• MrsAJ88

Ruvning på gång, följas åt i väntan på +?

Hej!

Idag gjorde vi återföring av en fin blastocyst, så nu är den olidliga väntan igång igen! Finns det några andra i samma situation som vill följas åt och fördriva tiden medan vi väntar?

Har sedan tidigare en dotter på snart 2 år som blev till på 5:e återföringen (3:e fulla ivf:en) och nu har vi alltså fått tillbaka en blastocyst ut samma "kull".

• Svar på tråden Ruvning på gång, följas åt i väntan på +?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-17 06:27:33 följande:
    Vad skönt att det blev inom så kort tid för dig. Nu hoppas vi att det är er tur :)
    Hur funkar det nu? Ska du ta ägglossningsstickor och ringa till kliniken när du får utslag eller funkar det?

jag har fortsatt att testa mig och får bara negativt samt att jag har börjar få starkare mensvärkssmärtor. har testdag 23 oktober vilket är 19 dagar efter återföring, vet ju att de lägger testdagen längre fram ifall man får tidigt positivt och sedan negativt. Hade jag varit gravid är jag övertygad att det hade visat positivt som idag iaf senast i morgon. Så jag har börjat ladda för nästa omgång.
    Vad tråkigt att höra!! Tänker på dig! Skönt att du ändå kan se framåt och ladda för nästa steg!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-17 08:35:59 följande:
    Vad tråkigt att höra!! Tänker på dig! Skönt att du ändå kan se framåt och ladda för nästa steg!
    Ja även om jag är ledsen och besviken så har jag två i frysen och hoppas det innebär att man kan köra igång direkt.

Hur går det för dig. Några symtom ?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-17 09:20:39 följande:
    Ja även om jag är ledsen och besviken så har jag två i frysen och hoppas det innebär att man kan köra igång direkt.

Hur går det för dig. Några symtom ?
    Precis! Undra om man måste vänta en cykel innan man får göra FET? 
    Inga symtom alls här. Känner nada i livmodern, mest bara svullen fortfarande om magen. Jag tänker att de borde börja kännas nu men samtidigt är det ju väldigt individuellt! Har i mitt sinne redan börjat se framåt mot nästa gång, pessimist javisst!
  • Letgoddecide
    waldesten16 skrev 2017-10-17 06:27:33 följande:

Vad skönt att det blev inom så kort tid för dig. Nu hoppas vi att det är er tur :)

Hur funkar det nu? Ska du ta ägglossningsstickor och ringa till kliniken när du får utslag eller funkar det?

jag har fortsatt att testa mig och får bara negativt samt att jag har börjar få starkare mensvärkssmärtor. har testdag 23 oktober vilket är 19 dagar efter återföring, vet ju att de lägger testdagen längre fram ifall man får tidigt positivt och sedan negativt. Hade jag varit gravid är jag övertygad att det hade visat positivt som idag iaf senast i morgon. Så jag har börjat ladda för nästa omgång.

Ok, vad tråkigt, det är verkligen tålamodsprövande detta. Tror de kollar med ultraljud och sedan ev styr ägglossningen med ovitrelle/ orgalutran, de vill inte att återförandet ska råka hamna en helg.
  • waldesten16
    Letgoddecide skrev 2017-10-18 17:41:12 följande:

Ok, vad tråkigt, det är verkligen tålamodsprövande detta. Tror de kollar med ultraljud och sedan ev styr ägglossningen med ovitrelle/ orgalutran, de vill inte att återförandet ska råka hamna en helg.

Jag hoppas det är som du skriver att de styr ägglossningen vill ju inte missa den om det sker på helgen. Samt att man kanske kan planera lite bättre med jobbet.
  • MrsAJ88

Och mitt så fina plus tidigare i tråden har nu (V6+0) förvandlats till ett missfall :( Det känns så fruktansvärt orättvist att man när man får kämpa så för att bli gravid så skall man sedan förlora det lilla livet. Med dottern tog det 5 försök innan vi lyckades, men då slapp vi allafall missfall, det är tusen resor värre...

• waldesten16
    MrsAJ88 skrev 2017-10-20 06:16:19 följande:

Och mitt så fina plus tidigare i tråden har nu (V6+0) förvandlats till ett missfall :( Det känns så fruktansvärt orättvist att man när man får kämpa så för att bli gravid så skall man sedan förlora det lilla livet. Med dottern tog det 5 försök innan vi lyckades, men då slapp vi allafall missfall, det är tusen resor värre...

Beklagar, hemskt. Sänder varma tankar och kramar!
  • hanna8911

Och mitt så fina plus tidigare i tråden har nu (V6+0) förvandlats till ett missfall :( Det känns så fruktansvärt orättvist att man när man får kämpa så för att bli gravid så skall man sedan förlora det lilla livet. Med dottern tog det 5 försök innan vi lyckades, men då slapp vi allafall missfall, det är tusen resor värre?

