AnnaApr skrev 2017-08-25 07:19:35 följande:
När jag var gravid så blev jag tipsad om en app för partnern som hette "WHOs your daddy?" Som är lite roligare än våra appar; de skriver typ "nu är bebisen lika stor som en Nintendokontroll" eller "nu väger den lika mycket som en LP-skiva". Och ger tips som "nu kan hon ha mycket humörsvängningar, gör henne glad genom att köpa blommor".
Jag själv laddade ner "Preglife" och tyckte den var bra. Kan även läsa om alla utvecklingssteg bebisen går igenom. Den hade en bra checklista med allt som man behöver tänka på innan man föder och jag gillade helheten :)
Sen är mitt tips att inte köpa på dig allt som det står att man behöver. För bebisen kanske inte alls gillar den där hoppgungan, bärsjalen eller babygymmet och då står man där och har köpt massa onödiga saker som inte används.
Viktigast tycker jag är att det ska vara lätt för dig när ni kommit hem från BB; ha färdiga matlådor i frysen eller mat i kylen som går snabbt att laga (man vet aldrig när man hinner få i sig mat) och fyll på badrummet med stora bindor och amningsinlägg ifall det skulle behövas :)
Tusen tack, riktigt bra tips. Ska kika in på genast!