Bjuder ni på socker till kaffet?
Ny undersökningar har visat att allt fler inte bjuder på socker till kaffet längre. Detta trots att nästan 1 av 5 föredrar att njuta drycken på så vis. En oroväckande trend som måste få ett slut.
Ny undersökningar har visat att allt fler inte bjuder på socker till kaffet längre. Detta trots att nästan 1 av 5 föredrar att njuta drycken på så vis. En oroväckande trend som måste få ett slut.
Jag ställer inte fram det på rutin men frågar om någon vill ha socker och ställer fram det isf. Känner ingen som vill ha det, däremot vill nästan alla ha mjölk.
Nej, ingen av de jag har för vana att bjuda på kaffe brukar ha socker i, och jag skulle nog glömma bort att ställa fram det ifall jag hade en gäst vars vanor jag inte känner till, men jag plockar såklart fram åt den som ber om det. Däremot är det standard bland de jag umgås med att erbjuda rött te. Gör du också det, TS?
Brukar inte ofta ha många gäster att bjuda på kaffe samtidigt men när jag har det bjuder jag på mjölk, socker och sötningsmedel (har några gamla släktingar som alltid vill ha det i kaffet). När jag bara har en eller några kompisar över eller så så brukar jag bara fråga om de vill ha mjölk och/eller socker i.
Det åker fram ja. Några få som vill ha socker.
Nix, har inte socker hemma.
Nä men det finns strösocker i skafferiet om nån skulle fråga efter det.
Jag frågar om någon vill ha mjölk eller socker i. Tycker att trenden går mot mer och mer svart kaffe. När jag var liten hade alla socker och/eller mjölk i. Fast då var det kokkaffe, om det har någon betydelse.
Själv har jag vant mig av med socker i kaffe då det känns som att man ställer till besvär om man vill ha då så få andra använder det.
Nej, det gör jag inte. Har bara strösocker hemma och om någon gäst vill ha det till kaffet får de säga till så tar jag fram det.
Jo, jag frågar alltid om det inte bjuds fram direkt! :)
Eftersom jag tar socker i mitt te (dricker inte kaffe) så ställer jag fram socker. Och sacketter eller vad det nu heter. Och mjölk om någon skulle vilja ha det (har aldrig mjölk hemma annars, utan köper hem specifikt om jag ska ha gäster). Eller soja/havremjölk om jag känner till allergier eller vegan/vegetarisk kost.
Tycker det tillhör god ton att som värd/värdinna att se till gästernas behov.
Den hårda vägen har lärt mig att ta med mig eget socker och te. Nej, jag vill inte dricka te från tre år gamla påsar.
Ja, det har hänt att jag druckit vatten istället, för jag får inte i mig kaffe utan socker (dricker en kopp snitt i veckan)
Jag försöker komma ihåg det när svärfar är på besök. Han är den enda vi känner som fortfarande använder socker i kaffet, så för hans skull har vi bitsocker hemma.