätt på. Hur länge har du ens känt mannen ifråga? Varför vill han göra en tonåring med barn?

  • Långbenopluto
    FyFan123 skrev 2017-08-17 16:56:39 följande:
    Det är väl helt normalt.

    Jag är en gubbe på 58 och skulle gärna ligga med en 14-åring

    Tyvärr är det få ungdomar som tänder på mig ...
    Då är du en pedofil! Tur du är anonym här.....
  • Mommy98

    Varför skaffa barn med en man som är så mycket äldre än vad du är? Vänta tills du hittat någon du vill spendera ditt liv med och inte bara utnyttjar dig.

    Inte ens min pappa är så gammal!

  • Funderar81

    Hejsan, här kommer ännu ett lite tråkigt svar.
    Grejen är att om du ska bli mamma så måste du tänka långsiktigt. Du måste kunna försörja barnet. Speciellt med en så gammal man som tyvärr ganska fort närmar sig en ålder då folk börjar bli sjuka.
    Har ett par släktingar vars föräldrar gjorde det där. Mannen var gammal och mamman ung. Han var ett charmtroll och de fick säkerligen många fantastiska år tillsammans, MEN Mammans och barnens liv har varit ett helvete de sista 15 åren pga sjuk pappa som tillslut bara satt i rullstol och åkte in och ut på sjukhuset. Mamman som äntligen har blivit fri ser genomsliten ut, mycket äldre än sin ålder, för att hon slitit häcken av sig för att passa hemmet och sin gamla man och jobba samtidigt för att fixa ekonomin. Barnen har växt upp med vetskapen om att pappan kan dö närsomhelst. Han levde ändå förbannat länge och blev nästan 90 år gammal, men hann få hjärtinfarkt 2 ggr.

  • Meriall

    Är du sambo med mannen så vet nog din familj att det kan bli barn? Är du inte det ska ni nog bli det innan och kolla så ni passar ihop på lång sikt innan ni tänker på barn.

Svar på tråden Vill bli mamma men är rädd för familjen