• Maddis94444

Är jag gravid eller är mina hormoner kvar i kroppen bara?

Hej alla! 

I juli detta år fick jag mitt andra missfall. Den 28 Juli började jag blöda lite smått och den 9 augusti kom det väldigt mycket och en klump kom ut någon dag efter det också. Jag blödde i ca två veckor. Inte haft någon blödning sen dess. 
    Direkt efter att jag slutade blöda började jag äta rosenrot och vi hade sex som vanligt. 
    Igår bestämde jag mig för att ta ett gravtest av den anledningen att min mens aldrig kom tillbaka. Det visade svagt positivt. Jag tänkte då först att det bara var hormonerna som inte gått tillbaka helt. Men ringde i alla fall min barnmorska som säger "Grattis till graviditeten igen". Men jag känner ändå inte att jag riktigt vågar tro att det är sant! Jag var även i kontakt med kvinnokliniken som säger samma sak som barnmorskan, att det är en ny graviditet. Dom säger också att hormonerna bara finns kvar upp till 4 veckor efter ett missfall. Men google säger annat. Och därav min oro för att det inte är en ny graviditet.
    Räknar man från första dagen jag började blöda lite så är det ju 9 veckor sedan jag fick missfall. Räknar man från en dagen jag slutade blöda är det ca 6 veckor sedan.
    Hur lång tid efter ett missfall visade era test positivt? Från när börjar hormonnivån att sjunka? 

Testet som jag bifogar är taget igår kl 16 alltså inte med morgonurinet. 

• Svar på tråden Är jag gravid eller är mina hormoner kvar i kroppen bara?
  • Jsv17

Finns ju inga garantier, men det där testet ser lite för starkt ut för att vara hormonrester från så långt tillbaka, tycker jag iaf, så jag gissar på en ny graviditet. Finns ju vissa studier som tyder på att kroppen faktiskt är mer mottaglig för en graviditet på nytt direkt efter ett MF. Förstår att det är en olidlig väntan men jag hade bokat ett privat vul, så fort du tror det är möjligt att se ngt, både för din egen inre frid och för att din grav kan ju vara svårdaterad precis efter missfall. Håller alla tummar och tår att det ÄR en ny graviditet och att det håller hela vägen för er den här gången <3

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Snuttis2

Har inte löst hela tråden men såg din fråga! Du kanske vet hur läget är nu?

Men har haft flera missfall så vet personligen lite om det , hcg finns kvar upp till 9 veckor efter ett missfall (lite beroende på hur långt gången man var o hög/låg hormonare) så räkna med möjlighet till felaktiga test upp till de veckorna från ditt missfall !!

• Maddis94444
    Snuttis2 skrev 2017-09-30 06:00:20 följande:

Har inte löst hela tråden men såg din fråga! Du kanske vet hur läget är nu?

Men har haft flera missfall så vet personligen lite om det , hcg finns kvar upp till 9 veckor efter ett missfall (lite beroende på hur långt gången man var o hög/låg hormonare) så räkna med möjlighet till felaktiga test upp till de veckorna från ditt missfall !!

Jag tar nya test varje morgon men tycker mig då inte se någon skillnad.. Så blir mer om mer säker på att min magkänsla hade rätt och det bara är hormoner som ligger kvar sedan förra graviditeten ????
  • Maddis94444
    Jsv17 skrev 2017-09-29 22:30:52 följande:

Finns ju inga garantier, men det där testet ser lite för starkt ut för att vara hormonrester från så långt tillbaka, tycker jag iaf, så jag gissar på en ny graviditet. Finns ju vissa studier som tyder på att kroppen faktiskt är mer mottaglig för en graviditet på nytt direkt efter ett MF. Förstår att det är en olidlig väntan men jag hade bokat ett privat vul, så fort du tror det är möjligt att se ngt, både för din egen inre frid och för att din grav kan ju vara svårdaterad precis efter missfall. Håller alla tummar och tår att det ÄR en ny graviditet och att det håller hela vägen för er den här gången <3

Privat ultraljud är bokat och ska dit om två veckor, men mina nya tester ser likadan ut om inte till och med lite mindre tydliga, så börjar känna mig ganska säker på att det bara är hormoner kvar i min kropp sedan förra graviditeten :(
  • Maddis94444
    lilaemma skrev 2017-09-30 01:04:38 följande:

Har du tagit något mer test?

