• Booties

När kom er "riktiga" gravidmage?

Väntar mitt första barn och är i v.14. Är väldigt liten i kroppen och än så länge är magen bara svullen.

Förstår ju att inget är fel och den riktiga, hårda magen kommer (även om jag är lite otålig, haha.)

Nu till min fråga, när ni väntade ert första barn, när kom er gravidmage? Ni vet den där man inte kan dra in.

• Svar på tråden När kom er "riktiga" gravidmage?
  • Mammat3

V. 30 med första och andra gången var jag gravid med tvillingar vilket gjorde att magen kom lite snabbare runt v.25 har jag för mig.

• Krusbärskompott

Är i 16+1 (dvs v17) m första barnet och har nästan ingen mage. Om jag ligger ner kan jag känna livmoderkanten några cm nedom naveln men den står inte ut än. Särskilt inte om jag aktiverar magmusklerna.

Nu är jag ganska lång och på KUB noterade BM att jag hade "mkt plats i bäckenet" så jag kanske inte är så representativ.

Personligen är jag mycket nöjd med att det knappt syns än eftersom långt ifrån alla på jobbet vet än.

• GravidFetaMorsan

Första barnet, var det runt V11...

Nu med andra barnet är det samma...

Kvinnor i min familj får magar väldigt tidigt och stora

• efterfest

Jag är i v 16 och min mage är rund med kläder på, folk ser absolut att jag är gravid. Det är mitt första barn. Läkaren säger att det är för att barnet ligger väldigt långt fram :)

• Glitterpinnar

Vecka 23-24 med första barnet, runt vecka 14-15 med andra barnet och nu med trean har jag en pytte gravidmage i vecka 13. Är också väldigt smal.

Svar på tråden När kom er "riktiga" gravidmage?