Shaken baby i barnvagn?
Jag satt och tänkte tillbaka till när min bebis var alldeles nyfödd och kom och tänka på ett tillfälle som fick mig alldeles iskall! Vi var då ute på promenad för första gången i somras och då var han ca 1 vecka. Han började gallskrika och dum som jag var gick vi över kullerstenar, MÅNGA gånger eftersom jag hört att man ska gå på kullerstenar eller dra vagnen över en tröskel för att bebin lättare ska somna! Nu när jag tänker efter så var det naturligtvis helt fruktansvärt att utsätta min bebis för den behandlingen och jag fattade inte att det var fel, det var inget konstigt i min skalle då! Bebisens huvud skuppade kraftigt upp och ner i vagnen och han hade inget stöd förutom själva madrassen och ett lakan, och nu är jag så otroligt orolig att han tagit skada av det här! Kan shaken baby syndrome uppstå på detta vis? Kan han ha blivit skadad? Kan jag nu, tre månader efter söka vård och syns det isåfall något? Har sån sjuk ångest över detta :'( eftersom det var så längesen minns jag inte hur han var efteråt, om han var slö eller ej :(