• Knytet25

Kraftig "mensvärk" en vecka innan BIM. Gravid?

Hej!
    Jag hade ÄL 12/8. Har sedan idag haft en väldigt kraftig mensvärk. Brukar knappt ha någon mensvärk alls vid normal mens. Men det här känns riktigt ordentligt. Känns som det sliter och drar i livmodern liksom. Har inte BIM förrän 27/8.
    Kan det vara ett tecken på tidig graviditet? Någon som varit med om samma? Är ju bara på BIM -7.

• Svar på tråden Kraftig "mensvärk" en vecka innan BIM. Gravid?
  • Knytet25
    Brittsommar skrev 2017-08-25 23:19:12 följande:

Var bim idag. Mensen brukar småstarta lite redan dagen innan för att sen komma igång ordentligt på morgonen. Men inte en droppe igår och ingen mens idag. Har dock haft värk i både mage och rygg så är kanske bara lite försenad och kommer imorgon.

Kommer det inget imorgon Heller testar jag nog på söndag

Åh så spännande!! Lycka till! :) uppdatera oss gärna imorgon!
  • Femma88
    Knytet25 skrev 2017-08-25 20:47:36 följande:

Åh va tråkigt!

Jag hade jättemånga som väntade barn samtidigt som jag. Kanske inga jättenära, men många bekanta att umgås med under föräldraledigheten :)

Åh! Pussel va ju en kul idé! Hur gjorde ni det? Jag såg att dom hade en t-shirt på wish som det stod "big sis" eller något på. Haha, därifrån jag fick idén.. vi får väl se.

Molvärken fortsätter och vita flytningar. Jag brukar ju inte känna efter jättenoga när man bara väntar på mens.. så det kanske är något jag alltid har.. men har aldrig reagerat på det förrän nu.

Ska nog testa igen på söndag :)

Ja, det var synd! Men vi flyttade samtidigt till ett nybyggt parhusområde så här är det småbarn överallt, jättemånga att umgås med. Hittade några att umgås med på öppna förskolan och i föräldragruppen också så jag klarade mig ändå, haha!

Vi klippte till ett pussel så fick mamma ena biten av mig som ett "kort" när hon fyllde år och det andra av min sambo lite senare. Wish är ju fantastiskt, kan inte sluta shoppa där. Synd att det är lång frakt bara!

Ja, testa imorgon! Och visar det inget är inget för sent förrän menaen kommer! Jag tror verkligen att du är gravid. Mensvärk över en vecka innan mens verkar ju så tycker jag!
  • Knytet25
    Femma88 skrev 2017-08-26 08:15:36 följande:
    Ja, det var synd! Men vi flyttade samtidigt till ett nybyggt parhusområde så här är det småbarn överallt, jättemånga att umgås med. Hittade några att umgås med på öppna förskolan och i föräldragruppen också så jag klarade mig ändå, haha!

Vi klippte till ett pussel så fick mamma ena biten av mig som ett "kort" när hon fyllde år och det andra av min sambo lite senare. Wish är ju fantastiskt, kan inte sluta shoppa där. Synd att det är lång frakt bara!

Ja, testa imorgon! Och visar det inget är inget för sent förrän menaen kommer! Jag tror verkligen att du är gravid. Mensvärk över en vecka innan mens verkar ju så tycker jag!
    Skönt! Öppna förskolan är mycket bra både för barn och vuxna :)

Åh vilken rolig idé. Nu har dom ju redan blivit mormor och morfar iofs, men man kanske kan spinna vidare på den idén och skriva något annat :)

Ja, alltså jag undrar ju lite vad molvärken skulle vara annars liksom. Sen är det ju det där testet på BIM -2 som känns lite som att det kanske inte är något ändå. Varför skulle vi ha sån tur att vi lyckades på första försöket dessutom? Men samtidigt.. Jag brukar aldrig ha dem här känningarna i magen såhär.

