• Olivia1995

Bruna flytningar

Hej är det någon som haft bruna flytningar utan att det varit farligt? Alltså bruna flytningar som INTE blivit missfall..

fick det för första gången idag och blev ju såklart rädd, ingen smärta men knappt heller symptom (har inte haft de alls sen jag plussade i princip)

Vad tror ni? Är det ofarligt? Dela med er! :(

• Svar på tråden Bruna flytningar
  • meicc

Har blött alla mina graviditeter, både de som gått vägen och inte. Brunt blod är "bra" då det är gammalt blod, rött är värre. Men det är väldigt vanligt det med, man får så känsliga slemhinnor och kärlen påverkas. Hur jobbigt det än är så kan man mest vänta och se.

• FH24

Jag har haft så nu i ca.1 v. Vet dock inte ännu hur det gått. Var iaf på mvc igår för inskrivning där de så att det är väldigt vanligt såhär i början och att jag inte skulle oroa mig så länge det inte kom mycket/Var klumpar i. Så får gå på det, behöver alltså inte vara farligt. Barnmorskan trodde inte att det var någon fara men ska göra ett VUL om två veckor för säkerhetsskull.

• Olivia1995
    FH24 skrev 2017-09-22 14:44:44 följande:

Jag har haft så nu i ca.1 v. Vet dock inte ännu hur det gått. Var iaf på mvc igår för inskrivning där de så att det är väldigt vanligt såhär i början och att jag inte skulle oroa mig så länge det inte kom mycket/Var klumpar i. Så får gå på det, behöver alltså inte vara farligt. Barnmorskan trodde inte att det var någon fara men ska göra ett VUL om två veckor för säkerhetsskull.

Okej hopps de går bra. Vilken vecka är du i?
  • FH24
    Olivia1995 skrev 2017-09-22 16:03:22 följande:

Okej hopps de går bra. Vilken vecka är du i?

Tack :)

V.7 (6+4) , du? :)
  • Olivia1995
    Olivia1995 skrev 2017-09-22 19:00:32 följande:

V8 (7+1) :)

Men har min inskrivning först 18/10 :o va de kan skilja mycket!! När har du första ul?
  • Kyriie88

Jag hade bruna flytningar i v 8 ca, även kontakt blödningar. Fick VUL som visa ett foster med hjärtaktivitet. V 10 började de rinna blod rakt ner i toan fick nytt VUL som visa att fostret levde o mådde bra :)

Är nu i v 14 (13+5) och hade KUB UL 15/9 som visade en liten buse som sög på tummen o inte alls var intresserad utav att få nacken mätt <3

Oftast är bruna flytningar ofarligt som de säger, gammalt blod. Men är du orolig kontakta kvinnohälsan o lyssnar de inte så överdriv lite så du får kolla läget :)

• Delilah2001

De två graviditeter jag haft brun flytning så har det tyvärr varit missfall.

Har också haft rött blod, och då har det varit ok!

Jättesvårt att veta, de flesta blödningar är ofarliga.

Men förstår om du är orolig, men det går nog bra ska du se!

• FH24
    Olivia1995 skrev 2017-09-22 19:00:57 följande:

Men har min inskrivning först 18/10 :o va de kan skilja mycket!! När har du första ul?

Jaa, verkar som att det är väldigt olika på olika mvc.

Jag har ett VUL (vaginalt ultraljud) i v.9 pga blödningarna men nästa ultraljud är Rutin ultraljudet runt v.18 :)
  • Olivia1995
    Kyriie88 skrev 2017-09-22 19:58:07 följande:

Jag hade bruna flytningar i v 8 ca, även kontakt blödningar. Fick VUL som visa ett foster med hjärtaktivitet. V 10 började de rinna blod rakt ner i toan fick nytt VUL som visa att fostret levde o mådde bra :)

Är nu i v 14 (13+5) och hade KUB UL 15/9 som visade en liten buse som sög på tummen o inte alls var intresserad utav att få nacken mätt <3

Oftast är bruna flytningar ofarligt som de säger, gammalt blod. Men är du orolig kontakta kvinnohälsan o lyssnar de inte så överdriv lite så du får kolla läget :)

Pratade faktiskt med gynakuten nyss då jag fick blod på pappret men dom sa att det troligen inte är någon fara då hag inte har ont. Hoppas verkligen allt går bra o v härligt för er o se er buse <3
  • Jsv17

Jag hade bruna flytningar i början och både bruna flytningar och riktiga blödningar runt v.12 och jag har en frisk sprattlande pojke i magen (v.30 nu) så visst kan det gå bra. Jag googlade sönder ämnet när jag fick mina, och det verkar verkligen vara 50-50, där det i hälften av fallen blir en frisk bebis och andra halvan är MA eller MF... Jag rekomenderar alltid att åka på ett vul antingen bekosta ett själv eller tvinga till sig ett på akuten, det är olidligt att gå runt och inte veta, iaf för mig spelade det ingen roll hur många som sa att det var normalt och ingen fara, jag slappnade inte av fören jag sett det där lilla tickande hjärtat.

Håller tummarna att allt går bra för dig med <3

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Belliiiiii

Hej. Jag hade brun flytningar när jag väntade dottern och de visade sig vara en gammal blödning från nått kärl och absolut inget att oroa sig för. Så länge det inte finns smärta i magen och rätt färskt blod så finna det inget Att oroa sig för sa dom till mig

Svar på tråden Bruna flytningar