• Veggiesan

Måla en tavla på puben, kul?

I USA och England har konceptet Paint Night börjat poppa upp. Det innebär du går till puben och får måla av en känd tavla samtidigt som du dricker vin och umgås med ditt sällskap eller med andra deltagare på kvällens event. På puben finns en lättsam och glad instruktör som visar tekniker för att måla kvällens tavla, ofta något känt mästerverk av van Gogh, Dali eller ännu mer modernt så som Banksy. Ingen erfarenhet är nödvändig utan alla målar utifrån sin egen förmåga. När eventet är slut efter cirka två timmar får du självfallet ta med dig din nya fina canvastavla hem!

Jag funderar på starta upp konceptet i Sverige och har därför några frågor till dig:

Först och främst, tycker du att en sån här kväll låter rolig?
    Hur mycket skulle du vara beredd att betala för ett sånt här event?
    Vilken typ av tavla skulle du helst måla?
    Om du jobbar på företag, tror du att det här hade kunnat vara en rimlig kick-off eller teambuildingaktivitet hos er?

Berätta gärna vilket kön och ungefärlig ålder du har så jag får en tydligare bild av vilken målgrupp jag ska rikta in mig på. Har du några övriga idéer, funderingar eller tips får du gärna skriva dem också! =)

• Svar på tråden Måla en tavla på puben, kul?
  • Meriall

Låter kul, jag hade gärna gått med en grupp kompisar. Ännu bättre om man kan hämta tavlorna dagen efter (om man vill ha det som förfest och gå ut direkt efter). Passar bra som inslag i möhippa också.

30-40 år.

• Meriall

Lät kul med någon känd tavla/teknik. Vet inte om jag skulle kunnat lägga så mycket pengar på det (100? 200?) men kan tänka mig att köpa mkt öl/vin/drinkar medans så kanske något samarbete med pubinnehavaren?

Behöver inte vara typ dyr oljefärg heller utan vattenfärg etc går bra.

• Anonym (Nä)

Tycker inte det låter vidare kul, inget jag skulle göra frivilligt.

Kvinna 37 år.

• Carambolan

Jag tycker att det låter jättekul! Älskar "prova på"-aktiviteter och är dessutom konstintresserad. Skulle lätt kunna betala 300-500 om det ingick material och första glaset vin. Kvinna 34.

• Stårschan

Jag tycker att det låter skitkul, och är helt klart något som jag skulle kunna tänka mig att boka som kvällsaktivitet för en konferens.

• Anonym (NEJ)

Låter helt fruktansvärt.

Kan inte måla och gillar inte "vuxna människor gör krystade saker tillsammans"-prylten. 

• John22

Är inte det minsta konstintresserad och kan varken måla eller rita, men skulle kunna tänka mig att göra det. 300 inklusive allt material och ett glas öl/vin är nog vad jag skulle kunna pynta.

• Veggiesan

Tack för er feedback!
    Det verkar finnas tillräckligt med intresse för att gå vidare med idén! Glad

• Stårschan

Det tycker jag absolut. Jag kan redan se mina salongsberusade kollegor framför mig, med penslar i händerna. Vilka gapskratt! Och jag tror att ett sådant event skulle bli något man mindes lång tid framöver, till skillnad från en del andra konferensaktiviteter.

Svar på tråden Måla en tavla på puben, kul?