Haha, man kan analysera i en evighet. Imorgon är det ändå BIM. Och som sagt, så länge mensen håller sig borta så finns det en chans! :)
  • Femma88
    Knytet25 skrev 2017-08-26 09:39:24 följande:

Skönt! Öppna förskolan är mycket bra både för barn och vuxna :)

Åh vilken rolig idé. Nu har dom ju redan blivit mormor och morfar iofs, men man kanske kan spinna vidare på den idén och skriva något annat :)

Ja, alltså jag undrar ju lite vad molvärken skulle vara annars liksom. Sen är det ju det där testet på BIM -2 som känns lite som att det kanske inte är något ändå. Varför skulle vi ha sån tur att vi lyckades på första försöket dessutom? Men samtidigt.. Jag brukar aldrig ha dem här känningarna i magen såhär.

Haha, man kan analysera i en evighet. Imorgon är det ändå BIM. Och som sagt, så länge mensen håller sig borta så finns det en chans! :)

Ja, jag älskade öppna förskolan. Så otroligt skönt att ha någonstans att ta vägen på dagarna så man inte bara stannade hemma, haha!

Man kan verkligen bli tokig på allt analyserade man gör. Jag håller alla tummar! Hoppas hoppas! Tog du förra tester direkt på morgonen?
  • Knytet25
    Femma88 skrev 2017-08-26 18:32:03 följande:
    Ja, jag älskade öppna förskolan. Så otroligt skönt att ha någonstans att ta vägen på dagarna så man inte bara stannade hemma, haha!

Man kan verkligen bli tokig på allt analyserade man gör. Jag håller alla tummar! Hoppas hoppas! Tog du förra tester direkt på morgonen?
    Negativt idag igen! :/
    Inga tecken till mens än. Men nu känns chanserna otroligt små!
    Men det känns ändå helt okej liksom. Nånstans trodde jag väl ändå inte att det skulle gå på första försöket..
  • virrpanna85

Vet varken ut eller in just nu, sitter här med ömma bröst och det har stuckit till nere i höger sida av magen då och då sedan i morse. Blödningarna har avtagit nästan helt, har bara haft lite ljust blod på pappret sen i förrgår. Tog ett test igår som visade negativt, men nånting är ju ändå knas. Mådde grymt illa fredag morgon och var illamående i morse. Tänker avvakta och testa igen senare i veckan, och oavsett känner jag att jag måste kolla upp det. Efter att ha haft regelbunden mens i tio år och aldrig såhär ömma bröst förut så känns det som att något hänt ändå :/

• Femma88
    Knytet25 skrev 2017-08-27 10:40:22 följande:

Negativt idag igen! :/

Inga tecken till mens än. Men nu känns chanserna otroligt små!

Men det känns ändå helt okej liksom. Nånstans trodde jag väl ändå inte att det skulle gå på första försöket..

Typiskt! Men kommer inte mensen finna ju fortfarande chansen! Det kanske tog lång tid för ägget att fästa eller så. Hoppas, hoppas! Annars är det bara påt igen!
  • Knytet25
    Femma88 skrev 2017-08-27 14:09:04 följande:
    Typiskt! Men kommer inte mensen finna ju fortfarande chansen! Det kanske tog lång tid för ägget att fästa eller så. Hoppas, hoppas! Annars är det bara påt igen!
    Fortfarande inga tecken på mens! Får ta ett nytt test imorgonbitti tänkte jag :)
  • Femma88
    Knytet25 skrev 2017-08-28 17:58:04 följande:

Fortfarande inga tecken på mens! Får ta ett nytt test imorgonbitti tänkte jag :)

Åh, så spännande! Har varit inne några gånger idag för att se om det hänt något. Håller tummarna hårt! Spännande :)
  • Knytet25
    Femma88 skrev 2017-08-28 19:01:46 följande:
    Åh, så spännande! Har varit inne några gånger idag för att se om det hänt något. Håller tummarna hårt! Spännande :)
    BIM +3 idag. Ingen mens och inget plus.
    Nu har jag liksom gett upp så nu kan den väl bara komma så man kan få påbörja ett nytt försök?? :)
    Hur mår du?? :)
  • Trullis82

Här händer det inte mycket heller.

Har alla symptom på graviditet men testat med 3 gånger o alla gånger negativt.

Ett test early o två med vecko indikator.

