Stårschan skrev 2017-09-26 08:24:54 följande:
Ungefär från den åldern när de är stora nog att åka de stora berg-och-dalbanorna. Då har vi börjat ha mest roligt på lika villkor. Det är lätt att stå bredvid varandra i liften, man slipper Mamma Mu-musik på repeat, och man kan gå på konserter, spela lite mer utmanande spel än Mix Max, och rent allmänt ha kul åt samma saker. Små barn har givetvis sin charm, med gosiga barnakramar och spretiga maskrosbuketter, men jag föredrar helt klart storbarnstiden framför småbarnstiden.
Så ni som inte ÄÄÄLSKAR att vara mammalediga med bebisar, sträck på er. Ni är inte dåliga föräldrar för att ni inte tycker att ni är mitt uppe i den bästaste tiden i era liv. Ni har bara något bättre att se fram emot.
Håller med!
Visst har bebistiden och förskoletiden sin charm, men jag har hela tiden sett fram emot tiden när de börjar kunna vara med på lite mer lika villkor, och känner nu i efterhand när de kommit in i tonåren, att det nog var tiden mellan 6-10 år som var bäst. När de kommit över 10 har de blivit mer självständiga, och man kommer inte längre lika nära.
Sparade all föräldraledighet jag kunde när barnen var små, och tog ut den när de var mellan 6-8 år istället.
Älskade den tiden

Långa skidsemestrar, långa sommarlov och massor av tid tillsammans som alla uppskattade.