Går det ens att vinna tillbaka sitt ex?
Till att börja med, jag vill inte prata om hur jag ska komma över mitt ex eller att jag ska gå vidare för det vet jag. Men jag vill verkligen ge ett försök att få tillbaka min stora kärlek och jag behöver tips och råd!
Vi har gått igenom mycket jag och mitt ex från allra första början, jag blev gravid efter andra gången vi hade sex, jag blev chockad då jag trodde att jag inte kunde bli gravid (jag är 23år). Jag velade fram och tillbaka med att behålla eller göra abort då det var så tidigt i vårt förhållande. Tillslut så kom vi överens om att vi skulle behålla och han vart överlycklig. Veckorna gick och jag började få panik och började vela igen. Det slutade med att jag bestämde mig för abort och han blev såklart jättekrossad och vi tog en paus ifrån varandra. Efter aborten så kämpade han med att få tillbaka mig och vi fann varandra igen.
Vi hade en underbar tid tillsammans och jag ångrade aborten, vi var dödskära och bestämde oss för att behålla om jag blev gravid nästa gång.
2 månader senare blev jag gravid igen, jag överraskade honom med en liten symbolisk present med en napp och sa att vi ska få en bebis. Han blev blev så lycklig så han började gråta.
Veckorna gick och jag började vela Igen.. Jag nämnde för honom att jag började få ångest och kände att det kanske inte var dags med barn än då vi inte känner varann så väl.. Han blev otroligt ledsen och trodde inte att vi kunde vara tillsammans efter en till abort då han blev så sårad. Efter detta så började han bli väldigt iskall mot mig och började tappa känslor.
Jag gjorde en abort till och han försvann mer och mer från mig.
Vi kom överens om efter velande från hans sida att försöka att komma tillbaka, men eftersom han var så iskall och inte sig själv så blev jag bara mer och mer ledsen för varje dag och grät varannan kväll och pratade om känslor och då tyckte han att jag pressade honom. Så tillslut sa jag att jag inte orkade med hans iskalla sida nå mer. Då sa han att han inte tror att hans känslor kommer komma tillbaka och att han inte vill försöka igen.
Han har känslor kvar men inte tillräckligt för att vilja vara tillsammans med mig. Han har också nämnt så många gånger att han önskade att det var som förut.
Jag "kastade" iaf ut honom från lägenheten och nu bor han hos en kompis..
Jag mår så dåligt varje dag, varje minut.. Jag tänker hela tiden på hur jag ska få tillbaka honom!? Ska jag inte höra av mig alls? Eller litegrann?
Vi har träffats en gång efter vi gjorde slut då han skulle hämta lite grejer och la direkt märke till att jag hade färgat håret och skaffat mig en fin tatuering, i hans ögon så såg det ut som en ny och glad tjej.
Hur ska jag bete mig för att han ska få intresse för mig igen? Eller är det kört?
När vi träffades i början så var det jag som var tvungen att ta initiativ till att träffas och prata, kanske måste jag göra det denna gången med?
Kanske försöka att vara kompis med honom och vara den vanliga och glada personen som han föll för?
Hoppas ni orkat läsa allt och att ni kan komma med lite tips till en väldigt förtvivlad tjej.