Han vill inte ha fler barn nu...
Hej allihopa!
Jag är en kvinna på 28 år, snart 29, som bor med sambo och vår 4-åriga dotter. Jag har länge nu velat skaffa ett till barn och det har verkat som min sambo också velat det. Jag kommer att bli klar med mina studier till sommaren och tyckte det skulle passa bra med en liten baby då. Tyvärr vräkte min sambo nu ur sig att han tyckte jag skulle jobba ett tag för att spara ihop lite pengar till ett hus, innan vi funderar på ett till barn (det vill säga några år)...
Jag har alltid sagt att jag ska ha alla mina barn innan 30 och att det ska vara nära mellan dom så de kan leka ihop under uppväxten. Nu är min dröm helt raserad. Jag kommer vara över 30 när nästa barn kommer, om det nu kommer. Första barnet kommer hinna gå i lågstadiet...
Jag förstår hur han tänker, jag förstår att han vill ha en stabil ekonomi och allt det där. Men jag blir knappast yngre. Jag vill inte att det ska hinna gå 8 år mellan våra barn. Dessutom tror läkarna att jag har endometrios vilket kan göra det svårare för mig att bli gravid.
Jag har gått ned mig totalt på grund av det här och känner det mesta ganska meningslöst. Jag gråter mig till sömns varje kväll och mår skit. Vet inte vad jag ska göra. Jag kämpar på om dagarna för min dotters skull men på kvällarna släpper allt.
Hur ska jag kunna gå vidare? Någon som har förslag på hur jag ska kunna omvärdera mina framtidsdrömmar?