För lite sex?
Hej,
Jag och min man har varit tillsammans i 6 år och gifta i 1 år. Det senaste året har vi haft sex 4-5 gånger. Jag har påpekat att jag inte är nöjd med vårt sexliv att jag tycker att man ska ha sex ett par gånger i veckan.Jag är 34 år gammal och han är 37 år. Vi har börjat prata barn och jag vill gärna skaffa barn men samtidigt bråkar vi ständigt över småsaker som eskalerar. Han påstår att han inte vill ha sex och bilda en familj med mig när vi bråkar. Att han inte blir sugen att ligga med mig på flera dagar när vi har ett argument. Han säger att han älskar mig att han tycker att jag är den snyggaste kvinnan han har varit med. Jag har berättat för honom att när vi inte har sex och tar på varandra så skapar det en frustration hos mig som utrycker sig i bråk.Jag blir mer grinig och vi bråkar oftare. Det är inte så att jag är ständigt sugen på sex men jag tror att man kan påverka det beroende på inställning. Jag vet inte längre vad jag ska göra. Med mina tidigare ex har de alltid varit sugna på sex. Jag vet inte om det betyder att vi är på väg mot en separation.
Kan jag begära att han ska ha sex oftare? Eller att vi ska ta på varandra och komma nära varandra fysiskt fastän allt inte alltid är toppen? Kan jag begära att han ska börja med medicin? Vad är bästa lösningen?