• Anonym (Dumpad tjej)

Går det ens att vinna tillbaka sitt ex?

Till att börja med, jag vill inte prata om hur jag ska komma över mitt ex eller att jag ska gå vidare för det vet jag. Men jag vill verkligen ge ett försök att få tillbaka min stora kärlek och jag behöver tips och råd!

Vi har gått igenom mycket jag och mitt ex från allra första början, jag blev gravid efter andra gången vi hade sex, jag blev chockad då jag trodde att jag inte kunde bli gravid (jag är 23år). Jag velade fram och tillbaka med att behålla eller göra abort då det var så tidigt i vårt förhållande. Tillslut så kom vi överens om att vi skulle behålla och han vart överlycklig. Veckorna gick och jag började få panik och började vela igen. Det slutade med att jag bestämde mig för abort och han blev såklart jättekrossad och vi tog en paus ifrån varandra. Efter aborten så kämpade han med att få tillbaka mig och vi fann varandra igen.

Vi hade en underbar tid tillsammans och jag ångrade aborten, vi var dödskära och bestämde oss för att behålla om jag blev gravid nästa gång.

2 månader senare blev jag gravid igen, jag överraskade honom med en liten symbolisk present med en napp och sa att vi ska få en bebis. Han blev blev så lycklig så han började gråta.

Veckorna gick och jag började vela Igen.. Jag nämnde för honom att jag började få ångest och kände att det kanske inte var dags med barn än då vi inte känner varann så väl.. Han blev otroligt ledsen och trodde inte att vi kunde vara tillsammans efter en till abort då han blev så sårad. Efter detta så började han bli väldigt iskall mot mig och började tappa känslor.

Jag gjorde en abort till och han försvann mer och mer från mig.

Vi kom överens om efter velande från hans sida att försöka att komma tillbaka, men eftersom han var så iskall och inte sig själv så blev jag bara mer och mer ledsen för varje dag och grät varannan kväll och pratade om känslor och då tyckte han att jag pressade honom. Så tillslut sa jag att jag inte orkade med hans iskalla sida nå mer. Då sa han att han inte tror att hans känslor kommer komma tillbaka och att han inte vill försöka igen.

Han har känslor kvar men inte tillräckligt för att vilja vara tillsammans med mig. Han har också nämnt så många gånger att han önskade att det var som förut.

Jag "kastade" iaf ut honom från lägenheten och nu bor han hos en kompis..

Jag mår så dåligt varje dag, varje minut.. Jag tänker hela tiden på hur jag ska få tillbaka honom!? Ska jag inte höra av mig alls? Eller litegrann?

Vi har träffats en gång efter vi gjorde slut då han skulle hämta lite grejer och la direkt märke till att jag hade färgat håret och skaffat mig en fin tatuering, i hans ögon så såg det ut som en ny och glad tjej.

Hur ska jag bete mig för att han ska få intresse för mig igen? Eller är det kört?

När vi träffades i början så var det jag som var tvungen att ta initiativ till att träffas och prata, kanske måste jag göra det denna gången med?

Kanske försöka att vara kompis med honom och vara den vanliga och glada personen som han föll för?

Hoppas ni orkat läsa allt och att ni kan komma med lite tips till en väldigt förtvivlad tjej.

• Svar på tråden Går det ens att vinna tillbaka sitt ex?
  • 8airam8

Det här kanske är lika så gott för er båda. Du slipper rum kille som har svårt för monogami och han slipper en tjej som sliter hjärtat ur kroppen på honom. Låt honom vara. Väx till dig, satsa på att få ett bra jobb eller vinna ett maraton eller något under en tid nu istället.

