MissKelli skrev 2017-12-11 11:02:52 följande:
Åååh jag förstår det! :D Blev tårögd när du skrev att du var gravid! <3 Sjukt, när jag inte ens vet vem du är! :) Men säkert för att jag verkligen kan relatera till att längta så mkt!
Ja, så klart ska du utgå från att allt kommer att gå bra! Det går ju inte att gå runt att oroa sig hela tiden. Även om det är svårt att låta bli så klart :)
Nä alltså. NC och tempande är ju bara helt säkert EFTER ÄL. Innan chansar ju bara NC när ÄL kommer att vara och hur många dagar innan detta man då kan ligga för att inga spermier ska överleva. Bara för att jag haft ÄL CD17-18 tre cykler i rad tycker jag inte de kan utgå från att jag kommer att ha det igen. De som inte vet hur det funderar riskerar ju att bli oplanerat gravida.
Absolut! BIM 23/12. Så skulle bli en sjuk julklapp på julaftonsmorgon om ingen mens dyker upp!
Hur har din sambo reagerat? Hur tänker du om att berätta för andra? Kommer du vänta till v 12 eller berätta för någon innan? :) Och nyår, har du planer där du behöver förklara varför du inte dricker? Såå spännande allt detta. Får leva genom dig ;)
Åh va söt du är!! Det är verkligen fint att kunna glädjas med andra, men jag vet ju att det inte alltid är så enkelt i denna situationen :) TACK för att du glädjs med mig <3
Spännande!! Tänk om det blir en julklapp för dig också, skulle vara så roligt :)
Verkar som att NC inte är något pålitligt hjälpmedel, vare sig man vill bli med barn eller inte! Jag tycker äl stickorna funkade bra för mig ;)
Min sambo är glad men han kan, precis som jag, inte förstå det än. Jag tror att han mer än jag inte vill ta ut något i förskott. Och det är ju svårare att ta in när det inte händer i ens egen kropp. Det är ju jag som känner alla symptom... Han har sagt att han ska läsa på nu iaf, han visste ju inte ens hur ett positivt test såg ut visade det sig :p
Har faktiskt inte hunnit tänka särskilt mycket på hur jag vill göra med att berätta. Innan plusset hade man väl en klar tanke om det men nu när det är verkligt så känns det så svårt att veta vad som är rätt och bäst för oss!
Det är ju så tidigt än, har ju inte ens nått bim. Så någonstans så vågar jag inte ta ut det i förskott, att det ska gå vägen alltså :/
Men är jag fortfarande gravid vid jul så ska jag berätta för min mamma, då går jag in i vecka 6 och hjärtat ska börja slå :)
På nyår har vi inga planer än, märkligt nog. Men jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas hålla denna hemligheten! Har sen innan bokat in en tjejkväll med vin och annat nu på fredag, vet inte riktigt hur jag ska lösa det haha :p Funderar på att avboka pga att det är så mkt innan jul, vilket är helt sant också!
Jag kan fortfarande inte ta in att jag är gravid, att något litet har börjat växa i mig.
Det tråkiga nu är att jag idag har åkt iväg på tjänsteresa och kommer hem först på onsdag kväll. Egentligen vill jag ju bara vara hemma och mysa och prata om vårt fina plus!! På torsdag ska jag ta clearblue med veckoindikator, håll tummarna för mig!
Kram <3