• Äldre 24 Sep 18:42
    7747 visningar
    11 svar
    11
    7747

    vad gäller vid detta köp ?

    beställde 3 saker mot faktura,fick mail som sa : jag bytt ut 2 av sakerna mot likvärdig hoppas du nöjd. EFTER att dom skickat.nu jag inte nöjd,har bejärt prisavdrag,men nej,,dom säger jag skicka tillbaka.ska JAG ersätta frakt när dom gjort fel ?--kan jag bara strunta i betala ?

  • Svar på tråden vad gäller vid detta köp ?
  • Äldre 24 Sep 18:48
    #1

    Vad beställde du och vad fick du i stället. Klart du kan ångra om du inte är nöjd. Förstår att du är irriterad. Det hade jag också varit.

  • Äldre 24 Sep 18:50
    #2

    Kanske dom försökt lura dig och skickar billigare kopior för att själva tjäna pengar? Säg att du inte kommer betala det du inte beställt. Betala bara det som blev rätt. Handlar det om mycket pengar?

  • Äldre 24 Sep 18:50
    #3

    Svårt att svara på utan att veta vad du beställt och vad du fått? Dom borde givetvis kontaktat dig innan dom skickat varorna. Däremot kan du inte bara låta bli att betala. Om du låter bli att betala måste du även skicka tillbaka varorna.

  • Äldre 25 Sep 07:57
    #4

    fråga ska jag betala retur när dom gjort fel ?? det tänker jag inte göra

  • mso
    Äldre 25 Sep 09:05
    #5

    Har dom bytt ut sakerna till något annat än det du beställt så ska företaget betala returen av dem.
    Har de däremot bara skickat en annan färg så räknas det oftast som att du har fått det du beställt (om det inte gäller kläder) och returen blir då upp till dig att betala.

  • Äldre 25 Sep 09:13
    #6

    det hobbyartiklar det servon 2st,javisst fick 2 andra ,men inte sånna jag vill ha,,vad gäller då ?

  • Äldre 25 Sep 09:27
    #7

    Säger dom att du ska betala returfrakten? Beror fortfarande på hur dom skiljer sig. Är dom sämre? Passar dom inte eller är det likvärdiga produkter men annan tillverkare tex skulle jag säga att i de två förstnämnda ska dom stå för frakten däremot i sistnämnda om det är lika produkt (pris) eller dyrare men annan tillverkare har du fått det du betalat för och får därför stå för frakten själv om du ångrar dig.

  • Äldre 25 Sep 10:18
    #8

    mitt tycke ej likvärdiga,enligt dom likvärdiga,,men skulle ju frågat innan dom skickade väl ?

  • Äldre 26 Sep 06:54
    #9

    Ja man kan tycka att dom skulle hört av sig innan. Bara för att du inte tycker den är likvärdig kan den ju ändå vara det ur juridisk synpunkt. Säger dom att du ska stå för returfrakten?

  • Äldre 26 Sep 13:15
    #10

    Fast man brukar väl ändå ha ångerrätt 2 veckor? Händer ju ofta att man får hem grejer som kanske inte är det man förväntar sig, då skickar man tbx företaget står oftast för returen och så får man återbetalt det man betalat.

  • mso
    Äldre 26 Sep 13:29
    #11
    Bimbim79 skrev 2017-09-26 13:15:12 följande:

    Fast man brukar väl ändå ha ångerrätt 2 veckor? Händer ju ofta att man får hem grejer som kanske inte är det man förväntar sig, då skickar man tbx företaget står oftast för returen och så får man återbetalt det man betalat.


    Ja, du har ångerrätt. Och det är många företag som står för returfrakten, men långt ifrån alla, och det är heller inget lagkrav på att de ska göra det.
Svar på tråden vad gäller vid detta köp ?