• Stårschan
    Anonym (Lina) skrev 2017-09-29 02:54:24 följande:

Hade jag varit honom hade jag också varit sönderkrossad! Jag menar inget illa nu, men ser du inte hur mycket han älskar dig? Han hade säkert varit en fin pappa så ledsen som han verkar ha blivit då du valde göra abort. Jag kan förstå om du väljer att göra abort en gång då ni är väldigt unga. Men sen andra gången när du dessutom ger honom en present nappen.. och han måste ha blivit totalt överlycklig och så gjorde du abort IGEN.. snacka om att få hjärtat krossat!

Ja du.. jag tror du missade en fin framtid med den killen. Rädda honom fort som fan om jag var du! Inte alla killar som dessutom är så unga som är så pass redo bli förälder som han verkade va . Håller tummarna du får honom tillbaka!

Men vänta nu - en kille som är otrogen mot henne i flera månader medan hon är gravid! Du tycker att det låter som någon som älskar henne jättemycket och som hon BÖR försöka få tillbaka???
  • Anonym (Angelica)

Om han är ditt livs stora kärlek hade du aldrig utsatt honom för detta över huvudet taget. För då hade du agerat annorlunda på din panik och i tid skaffat hjälp. Och helt enkelt varit rädd för att sabotera något.

• Anonym (Angelica)

För att svara på själva rubriken:

För att få honom tillbaka krävs det ju att han VILL det.

Att få ev känslor tillbaka betyder ju inte att han automatiskt vill ha ett förhållande.

• Anonym (Samma sits)

Jag har gått igenom samma och nu har det gått flera år och jag har fortfarande inte kommit över honom och kommer aldrig riktigt göra det heller. Lärt mig leva med det men visst hade de varit så mycket bättre om jag hade han på min sida nu men så är det inte o det får jag leva med. Men i mitt fall så kommer han aldrig att gå tillbaka till mig någonsin då det hänt vissa saker

• Aiyana

Ni är så unga...Kanske det var det bästa som hände trots allt, att sätta barn till världen är inte som att köpa en lägenhet ihop eller en bil. 

Han var otrogen mot dig och du kände dig trots allt inte mogen att skaffa barn. Backa bandet lite, kanske var det din magkänsla som sade att han inte var rätt kille att skaffa barn med. Speciellt med tanke på att han svikit dig och ljugit för dig.

Jag tycker du ska låta bli att kontakta honom. Försök finna en mening med att det gick som det gick, sörj det som hänt och försök gå vidare. 

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men ibland kan det faktiskt vara en välsignelse att det blev som det blev. Även om man inte kan se det just då.

Lycka till och kram. 

• Anonym (Samma sits)
    Anonym (Dumpad tjej) skrev 2017-09-28 23:52:34 följande:

Precis, jag är så medveten om att jag har sårat honom och brutit förtroendet och tilliten.. Innan han träffade mig så ville han absolut inte ha barn men när jag väl blev gravid första gången så började han få mer och mer längtan att få barn och bilda en familj med mig. Men jag tvekade så mycket då jag fick reda på att under tiden vi träffades i början så låg han med en annan tjej och ljög om det i 2månader. Han berättade sanningen när jag var gravid. Det fick mig också att tveka..

Jag blir en helt annan människa när jag blir gravid och börjar tveka så fort jag är gravid. Men nu efter allt så ångrar jag det så otroligt och får panikångest över att jag har förlorat min bebis och min stora kärlek på samma gång.

Jag trodde inte att jag kunde bli gravid då jag hade haft regelbundet sex i flera år med tidigare pojkvänner utan skydd.

Känner igen mig så väl i din historia
  • Anonym (H)
    Meriall skrev 2017-09-28 23:44:34 följande:
    Jag förstår honom. Du har gett honom hopp om en bebis två gånger och sedan gjort abort när han börjat fästa sig vid tanken. Det är som de tjejer som tvingas till abort. Man blir helt förstörd av det och hjärtekrossad. Han älskade förmodligen de potentiella barnen. Dessutom har han tappat tillit pga att du ändrat dig. Jag tror att det blir svårt. Du måste kanske få honom att tycka att det var rätt med aborterna för att det inte ska ligga mellan er. Och det är svårt. Kanske inte omöjligt men väldigt svårt.