Tar ett nytt test varje morgon mer ser ingen skillnad, möjligen lite svagare till och med :(
  • lilaemma
    Maddis94444 skrev 2017-09-30 10:15:46 följande:

Tar ett nytt test varje morgon mer ser ingen skillnad, möjligen lite svagare till och med :(

Då tycker jag att du ska ringa kk och kolla om du har rester kvar.
  • Jsv17
    Maddis94444 skrev 2017-09-30 10:14:29 följande:

Privat ultraljud är bokat och ska dit om två veckor, men mina nya tester ser likadan ut om inte till och med lite mindre tydliga, så börjar känna mig ganska säker på att det bara är hormoner kvar i min kropp sedan förra graviditeten :(

Ok va tråkigt

Men se till att du blir kollad så att det inte är så att det blir positivt för att du har rester kvar.
  • Maddis94444
    Jsv17 skrev 2017-09-30 23:45:51 följande:

Ok va tråkigt

Men se till att du blir kollad så att det inte är så att det blir positivt för att du har rester kvar.

Jag sa det till dom nu när jag pratade med dom, men var som att hon inte alls lyssnade på mig utan var så säker på att det var en ny graviditet... Hon sa också att det var i princip omöjligt att något var kvar då jag isåfall borde ha haft massa blödningar och besvär.. Behåller nog tiden på privatkliniken för att verkligen få se att inte något är kvar :(
  • Estor
    Maddis94444 skrev 2017-09-30 23:54:57 följande:

Jag sa det till dom nu när jag pratade med dom, men var som att hon inte alls lyssnade på mig utan var så säker på att det var en ny graviditet... Hon sa också att det var i princip omöjligt att något var kvar då jag isåfall borde ha haft massa blödningar och besvär.. Behåller nog tiden på privatkliniken för att verkligen få se att inte något är kvar :(

Märkligt. Jag var blödningsfri 3 dagar sen kom ett "Niagarafall" blödningsfri några dagar och sen kom de igen. Behöver ju inte alls komma samtidigt.

Har du kvar testen från tidigare och senare? Om du lägger ett äldre bredvid de nyaste o fotar så kanske vi in se någon skillnad.

Bra att du behåller tiden.
  • Maddis94444
    Estor skrev 2017-10-01 08:59:44 följande:

Märkligt. Jag var blödningsfri 3 dagar sen kom ett "Niagarafall" blödningsfri några dagar och sen kom de igen. Behöver ju inte alls komma samtidigt.

Har du kvar testen från tidigare och senare? Om du lägger ett äldre bredvid de nyaste o fotar så kanske vi in se någon skillnad.

Bra att du behåller tiden.

Har ju gått ca 6 veckor sedan jag blödde senast. Inte ens vart lite brunt som kommit. Nu sista dagarna har det dock känts som knivhugg i både livmoder och äggstockar :(

Jag tar ett nytt imorgon och kan lägga upp det då, har tyvärr kastat alla andra.
  • lilaemma
    Maddis94444 skrev 2017-10-01 11:47:48 följande:

Har ju gått ca 6 veckor sedan jag blödde senast. Inte ens vart lite brunt som kommit. Nu sista dagarna har det dock känts som knivhugg i både livmoder och äggstockar :(

Jag tar ett nytt imorgon och kan lägga upp det då, har tyvärr kastat alla andra.

Håller tummarna!
  • Maddis94444

Denna tog jag igår på kvällen, jag tycker verkligen att det inte är någon skillnad alls.. Dom på morgonen är lika svaga.
  • lilaemma

Ja, inte ser det ju ut som en ny grav som utvecklas som den ska. Tjata på KK.

• Maddis94444
    lilaemma skrev 2017-10-02 10:39:18 följande:

Ja, inte ser det ju ut som en ny grav som utvecklas som den ska. Tjata på KK.

Nä det tycker inte jag heller att det gör.. Har som känt på mig hela tiden att det inte är en ny graviditet! Både barnmorskan och kvinnokliniken står fast vid att det är en ny graviditet då jag inte kan ha några rester kvar eller hormoner efter min förra graviditet.. Så jag behåller tiden på onsdag hos den privata kliniken så får jag veta hur det verkligen ligger till då!

• lilaemma
    Maddis94444 skrev 2017-10-02 11:37:05 följande:

Nä det tycker inte jag heller att det gör.. Har som känt på mig hela tiden att det inte är en ny graviditet! Både barnmorskan och kvinnokliniken står fast vid att det är en ny graviditet då jag inte kan ha några rester kvar eller hormoner efter min förra graviditet.. Så jag behåller tiden på onsdag hos den privata kliniken så får jag veta hur det verkligen ligger till då!

Just ja! Bra där! Håller tummarna!
  • Maddis94444
    lilaemma skrev 2017-10-02 12:40:06 följande:

Just ja! Bra där! Håller tummarna!

Tack! Det behövs verkligen! :)
  • Jsv17
    Maddis94444 skrev 2017-10-02 11:37:05 följande:

Håller tummarna <3
Svar på tråden Är jag gravid eller är mina hormoner kvar i kroppen bara?