Beklagar verkligen:( Usch vad livet är orättvist! Styrkekram till dig!
  • Letgoddecide

Så tråkigt ja, då är det ju bättre om det blir negativt på en gång, hoppas ni kan försöka på nytt.
  • Anwen

Tyvärr slutade vårat plus med missfall :(. Fick bruna flytningar i fredags och under helgen, färskt blod och klumpar sedan i måndags kväll, konstaterat missfall på VUL igår då hinnsäcken var tom och mindre än förväntat :(. Enligt vad jag förstår slutade embryot utvecklas ca v. 5+3/5+4, skulle varit på v 7+2 igår... Känns skit när det var vårat enda embryo i frysen! Har inte råd med en hel ny behandling. Får hoppas innerligt att vi trots allt lyckas bli gravida på egen hand, men annars blir det nog till att acceptera att det bara blev ett barn för oss, och lägga allt fokus på honom! <3 

• AnnElsaKarin

Har gjort min första IVF-behandling så är ganska ny på detta. Jag fick en perfekt blastocyst insatt 22/10 och (är på ruvardag 11 nu)  har testdag imorgon 3/11. Inga ägg till frys. Så funkar inte denna gången så får jag börja om från början. Slutade med lutinus på ruvardag 9. Har fortfarande inte fått mens. Jag är såååå nervös att det inte har fungerat för jag känner inte något speciellt :( lite ömma bröst och trött. Behöver pepp :)

• Anwen
    AnnElsaKarin skrev 2017-11-02 08:26:34 följande:

Har gjort min första IVF-behandling så är ganska ny på detta. Jag fick en perfekt blastocyst insatt 22/10 och (är på ruvardag 11 nu)  har testdag imorgon 3/11. Inga ägg till frys. Så funkar inte denna gången så får jag börja om från början. Slutade med lutinus på ruvardag 9. Har fortfarande inte fått mens. Jag är såååå nervös att det inte har fungerat för jag känner inte något speciellt :( lite ömma bröst och trött. Behöver pepp :)

Åh, håller verkligen tummarna för dig!! :) Snart testdags :). Starkt att du klarat dig från att testa hittills, det har jag alltid varit usel på :P.
  • AnnElsaKarin

Jag vaknade med tuppen imorseoch var extremt kissignödig! Gjorde testet och det visar gravid 2-3!!!! Satt där på toaletten och trodde jag drömde! JAG ÄR GRAVID!!!

• Letgoddecide
    Anwen skrev 2017-11-01 15:33:32 följande:

Tyvärr slutade vårat plus med missfall :(. Fick bruna flytningar i fredags och under helgen, färskt blod och klumpar sedan i måndags kväll, konstaterat missfall på VUL igår då hinnsäcken var tom och mindre än förväntat :(. Enligt vad jag förstår slutade embryot utvecklas ca v. 5+3/5+4, skulle varit på v 7+2 igår... Känns skit när det var vårat enda embryo i frysen! Har inte råd med en hel ny behandling. Får hoppas innerligt att vi trots allt lyckas bli gravida på egen hand, men annars blir det nog till att acceptera att det bara blev ett barn för oss, och lägga allt fokus på honom! <3 

Å, så tråkigt! Vad hemskt när det ju var på gång

Det går visst inte så bra för de flesta av oss här i tråden

Vi gör sista försöket just nu. Sedan blir det samma för oss, inga mer försök, fokus på barn nr 1 istället och på allt annat som faktiskt finns att hålla på med i livet
  • Anwen
    AnnElsaKarin skrev 2017-11-03 06:47:17 följande:

Jag vaknade med tuppen imorseoch var extremt kissignödig! Gjorde testet och det visar gravid 2-3!!!! Satt där på toaletten och trodde jag drömde! JAG ÄR GRAVID!!!

STORT GRATTIS!! :D 
  • Anwen
    Letgoddecide skrev 2017-11-03 09:19:50 följande:
    Å, så tråkigt! Vad hemskt när det ju var på gång

Det går visst inte så bra för de flesta av oss här i tråden

Vi gör sista försöket just nu. Sedan blir det samma för oss, inga mer försök, fokus på barn nr 1 istället och på allt annat som faktiskt finns att hålla på med i livet
    Då hoppas jag det tar sig för er denna gång! Lycka till!
  • Letgoddecide
    AnnElsaKarin skrev 2017-11-03 06:47:17 följande:

Härligt med positiva nyheter, grattis!!
  • Buttra

Hoppar in här jag med, ruvardag 11 med två 2-dagars embryon med mensvärk och rosa flytningar. Känns inte optimalt direkt. Är vårt 3:e landstingsförsök och 5:e totalt (började med två privat innan vi remitterades till KS för äggdonation har dock valt att fortsätta försöka med egna ägg).

Darkness old friend...

• Letgoddecide

Usch vad hemskt det är med de rosa flytningarna. Hur gick det? Blir det nya försök?

Buttra skrev 2017-11-06 17:23:35 följande:

Hoppar in här jag med, ruvardag 11 med två 2-dagars embryon med mensvärk och rosa flytningar. Känns inte optimalt direkt. Är vårt 3:e landstingsförsök och 5:e totalt (började med två privat innan vi remitterades till KS för äggdonation har dock valt att fortsätta försöka med egna ägg).

Darkness old friend

Svar på tråden Ruvning på gång, följas åt i väntan på +?