Vasd har dagisfröken gjort?!
Jag behöver råd! När jag hämtade dottern på dagis idag så var jag tvungen att byta blöjan. Väl inne i skötrummet lägger sig dottern ner vid gott humör. När vi skulle börja börjar hon gny och ber mig att bara använda vatten på pappret. Inte "den och den" (hon pekade på en vit flaska med handsprit och en blå med tvål.) Självklart ska vi inte använda den så jag. Hon berättade att de är jättestarka och gör ont i snippan! Ja, man ska inte ha dem i snippan så jag igen. Hon fortsatte prata om hur de gör ont och är starka. Till slut pratade hon så mkt om den och var så orolig att jag skulle ha handsprit på snippan att jag kände att jag måste fråga om någon haft sån i snippan . "Ja, ***" sa hon.. frökens namn alltså. Då frågade jag om hon inte använt den blå flaskan (tvålen). Men nej, den vita flaskan hade hon använt och det gjorde jätteont. Min dotter är 3.5 år och visst kan hon ha svårt att skilja på fantasi och verklighet ibland, men jag kände verkligen att det hör inte var något sådant. Jag försökte luska lite med henne på olika sätt efter en stund, och exakt samma sak berättade hon med en bekymrad röst.. inte sådär finurligt och roligt som hon brukar när hon hittade på. Hon bad mig till och med prata med fröken på en gång, och när jag sa att hon gått hem så ville hon att jag skulle ringa henne. Något sånt ut hon aldrig bett om.. Jag var så chockad att jag höll mig rätt lugn då, men så att så får hon inte göra. Och ty Haag ska prata med fröken. På måndag ska jag ringa rektorn och jag funderar på att hålla henne hemma. Jag vill inte ha henne tillsammans med henne!!! Men jag behöver hjälp! Hur hade ni gjort? Vad kan jag kräva av dagis?! Jag är så jäkla förbannad!