Nu ger jag upp o väntar väl tills mensen kommer....för gravid är jag ju uppenbarligen inte....

Bläääää....så tråkigt att bara vänta när man inget heller vill än få det positiva svaret.

Men vår tid kommer väl den oxå..... puh

• Femma88
    Knytet25 skrev 2017-08-30 13:19:41 följande:

BIM +3 idag. Ingen mens och inget plus.

Nu har jag liksom gett upp så nu kan den väl bara komma så man kan få påbörja ett nytt försök?? :)

Hur mår du?? :)

Men vad irriterande när den inte den kommer! Jag hoppas ändå att du plussar :D

Jag mår rätt bra! Småillamående och väldigt trött. Har du fortfarande mensvärk?
  • Trullis82

Hej på er!

Läser igenom på flera ställen och något jag reflekterar på är att många testar sig så tidigt.

Har själv BIM + 1 idag och enl en app jag hämtat hem så ska jag tidigast kunna ta ett test den 10/9

Jag gjorde likadant i början och blev så ledsen när det alltid visade negativt. Men troligtvis för att jag tog för tidigt vilket jag då inte tänkte på.

Så kämpa vidare trots det där lilla minuset. Snart händer detGlad

• virrpanna85
    Trullis82 skrev 2017-09-04 14:44:08 följande:

Hej på er!

Läser igenom på flera ställen och något jag reflekterar på är att många testar sig så tidigt.

Har själv BIM + 1 idag och enl en app jag hämtat hem så ska jag tidigast kunna ta ett test den 10/9

Jag gjorde likadant i början och blev så ledsen när det alltid visade negativt. Men troligtvis för att jag tog för tidigt vilket jag då inte tänkte på.

Så kämpa vidare trots det där lilla minuset. Snart händer det

Blev lite glad av ditt inlägg, jag vet inte om jag testat för tidigt egentligen, men på något sätt kände jag väldigt tidigt att "nu är jag gravid". Alltså långt innan det ens var fysiskt möjligt, bara några dagar efter ägglossning. Kan inte förklara, en känsla bara.

Men jag har inte fått något riktigt plus, bara två ytterst svaga streck på två test i förra veckan som jag inte räknar som riktiga, och sen har jag försökt slå det ur hågen, tänkt att jag har väl fel då. Fast mina bröst har vägrat gå med på det, de ömmar mer än nånsin, har vuxit (så att en del t o m kommenterat det) och fått tydliga blodådror.

Har försökt hitta andra förklaringar till det, men kommer inte på så många, så jag väntar väl ett tag till :)
  • Trullis82

Samma här...

Har egentligen har jag ganska många gravid symptom.

Illamående

Ömma bröst som värker så fruktansvärt så jag skrek till idag när en kompis kramade mig. Trodde dom skulle sprängas.. hahaha

Sugen på lakrita (precis som med första dottern)

Tycker kaffe smakar skit fast det i vanliga fall e min favorit dryck o jag säkert får i mig 12 koppar om dagen. Nu kanske 1

Ständigt trött

Smärta i ryggslutet

Svullen som en uppblåst ballong

Luktar o smakar järn.

Ja, som du ser så finns det många symptom. O jag har varit tidig med symptom tidigare oxå o sedan har det avtagit o kag har mått hur bra som helst under mina 2 grav.

Hur ligger du till då tidsmässigt?

• virrpanna85

Jag vågar knappt känna efter längre :) Men är illamående varje morgon, det släpper efter någon timme som tur är. Lite molvärk och svullnad i magen som kommer och går, ingenting extremt dock. Trötthet, men det räknar jag inte riktigt då jag kan vara trött ändå periodvis.

Misstänker ÄL runt den 12:e/13:e aug, brösten har ömmat sen den 17:e, testade senast i lördags och då bör mensen varit typ 6 dagar sen, men det blev svagt/spökstreck. Så har ju liksom gett upp nu, men kanske kan det dröja för mig? Ingen aning :/ Har blivit rädd för att testa igen nu :O

Svar på tråden Kraftig "mensvärk" en vecka innan BIM. Gravid?