• Kakmonsterarg

Om er partner sover, vilka bilder är okej/inte okej ta på denna? (Ovetandes)

Är det okej för er att eran partner tar en bild på er när ni sover? Spelar det roll om det är ansikte eller kroppsbild?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om er partner sover, vilka bilder är okej/inte okej ta på denna? (Ovetandes)
  • Meriall

Nr 7. Skulle bara bli glad om min partner tog en bild (iaf om han tyckte den var fin och inte för att retas). Men viktigt att han tar bort den om jag inte tycker om den.

• Monchichier
    Kakmonsterarg skrev 2017-09-11 18:42:09 följande:

Men om han skrattar åt bilden då?

Det är väl egentligen därför han tar bilden? För att kunna visa så att man tillsammans kan skratta åt att man sovit på ett roligt sätt? Man måste kunna bjuda lite på sig själv och man måste kunna skratta åt sig själv. Livet blir mycket lättare och roligare då.
  • Meriall
    Kakmonsterarg skrev 2017-09-11 18:42:09 följande:

Men om han skrattar åt bilden då?

Ja det är okej om det är en rolig bild också. Men inte bara för att "kolla här vad ful du är" ungefär.
  • Lotesse

Jag och sambon tar ofta bilder på varandra i sömnen om vi har en knepig sovstil, ser fridfulla ut, om katterna ligger och gosar, osv. som vi oftast bara visar varandra. Tycker det är rätt härligt faktiskt

• Zadre

Det beror lite på hur du menar med ansikts och kroppsbilder. Är okej med kroppsbild om jag har pyjamas men skulle aldrig gå med på nånting naket, varesej medvetet eller omedvetet.
    Ansiktsbild är lugnt. Inte för att min sambo har nåt behov av bilder av mej som sover öht. Enda gången han tagit nån som bild var för att han tyckte det såg så roligt ut med min katt som låg draperad tvärs över min mage och ville visa det för mej när jag vaknade.

• Stårschan

Punkt 6 - det heter 'varken...eller' när det är en negerad fras.

Jag är helt OK med både ansikts- och kroppsbild om det är en kärleksfullt tagen bild där jag ser fridfull ut, och om det är en bild som man skulle kunna visa både sina föräldrar och barn utan att skämmas. Men nånting ger mig känslan av att TS hade lite mer lättklädda bilder i åtanke.

• CvCvCv

Jag tog bild på min sovande sambo (intill vårt sovande barn) häromdagen. Jag tog den för att han var fin, men jag skulle inte visa bilden för någon utanför familjen.

• Anonym (The bug)

Jag tycker inte att det är okej att fotografera någon utan deras medgivande och om man sover kan man inte ge detta medgivande.

Glasklart.

Svar på tråden Om er partner sover, vilka bilder är okej/inte okej ta på denna? (Ovetandes)