• A81

första barnet vid 37/38 år

Hej,
    Vi håller på att försöka och undrar om det finns någon som har erfarenhet av att få sitt första vid ålder 37/38 år? Det är sån press att veta att man mot sluttampen åldersmässigt... för vi skulle vilja ha fler än 1 barn.
    Hade vart så skönt att höra om någon har vart i en sån situation och hur det har gott/går för er.
    Ha en bra kväll!
    Mvh

• Svar på tråden första barnet vid 37/38 år
  • A81
    Trippelmamma76 skrev 2017-08-28 19:18:23 följande:

Japp. Fick vid 37, och hann få 3.

Åh!! Så hoppfullt det låter! Vart det korta perioder då mellan varje? När fick du din 3:e? Tack för svar! Hoppas allt gick bra för dig med alla graviditeter!
  • Noanda

Jag har inte erfarenheten än men...

Jag är 37 och gick in i vecka 12 i dag. Jag och pappan till barnet försökte i fyra månader innan jag blev gravid. Jag kommer vara 37 eller 38 när barnet kommer i mars/april nästa år.

Jag vill också ha fler barn men jag och pappan kom fram till att vi bara skulle vara vänner så vi får se hur det blir med det. ;)

• Carrolkpg

Hej!

Jag fyller snart 37 och har tyvärr ett utomkveds och MA bakom mig. Däremot blev jag gravid direkt så det verkar inte vara fel på den förmågan iallafall :). Trodde vi skulle få kämpa lite mer för att det ens skulle bli nåt. Tyvärr blev det ju som det blev, men nu håller vi på att försöka igen. Hoppas det tar sig direkt nu med och att den lilla vill fortsätta växa...

• Bergwera

Hej. Är nu 36 år och jag och min make planerar att skaffa vårt första barn. Hur har det gått för dig?

Svar på tråden första barnet vid 37/38 år