• Anonym 83

För lite sex?

Hej,

Jag och min man har varit tillsammans i 6 år och gifta i 1 år. Det senaste året har vi haft sex 4-5 gånger. Jag har påpekat att jag inte är nöjd med vårt sexliv att jag tycker att man ska ha sex ett par gånger i veckan.Jag är 34 år gammal och han är 37 år. Vi har börjat prata barn och jag vill gärna skaffa barn men samtidigt bråkar vi ständigt över småsaker som eskalerar. Han påstår att han inte vill ha sex och bilda en familj med mig när vi bråkar. Att han inte blir sugen att ligga med mig på flera dagar när vi har ett argument. Han säger att han älskar mig att han tycker att jag är den snyggaste kvinnan han har varit med. Jag har berättat för honom att när vi inte har sex och tar på varandra så skapar det en frustration hos mig som utrycker sig i bråk.Jag blir mer grinig och vi bråkar oftare.  Det är inte så att jag är ständigt sugen på sex men jag tror att man kan påverka det beroende på inställning. Jag vet inte längre vad jag ska göra. Med mina tidigare ex har de alltid varit sugna på sex. Jag vet inte om det betyder att vi är på väg mot en separation.

Kan jag begära att han ska ha sex oftare? Eller att vi ska ta på varandra och komma nära varandra fysiskt fastän allt inte alltid är toppen? Kan jag begära att han ska börja med medicin? Vad är bästa lösningen?

• Svar på tråden För lite sex?
  • Anonym (Here we go again.)

Steg 1. Skaffa inte barn med honom.

Steg 2. Skaffa INTE bsrn med honom.

Steg 3. Skilsmässa.

Steg 4. Hitta rätt man för dina behov.

• Anonym 83
    Anonym (Here we go again.) skrev 2017-09-17 20:49:43 följande:

Steg 1. Skaffa inte barn med honom.

Steg 2. Skaffa INTE bsrn med honom.

Steg 3. Skilsmässa.

Steg 4. Hitta rätt man för dina behov.

Menar du att det inte kommer att ske någon förändring? Vi ska börja på äktenskapsrådgivning för att hitta ett sätt att kommunicera och möta varandra. Jag blir bara väldigt orolig då jag upplever att tiden går men hans förändring är begränsad.
  • Robert 832

Nån slags öppen dialog eller parterapi. Allt bottnar nästan alltid i något, beroende på vad problemet grundar sig i så går det att bearbeta eller så finner man en annan lösning. Svårt att ge råd med så lite information.

• Anonym (.)
    Anonym 83 skrev 2017-09-17 22:51:18 följande:

Menar du att det inte kommer att ske någon förändring? Vi ska börja på äktenskapsrådgivning för att hitta ett sätt att kommunicera och möta varandra. Jag blir bara väldigt orolig då jag upplever att tiden går men hans förändring är begränsad.

Det finns tusentals trådar kring låg sexlust. Det knäcker de flesta i längden. Din självkänsla kommer gå i botten.

Skaffa inte barn med killen. Barnen kommer få växa upp med separerade föräldrar. Eller så stannar du och blir bara bittrare med åren.

Tänk sexlust som en fysisk egenskap som typ längd. Terapi kommer inte ändra hans sexlust. Den är som den är. Acceptera eller lämna.
  • Robert 832
    Anonym (.) skrev 2017-09-17 23:01:14 följande:

Det finns tusentals trådar kring låg sexlust. Det knäcker de flesta i längden. Din självkänsla kommer gå i botten.

Skaffa inte barn med killen. Barnen kommer få växa upp med separerade föräldrar. Eller så stannar du och blir bara bittrare med åren.

Tänk sexlust som en fysisk egenskap som typ längd. Terapi kommer inte ändra hans sexlust. Den är som den är. Acceptera eller lämna.

Det beror på terapeuten. Vissa är riktigt insatta, kan vrida och vända på allt för att bilda sig en uppfattning om personerna.
  • Anonym (Here we go again.)
    Robert 832 skrev 2017-09-17 23:04:58 följande:

Det beror på terapeuten. Vissa är riktigt insatta, kan vrida och vända på allt för att bilda sig en uppfattning om personerna.

Vad hjälper det att ha en uppfattning om personen om det är så att han helt enkelt har låg sexdrift? Och parterapeft är inte samma sak som sexterapeft.
  • New  Dawn

Du skriver att ni ständigt bråkar över småsaker som eskalerar.

Han vill inte bilda familj när ni bråkar, och det är väl en ganska rimlig känsla.

Jag tror att ni måste komma till rätta med era bråk. Varför bråkar ni så ofta och varför eskalerar bråken? Du skriver att ni har börjat prata barn och att DU så gärna vill gärna skaffa barn

Eftersom han inte vill ha barn i nuläget är det helt naturligt att inte vilja ha sex. (Barn blir ju till så)

Ni kanske ska prova att endast ha smek och oralsex en tid, och se om det fungerar bättre.

Du skriver att han sagt att han älskar dig. Visar han det?

Visar du att du älskar honom? Hur visar ni kärlek i så fall?

Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden För lite sex?