• MarieClaesson

Syskonförsök fet i aug/sep

Någon mer som står i startgropen för att göra en frysåterföring inom närmsta tiden? Det brukar kännas bra att kunna vädra lite tankar och funderingar med andra i samma sits.

Kort historik; Vi har en dotter som är 3,5 år och som vi fick genom en icsi ivf. Vi har nu gjort en fet som inte fungerade och sedan en ny ivf behandling där vi fick tillbaka en tvådagars, blev gravida men fick veta på vul i vecka 9 att fostret inte levde sedan v 7+2. En STOR sorg så klart. Nu provar vi snart lyckan igen med vår enda blastis som väntar i frysen.. To be continued..

• Svar på tråden Syskonförsök fet i aug/sep
  • MarieClaesson

Aha då fattade jag visst lite fel hehe jag fattade som att ni hade ett gemensamt barn ;)

Men då hoppas vi verkligen att det lyckas nu på de första försöken!

Jag hoppas på äl utslag imorgon.. känns som att det kan vara på g :)

• Mjbo
    MarieClaesson skrev 2017-08-24 20:24:46 följande:

Aha då fattade jag visst lite fel hehe jag fattade som att ni hade ett gemensamt barn ;)

Jag har oxå haft lite känningar så jag tänkte oxå att jag skulle få utslag imorgon. Men nu efter min promenad ikväll är allt borta igen så ja kanske inbillade mig. Brukar känna tydligt när mensen är på g både i magen och på sekretet.

Men Men, det återstår att se imorgon! :) kul att vi verkar vara rätt lika i tiden. Hur gamla är ni? :)
  • Mjbo

Nej nu skrev ja fel. När äglossningen är på g menar jag såklart!

• lucca81

Jag vill gärna vara med i tråden även om jag inte vet ännu om och när vi kommer göra ivf igen, men jag tror att vi kommer hamna där förr eller senare... vi har en dotter på snart tre år, hon kom till genom ivf eftersom jag har PCO. Hade testat pergotime men det gav ingen effekt så vi fick en remiss till ivf och det lyckades på första försöket. Nu har vi försökt bli gravida på naturlig väg ett tag, men det har inte funkat trots att min gynekolog säger att jag är "mycket fertil" (mitt amh-värde är 6, tidigare var det typ 12 tror jag vilket tydligen är för högt för att bli gravid) Nu ska vi försöka fixa en remiss så min sambon

• lucca81

Oj, råkade skicka innan jag skrivit klart... så att min sambo får testa sig, gör att kolla om det kan bero på honom att det inte funkar nu... det jag grubblar över är hur länge vi ska försöka på naturlig väg innan vi provar FET (vi har bara ett embryo i frysen) och senare ev ivf igen... Jag är 36 och min sambo fyller 44 i höst.

• Hoppfullhet
    lucca81 skrev 2017-08-24 21:52:52 följande:

Jag vill gärna vara med i tråden även om jag inte vet ännu om och när vi kommer göra ivf igen, men jag tror att vi kommer hamna där förr eller senare... vi har en dotter på snart tre år, hon kom till genom ivf eftersom jag har PCO. Hade testat pergotime men det gav ingen effekt så vi fick en remiss till ivf och det lyckades på första försöket. Nu har vi försökt bli gravida på naturlig väg ett tag, men det har inte funkat trots att min gynekolog säger att jag är "mycket fertil" (mitt amh-värde är 6, tidigare var det typ 12 tror jag vilket tydligen är för högt för att bli gravid) Nu ska vi försöka fixa en remiss så min sambon

Hade ju varit helt fantastiskt om det gick naturligt ju! Har läst att en del/många med pco har problem med att trots mkt ägg så har dom ingen ägglossning. Har de varit samma för dig? Låter som en bra idé att kolla mannen, då har man liksom gjort vad man kan.

Du får uppdatera hur de går :)
  • Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-24 20:24:46 följande:

Hur har de gått för dig? Ngt på G än?
  • Hoppfullhet

Ruvardag 5..... tiden går saaaaaakta....

Fick brev från kliniken igår, av 3 embryo som odlades vidare kunde iaf 1 frysas dag 5... är så glad!!! Inte mkt, men detta är ju 4:e Äggplocket o första gången ngt gått till frysen :)

• MarieClaesson
    Hoppfullhet skrev 2017-08-26 12:31:57 följande:

Ruvardag 5..... tiden går saaaaaakta....

Fick brev från kliniken igår, av 3 embryo som odlades vidare kunde iaf 1 frysas dag 5... är så glad!!! Inte mkt, men detta är ju 4:e Äggplocket o första gången ngt gått till frysen :)

Men vad härligt med en frysis också, grattis! Hu r känns det i övrigt?

Inte ens utslag idag... en lång cykel verkar det bli denna månad, men det gör inget för min del för om det blir pos imorgon så gör vi återföringen på lördag och slipper ta ledigt från jobb :) Det är så intensivt att hålla på med ivf man kan knappt tänka på något annat både innan och efter ett försök!

Hur går det för dig Mjbo? Äl på gång idag? :)
  • MarieClaesson

Ingen äl idag heller... jag börjar tro att det är något knasigt med denna cykeln, känns mer som att det är mens på g än ägglossning. Igår hade jag en brunaktig flytning (ursäkta detaljer) det vet jag inte om jag någonsin haft förut :/ Surt om vi måste vänta en månad nu igen..

• Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-27 08:02:23 följande:

Ingen äl idag heller... jag börjar tro att det är något knasigt med denna cykeln, känns mer som att det är mens på g än ägglossning. Igår hade jag en brunaktig flytning (ursäkta detaljer) det vet jag inte om jag någonsin haft förut :/ Surt om vi måste vänta en månad nu igen..

Kroppen e märklig till att lura o göra det jobbigt för en :(

Själv känner jag som typ mensvärk till o från, men det säger ju ingenting eg just nu.

Vi får helt enkelt vänta o o se bägge.
  • Mjbo
    MarieClaesson skrev 2017-08-27 08:02:23 följande:

Ingen ägglossning för mig heller än.. konstigt.. Borde komma som senast nu i början på denna vecka annars är de nått som är fel. Skulle väl bara fattas de nu då att man får vänta en månad till.......
  • MarieClaesson
    Hoppfullhet skrev 2017-08-27 08:34:54 följande:

Kroppen e märklig till att lura o göra det jobbigt för en :(

Själv känner jag som typ mensvärk till o från, men det säger ju ingenting eg just nu.

Vi får helt enkelt vänta o o se bägge.

Så jobbigt att gå och känna efter hur det känns hela tiden.. för min del har mensvärk både betytt bra och dåligt i ruvartider, vi håller tummar så klart att det kommer gå bra!
  • MarieClaesson
    Mjbo skrev 2017-08-27 09:15:03 följande:

Ingen ägglossning för mig heller än.. konstigt.. Borde komma som senast nu i början på denna vecka annars är de nått som är fel. Skulle väl bara fattas de nu då att man får vänta en månad till.......

Men vad knepigt.. Ja, den som väntar på något gott.... *suck*
  • Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-27 09:28:30 följande:

Så jobbigt att gå och känna efter hur det känns hela tiden.. för min del har mensvärk både betytt bra och dåligt i ruvartider, vi håller tummar så klart att det kommer gå bra!

Hur går de? Fått nåt utslag än eller bråkar de ff?
Svar på tråden Syskonförsök fet i aug/sep