• ALLIEVERDO

Tips på barn aktiviteter för en 7åring som inte är vanlig gymnastik?

Någon som har tips på aktivitet för en 7åring, och länka var kan läsa om det? Står still vad som finns mer än gympa och dottern har nu tröttnat på det.

Men det står still vad som finns att visa henne som förslag

• Svar på tråden Tips på barn aktiviteter för en 7åring som inte är vanlig gymnastik?
  • Erki

Innebandy, fotboll, dans?
    Lättast för dig att googla något som finns nära dig.

• Stårschan

Alla möjliga kampsporter - judo, ju jutsu. Klättring, parkour, dans, innebandy, skidåkning, orientering, simning. Eller någon av alla otaliga bollsporter som finns.

• Rebecca1987

Dans, hopprep finns det på vissa ställen att lära sig konster med hopprep. Zumba för barn finns på vissa ställen. Ridning, klättring.

• ALLIEVERDO

Haha tack allihopa. När man läser sakerna så känner man sig nästan dum haha.. Vilket hjärnsläpp man får ibland när man ska komman på nåt ????

Bor i en lite ort så är lite begränsat med saker och svprt att bara söka och hitta. Så det var bra med förslag.

• Rebecca1987
    ALLIEVERDO skrev 2017-09-25 14:00:34 följande:

Haha tack allihopa. När man läser sakerna så känner man sig nästan dum haha.. Vilket hjärnsläpp man får ibland när man ska komman på nåt ????

Bor i en lite ort så är lite begränsat med saker och svprt att bara söka och hitta. Så det var bra med förslag.

Kommunen har ibland information och aktiviteter som finns i området.
  • Zoet

Konstsim, balett, akrobatik :)

• Stårschan

Kolla också med dottern om hon har någon kompis som håller på med något som verkar kul, och se om hon inte kan få börja med det.

• Stårschan
    Zoet skrev 2017-09-25 14:09:22 följande:

Konstsim, balett, akrobatik :)

Konstsim låter ju jättekul, men nånting säger mig att det inte finns på så många orter. Var bor du där det finns?
  • Zoet
    Stårschan skrev 2017-09-25 14:11:41 följande:
    Konstsim låter ju jättekul, men nånting säger mig att det inte finns på så många orter. Var bor du där det finns?
    Jag missade detdär med mindre ort, svårt då om man inte har tur och bor på någon av de få mindre orter (de finns, jag har dock inte själv koll på vilka) som har konstsimsverksamhet. Själv bor jag i Stockholm, tror det finns 2 eller 3 klubbar som sysslar med det här, den största har nog max 100 aktiva personer inkluderat alla från knattegrupperna till vuxna. Så stort är det ingenstans i Sverige, men väldigt roligt och fantastiskt bra träning :)
Svar på tråden Tips på barn aktiviteter för en 7åring som inte är vanlig gymnastik?