Sedan verkar han vilja ha barn nu och du vill inte det. Det ligger också mellan er. Även om han kan få känslor för dig igen de känslorna kanske inte lika starka som hans barnlängtan. Och då vill han nog hitta en tjej som vill ha barn fort. Även om du skulle ändra dig och vilja ha barn så vågar han kanske inte lita på det längre utan tror att du ändrar dig igen och inte vågar utsätta sig för att bli hjärtekrossad igen.

Varför trodde du inte att du kunde få barn?
    Håller med
  • Meriall

Jag kan komma på ett sätt om du verkligen vill ha honom tillbaka. Skriv att du egentligen vill ha barn (om det är sant) och att du inte förstår hur du kunde göra abort. Att det måste vara något med graviditetshormonerna som gör dig helt galen och att du sedan efter aborten blir jätteledsen och ångrar den. Och sedan skriver du att du kommer ta kontakt med en psykolog som hjälper dig att reda ut detta och att du jättegärna vill ha familj med honom men att du måste reda ut detta i dig själv först.

Så gör du precis det och går till psykolog och reder ut det. Sedan kontaktar du honom igen och hör hur han känner. Är han då med på att försöka igen så lovar du honom att du har tät psykologkontakt under graviditeten så att du inte gör abort igen oavsett hur dåligt du mår. Och så får ni barn ihop.

• Anonym (Dumpad tjej)

Tack så mycket för alla svar!

Jag får helt enkelt inse faktum och ta lärdom av vad jag gjort och gå vidare.. Det gör fruktansvärt ont men jag har öppnat mig och berättat att jag lärt mig av mina misstag och att jag ska börja prata med en kurator angående mina panikattacker när jag varit gravid och att jag har förståelse för att han tappade all tillit och känslor för mig. Mer kan jag inte göra nu än att låta han gå..

• Anonym (Lina)

Han var väl inte alls otrogen??

• Anonym (ace)

Så... Efter två månaders relation avslöjar han att han knullat en annan, och då är du redan gravid. Graviditeten avslutas, sedan blir du på smällen efter två månader till.
    Ni har känt varandra i vaddå, ett halvår, max ett år, ni har redan sårat varandra djupt, han med otrohet och lögner, du med utlovade gemensamma barn som du tar bort. (självklart har du full rätt att avsluta eller fullfölja en graviditet utan mannens godkännande, det är inte det det handlar om.)

Det låter inte som två personer som är ämnade för varandra. Det låter som två omogna och helt ärligt korkade småungar. Två personer som inte bryr sig om sin eller sin partners sexuella hälsa (varken du eller han kan ha varit noga med att vara rena från könssjukdomar eftersom ni valde att knulla oskyddat från första stund, han dessutom med multipla partners).

Gör både dig själv och mannen en tjänst och lägg hela soppan bakom dig. Och lär dig använda kondom och ev. andra preventivmedel.

• Anonym (Sanna)

Gå vidare.Du är så ung och du hinner träffa män i ditt liv.Hitta dig själv,Studera/arbeta,skaffa hobby och vänner.Livet har så mycket annat att ge än bra nån kille.

• Fru Nyckelpiga
    Anonym (Dumpad tjej) skrev 2017-09-29 14:46:31 följande:

Tack så mycket för alla svar!

Jag får helt enkelt inse faktum och ta lärdom av vad jag gjort och gå vidare.. Det gör fruktansvärt ont men jag har öppnat mig och berättat att jag lärt mig av mina misstag och att jag ska börja prata med en kurator angående mina panikattacker när jag varit gravid och att jag har förståelse för att han tappade all tillit och känslor för mig. Mer kan jag inte göra nu än att låta han gå..

Klokt beslut!
Svar på tråden Går det ens att vinna tillbaka sitt ex?