Inlägg från: NELJ |Visa alla inlägg
  • NELJ

Väntar barn nr 10, fråga vad du vill!:)

Hur ser du och pappan till att alla barn får den uppmärksamhet och tid de behöver? Jag kan tycka det är svårt med två barn. Framförallt brukar jag då och då komma på sent på kvällen att det där nån av dem sa i förbifarten borde jag ha snappat upp och frågat vidare om...

Och hur sköter ni all vardagslogistik? Alla gympapåsar, mellanmål, läxor, veckobrev från skolan... Ni måste vara riktigt slipade projektledare...

• NELJ
    Anonym (Ts) skrev 2017-09-13 00:04:45 följande:

Jag och maken har turen att jobba antingen kl 6-14.30 eller 9-17.30. När båda jobbar får vi då över mycket tid till barnen och de behöver bara vara på förskolan 8.30-14.45 ungefär.

Vi har en stor tavla i hallen(griffeltavla där vi skriver in en kolumn för varje barn, gympapåse, när läxan ska vi inlämnad, aktiviteter mm. läxorna görs så fort barnet har kommit hem och fått en läxa. Känns som man gör allt på löpande band!

Vad skönt att ha sådana tider och kunna gå omlott. Jag har också en tavla, den är full med mina och pojkarnas aktiviteter - men så har jag aldrig varit bra på det där med ordning och reda. :)

Kommer era barn bra överens eller är det mycket bråk?
Svar på tråden Väntar barn nr 10, fråga vad du vill!:)