• weenie90

    Pengar från presentkort?

    Hej!

    Missade att lämna tillbaka ett par byxor i tid och sitter nu med ett presentkort på 600:- som jag inte har någon nytta av. På butikens hemsida står det att pengarna sätts tillbaka på presentkortet om jag köper något och lämnar tillbaka.

    Funderar däremot om någon vet om det går att göra på följande vis: Köpa en vara av presentkortet och sedan byta den varan mot en annan. Får man nytt kvitto då eller hänger presentkortsköpet fortfarande med? Annars hade det ju bara varit att lämna tillbaka den varan man bytt till och förhoppningsvis få pengar tillbaka, om det då inte står med någonstans att varan man bytte från är köpt från presentkort såklart.

    Erfarenheter?

  • Svar på tråden Pengar från presentkort?
  • Butik

    Hej jag driver själv en klädbutik och kan säga direkt att det fungerar inte folk försöker sånt oftare än man tror men för min del så står det på kvittot att kunden i fråga har löst in ett presentkort vid köp och skulle kunden göra ett byte så stämplar alltid vi kvittot man får vid byte att endast bytesrätt gäller eftersom att kunden från början använt sig av presentkort, självfallet diffar detta hur butik till butik gör och hur det ser ut men butiken vet att du inte har rätt att få pengar tillbaka utan endast bytesrätt/tillgodo

  • Fennyxx

    Varför kan du intd använda presentkortet? Kan du inte köpa ett par byxor som passar i stället?

  • weenie90

    Fennyx: Vad har det för betydelse överhuvudtaget?

    Min frågeställning är om någon har erfarenhet av scenariot jag beskriver ovan. Förstår inte varför det skulle vara av intresse varför jag inte kan/vill använda presentkortet?

  • Fennyxx
    weenie90 skrev 2017-09-26 21:56:16 följande:

    Fennyx: Vad har det för betydelse överhuvudtaget?

    Min frågeställning är om någon har erfarenhet av scenariot jag beskriver ovan. Förstår inte varför det skulle vara av intresse varför jag inte kan/vill använda presentkortet?


    Jag hängde inte med på händelseförloppet bara, det lät väldigt märkligt att du först köpt byxor, sedan lämnar tillbaka och planerar att evt köpa något annat du inte ville ha i affären för att kunna gå dit ytterligare en gång och byta.

    Så det låter i din ts som om du vill ha ett par byxor och har ett tillgodokvitto i en klädaffär som du inte har svårt att ta dig till...

    Därför undrade jag, eftersom jag måste ha missförstått hela situationen.
  • Yllissian

    Nej som du redan läst på deras hemsida följer presentkortet med hela tiden och du kan inte få pengar för det istället.

    Vill du inte ha något från butiken så sälj det på Tradera. Du får ut ca 80% av värdet. Lättare om det är en stor affärskedja.

Svar på tråden Pengar från presentkort?