Isolerar mig från andra barn och föräldrar
Nu bara måste jag skriva av mig.. Rensa huvudet och kanske få pepp eller tips.. Gärna från andra med ett "hyperaktivt" barn..
Min son är precis ett år, har inte börjat gå.. Men kryper i FULL FART.
Det började redan på BB. Han skrek extremt mycket, (inte kolik) det knackades till och med i väggen och läkaren sa "Oj oj jag tror ni har fått er en liten utmaning".. Det kändes ju inte alls så lugnande att åka hem, men hade ändå förhoppningen att det bara "var tillfälligt"
Väl hemma - myyycket missnöje. Gå runt med i selen, titta på grejer, skrik även fast han var både mätt och pigg, inte fokusera på något annat än honom. Jag visste inte alltid varför han skrek vilket gjorde mig stressad att ta mig ut.. Tackade nej till föräldragrupp för tanken på att de andra satt och mös med sina bebisar medan jag går runt svettig med en bebis som jag knappt vet vad den vill och ska försöka skapa nya kontakter.. Nej jag såg inte nöjet.. Sumpade där chansen att träffa andra föräldralediga.. Men tänkte att jag tar igen det när det lugnat sig. Då går vi till öf. Efter en tid började jag gå till en ideell föräldragrupp. Försökte ta mig dit en dag i veckan, men kom sent och gick tidigt, antingen matcha jag in hans sömn så jag kunde sitta i lugn och ro, eller att han precis vaknat, fick mat och var nöjd nån timme när vi var där. Gick hyffsat smärtfritt men avböjde för det mesta luncherna efteråt, eftersom att min gosse bara hade suttit med armarna utspända, arg och jag hade fått gå ändå.. Har försökt nämna lite grann för dom andra, men märker att de tittar frågande på mig och inte har det likadant.. Så, vi "isolerade oss" från andra föräldrar ett tag. Allt har varit väldigt bra, inte sett min son alls som speciellt missnöjd eller hyperaktivt, visst han klättrar runt när vi är på besök hos folk men sånt har man ju hört om barn så inget konstigt där.. Hemma undersöker han allt, är superglad, underhåller oss till tusen och vi har kul, vi träffar vänner nån gång där vi oftast kan anpassa var/hur vi umgås (inget fikande och lunchande..)
Nu när han är ett år tog jag mig till ÖF för jag tänkte "Jo men han brukar ju roa sig själv med leksaker, lite ivrig kanske, men det ska nog gå bra"
Men HJÄLP HAN ÄR JU ÖVERSPEEDAD. Han for fram som en ångvält, upp o ner, upp o ner, upp o ner.. Jag fick springa runt överallt för att han inte skulle typ kasta nåt på nån, rycka i hår osv
De andra barnen var aktiva visst, skulle man fråga deras föräldrar skulle dom nog säga att deras barn inte är stilla en sekund, men alltså min son VAR en HELT ANNAN nivå. Han lugnande sig lite efter en timme kanske.. Men då var han ändå mer aktiv än de andra barnen.. Fick även kommentarer om det så det var inte bara min känsla. Kände ingen glädje alls och ser inte varför jag ska gå dit igen. Kan han ha blivit överaktiv? För det var väldigt extremt, sådär brukar han inte vara.. Träffade även på några andra föräldralediga som skulle gå äta lunch Å jag tänkte bara "Åh vad jag önskar jag hade kunnat också" min son hade tyvärr bara blivit frustrerad i matstolen och kastat grejer och gnällt, tills han nöjt fått komma ner på golvet och krypa runt/hetsa runt med en svettig mamma bakom sig samtidigt som de andra tittar och jag låtsas va cool.. Jag ser ingen mening med den lunchen heller..bara lite ångestladdat
Hur ska jag göra?? Isolerar mig mer och mer för jag känner mig alltid som en outsider med andra föräldrar och barn, samtidigt som jag sååå gärna vill träffa andra.. Börjar bli lite ensamt.. Snälla pepp, tips, tröst.. Vad som helst.