• Edsen

Saknar dem som är otrogna emapati för sin partner

Det verkar som otrogna har mycket svårt att sätta sig i sin ovetande bedragna partners situation det är nästan som att så länge partnern är ovetande om otroheten så är empatin för sin partner som bedras bortblåst från den otrogna.

• Svar på tråden Saknar dem som är otrogna emapati för sin partner
  • Anonym (Chanaya)

Är otrogen sen 1 1/2 år tillbaka och upplevs verkligen inte som empatilös. Egoistisk handling möjligtvis, men inget min man upptäcker iallafall. Och får han sina behov tillgodosedda, är det då så fruktansvärt egoistiskt? Jag behöver väl också få känna mig nöjd, vilket aldrig fallet blir om jag endast håller mig till honom då han inte kan tillgodose mina behov.

• Anonym (Chanaya)
    Traker skrev 2017-09-17 09:49:09 följande:

Hoppas din man bedrar dig också du förtjänar inte din mans trohet du är ett svin inse det.

Och på vilket sätt skulle det göra din dag? Bitter...?
  • Anonym (Empatisk trots otrohet)

Jag bedrar min man, men jag är fullt införstådd med att han hade blivit väldigt ledsen om han fick reda på det, och hade han gjort samma mot mig hade jag blivit helt förstörd. Så hur kan jag då sakna empati? Förklara det om ni kan. Jag har nog mer empati än de flesta!

Jag är ingen slampa eller nymfoman som bara har sex med andra för sexets skull som nån kåt idiot som inte kan kontrollera sig, det är inte alls så, iaf för mig, utan att vara otrogen är ju något som är speciellt för att det just är så fel, man bedrar verkligen den man älskar och riskerar jättemycket, det är där det sexiga och spänningen ligger i att det är så fel, inte att man struntar i att det är fel. Jag är fullt medveten om att det är fel, det är nog nästan enbart därför jag gör det. Sex för sexets skull kan jag ju ha med min man han är nog 10ggr bättre än min älskare i sängen så det är inte drivkraften alls.

• Robert 832
    Anonym (Empatisk trots otrohet) skrev 2017-09-17 10:01:54 följande:

Jag bedrar min man, men jag är fullt införstådd med att han hade blivit väldigt ledsen om han fick reda på det, och hade han gjort samma mot mig hade jag blivit helt förstörd. Så hur kan jag då sakna empati? Förklara det om ni kan. Jag har nog mer empati än de flesta!

Jag är ingen slampa eller nymfoman som bara har sex med andra för sexets skull som nån kåt idiot som inte kan kontrollera sig, det är inte alls så, iaf för mig, utan att vara otrogen är ju något som är speciellt för att det just är så fel, man bedrar verkligen den man älskar och riskerar jättemycket, det är där det sexiga och spänningen ligger i att det är så fel, inte att man struntar i att det är fel. Jag är fullt medveten om att det är fel, det är nog nästan enbart därför jag gör det. Sex för sexets skull kan jag ju ha med min man han är nog 10ggr bättre än min älskare i sängen så det är inte drivkraften alls.

Vart hittar man kvinnor som du?
  • Anonym (Chanaya)
    Anonym (Empatisk trots otrohet) skrev 2017-09-17 10:01:54 följande:

Men jag är heller ingen kåt idiot även om jag har sex för sexets skull. Kåt är jag ständigt, men att vara otrogen på ett snyggt sätt kräver tid, tålamod och tankeverksamhet , annars hade det ju upptäckts direkt. Min älskare( har bara en) är gudomlig i sängen (och duschen,golvet och på bordet). Han rondar en minst 5-6 ggr/natt. Alltså helt magisk! Kommer från Nordafrika och är kanske mer uthållig än de flesta svenskar. Absolut den bäste jag haft iallafall, med hästlängder.
  • Gung Ho

Tja, i tråden om En typ av kvinna att ligga med, en annan att gifta sig med menar en man som ligger med horor att han lever i ett lyckligt förhållande, det är väl empatibrist om ngt..
    Sedan finns det nog många som mår dåligt av sin otrohet, men av olika orsaker gör det ändå. Det behöver inte vara empatibrist även om det är ett dåligt beteende..

• Anonym (bs)
    cirxus skrev 2017-09-15 10:45:23 följande:

Att vara otrogen handlar INTE om att inte kunna känna empati för sin partner. Det finns flera saker som gör att man är otrogen, trots att man gått med på en sexuell uppgörelse bundet till endast en person.
    Vanligaste anledningarna: 1 Otillfredställdelse 2 Frågor om "gräset är grönare..." 3 Uttråkad 4 Ålderskris eller 5 Ekonomisk/ känslomässig obalans i förhållandet.

När man tillfälligt tillfredsställer behov hos sig själv, oavsett vad, njuter man av det. Dåligt samvete och konsekvenstänkandet kommer efteråt. Om man har en känslomässigt djup relation så kan empati uppstå= att känna och förstå hur den andra känner. Då ligger nog sympati närmare till hands för de flesta människor att uppnå.
    Det som många missar, speciellt i unga relationer, är att göra upp och vara tydlig med sina regler och gränser. Där jag drar gränsen är inte alltid densamma som min partner vill dra gränsen. Men avsaknad av empati är inte vad som bör efterfrågas gällande otrohet.

Jag skulle nog kalla detta för bullshit.

Nu har jag aldrig varit otrogen så jag erkänner att jag kanske inte vet vad jag talar om. Men...det första kriteriet som måste vara uppfyllt är ju att man är med en person som man blir så in i h-e sugen på att ha sex med.

Det som avgör om det blir någon otrohet är då ifall respekten och empatin, samt vilket värde jag sätter på mitt förhållande är starkare än suget efter sex med den andre. Så tänker jag, kanske därför jag inte varit otrogen.

• Anonym (Ylva)
    Edsen skrev 2017-09-14 14:36:32 följande:

Det verkar som otrogna har mycket svårt att sätta sig i sin ovetande bedragna partners situation det är nästan som att så länge partnern är ovetande om otroheten så är empatin för sin partner som bedras bortblåst från den otrogna.

Pga empati låter jag honom slippa veta om mina otrohetsaffärer. Det skulle krossa honom och jag tycker för mkt om honom för det.
  • Trakari
    Anonym (Ylva) skrev 2017-09-17 16:42:20 följande:
    Pga empati låter jag honom slippa veta om mina otrohetsaffärer. Det skulle krossa honom och jag tycker för mkt om honom för det.
    Om du hade empati så skulle du kunna sätta dig i den situation din partner är i som ovetande bedragen du är ett falskt svin som partner som otrogen.
  • Anonym (Emz)
    Åh så du ljuger för hans skull. Vad rart. 

Annars hade du ju kunnat låta bli att knulla andra bakom hans rygg.
  • Kurlie

Haha! Tror du på detta själv?

Övertygad om att du inte låter honom veta för du inte tänker sluta bedra honom och han troligtvis hade lämnat dig och det vill du inte. Ha kakan och äta den. Alltså låter du honom inte besluta själv huruvida han skulle vilja stanna hos dig om sanningen kom fram utan ert liv tillsammans är byggt på en lögn.
  • Trakari
    Anonym (Emz) skrev 2017-09-17 16:48:50 följande:
    Åh så du ljuger för hans skull. Vad rart. 

Annars hade du ju kunnat låta bli att knulla andra bakom hans rygg.
    Det är intressant att se här hur svin försöker insistera på att dem har empati mot den parter dem bedrar och trotts att dem handlar så empatilöst och respektlöst mot sin partner genom deras otrogna svek.
Svar på tråden Saknar dem som är otrogna emapati för sin partner