Kämpa eller söka nytt?
Förra året berättade min kvinna sedan då 19 år att hennes "bästis", låt oss kalla honom Sixten, hade varit en pojkvän till henne innan hon och jag träffades. Vänta lite, sa jag. ?Sixten som du har åkt till stora staden för att träffa? Din bästa kompis? Han som gav mig VÄLDIGT mycket uppmärksamhet den där gången då jag träffade honom? Jovisst var det han?
Sen åkte hon till Utlandet för att ta hand om sin sjuka mor som flyttat för 15 år sedan. (Hon har varit i utlandet ett par månader per år under de där 15 åren och jag har tillåtit det eftersom jag litade på henne), men hon stötte bort mig och ju närmare avresedatumet vi kom, ju sämre blev hennes humör gentemot mig, och hennes toleransnivå var på slutet obefintlig. Jag var i en begynnande depression vid den här tidpunkten och bad henne att "snälla, stanna hemma", men "biljetten var beställd" så hon åkte. När jag stod där på perrongen och vinkade tänkte jag att "detta är sista gången som jag ser min Anita, eftersom hon faktiskt inte är min längre". Så tydligt var det att hon lämnade mig, utan att hon uttalade orden. Jag hade till och med frågat två gånger om det var något annat som "drog" i utlandet. Det var det inte bedyrade hon, men hennes sätt gentemot mig var väldigt tydligt och talade sitt eget språk. Efter några dagar när hon varit väldigt frånvarande då vi talade på Messenger så loggade jag faktiskt in och tittade på hennes Facebook och såg då att hon hade haft kontakt med Antonio under nästan ett års tid. Hon hade också berättat för sin kompis att Antonio var "precis hennes typ" och en massa andra positiva saker (han var en riktig gentleman, högt utbildad och en fantastisk musiker), men att hon inte "tänkte hoppa över några skaklar och riskera något hemmavid". Däremot var det tydligt att hon var "fjortis-förälskad" i denna man. Hon hade också berättat för kompisen att hon hade chattat med Antonio medan jag och vår gemensamma son (13 år) hade pratat med Anita, på Messenger. Ingen överraskning varför hon verkade frånvarande allstå. En tid senare konfronterade jag henne och det slutade med att jag åkte till utlandet och tillbringade 12 dagar med henne då vi bestämde att vi ska kämpa för vårt förhållande.
Nuläget är att hon säger att hon inte har någon kontakt med honom och att det är "vi" som gäller. Däremot har hon varit väldigt tydlig med att hon inte vill att jag ska röra vid henne eller ens titta på henne (under hak-höjd).
Nu är jag på vippen att kasta ut henne eftersom jag inte vet hur jag ska bete mig, vad jag ska säga, göra, eller vart jag ens ska titta här hemma.
Det jag skulle vilja ha input angående är:
1. Varför kunde hon inte berätta att hon och Sixten varit ett par?
2. Vad hade hon för avsikter med Antonio?
3. Varför får jag inte röra vid henne eller ens titta på henne?
Jag vet vad jag själv tror, men behöver lite objektiv input från andra som varit i liknande situationer. Berätta gärna om ni är man eller kvinna om det inte syns på er avatar. Vi är 47 respektive 49 år gamla.