Carambolan skrev 2017-09-12 23:41:44 följande:
Hur bor ni?
Hur har ni delat upp föräldraledigheten? Jobbar ni deltid båda två för att hinna med familjen? Hur många dagar brukar ni behöva vabba på en månad?
Är du lika förväntansfull över den här graviditeten som med första eller andra barnet?
Har du fått några förlossningsskador? Om inte, är du rädd för att kroppen rent fysiskt kanske inte pallar en förlossning till?
Vi bor i en villa på landet som vi köpt, 1 vardagsrum, 9 sovrum och ett stort kök, 3 toaletter. Efter renoveringen kommer vi ha ännu ett sovrum.
Jag är f-ledig de 9 första månaderna och sedan är mannen f-ledig i 3-4 månader till. Vi båda jobbar heltid, eftersom vi har många barn så har någon av oss oftast varit föräldrarledig, men när vi jobbar är det 100%.
Vi vabbar ungefär 5 dagar i snitt per månad, vissa månader blir det flera dagar vab, vissa färre.
Alla graviditeter och förlossningar är lika spännande, att få ett barn till, se om den blir lik mamma, pappa, storasyskon!
Inga förlossningsskador, har spruckit några gånger, men enligt barnmorskan var det ingenting, inga stora skador, så nej, jag är inte rädd för att få förlossningsskador då jag knappast har fått det tidigare.