• Irie

Såg ingenting på VUL 4+6

Pga av att jag inte haft symptom och en smärta på höger sida gjordes ett VUL på gyn-akuten. Jag är säker på att det är 4+6 pga av äl-test samt att jag testade positivt på graviditetstest mycket tidigt. Läkaren kunde bara se en något förtjockad slemhinna samt en pytteliten uppklaring på skärmen som hon inte kunde säga så mycket om. Hon sa att det var alldeles för tidigt och jag ordinerads hcg prover nu måndag, onsdag, fredag ... så nu börjar en jäkla väntan, min magkänsla har dessutom hela tiden varit att det inte står rätt till, jobbigt att få gå och vänta på det bara :/ erfarenheter från VUL så tidigt snälla?

• Svar på tråden Såg ingenting på VUL 4+6
  • lilaemma
    Irie skrev 2017-10-03 06:31:50 följande:

Så konstigt det där med magkänslan. Bara visste när jag plussade att denna gravidtet inte skulle bli något. Blöder inte idag, fortfarande lite färgat av gårdagens blödning. Hoppas fortfarande att det inte är ett utomkveds utan att kroppen tar hand om det själv. Kunde såklart inte låta bli att testa med CB-digital och den visar på 2-3veckor ännu....

2-3 är ju alldeles rätt för den tid du tror att du är i. Vet att det är tålamodsprövande, men det enda man kan göra är vänta och se.
  • Glitterpinnar
    Irie skrev 2017-10-03 06:31:50 följande:

Så konstigt det där med magkänslan. Bara visste när jag plussade att denna gravidtet inte skulle bli något. Blöder inte idag, fortfarande lite färgat av gårdagens blödning. Hoppas fortfarande att det inte är ett utomkveds utan att kroppen tar hand om det själv. Kunde såklart inte låta bli att testa med CB-digital och den visar på 2-3veckor ännu....

Då stämmer ju cb. Jag fick 3+ först i vecka 6+0 den här graviditeten, och när jag varit gravid två gånger innan har det slagit om runt 5+5. Tror du kan vara lugn! Allt låter normalt.
  • Tino

När de misstänkte att jag hade utomhavandeskap så de till mig att åka till akuten direkt om smärtan blir värre och att ringa ambulans om blödningen blev värre eller smärtan ohanterbar. Jag ringde 1177. Tycker att du förutom proverna även ska kräva vul senare också för att se så graviditeten inte växer på fel ställe. Det kan vara positivt att CB visar rätt vecka men det gör testet vid utomhavandeskap också. Så även om många här på FL försöker lugna dig att allt verkar normalt. Så tycker jag att du absolut inte ska sitt hemma och vänta om du får mer ont eller blöder mer. Ring åtminstone 1177. Hoppas fortfarande att du inte har utomhavandeskap utan en helt normal graviditet.

• Meriall

Jag har haft magkänsla att något var fel både vid mitt MA och mitt utomkvedes. Vid utomkvedeset vet jag inte vilken vecka det upptäcktes i men hade haft smärtor i ett par dagar och då kunde man se ett tickande hjärta som satt i äggledaren :S

• Irie

Blödningen som uppstod var säkerligen efter undersökningen i går och i dag inga spår av blod. Lämnat mitt andra hcg prov nu så nu återstår bara väntan. Ingen smärta längre men heller inga symptom. Vilken tortyr att gå och vänta på vilka känslor man ska släppa på ... fredag kommer läkaren ringa och medela prov-resultaten... den dagen lär bli lång innan telefonen ringer ...

• Irie

Hcg i måndags låg på 1600 i går onsdag 2534 en ökning men inge tillräcklig. Så nu blev jag kallad till gyn-akuten igen:( sitter och väntar på att få domen. Ofostrig eller utomkveds ...

• lilaemma
    Irie skrev 2017-10-05 16:08:34 följande:

Hcg i måndags låg på 1600 i går onsdag 2534 en ökning men inge tillräcklig. Så nu blev jag kallad till gyn-akuten igen:( sitter och väntar på att få domen. Ofostrig eller utomkveds ...

Håller tummarna för att det bara ökar långsamt.
  • Irie

I går kunde man tydligt se en hinnaäck i livmodern (så inte utomkveds ) men inte mer ön så. Läkaren var bekymrad över att hcg inte dubblerats på två dagar. Sista prover i dag och sen nytt VUL om en vecka om jag inte börja blöda ordentligt innan dess. Så förmodligen inte en normal gravidtet :/

• lilaemma
    Irie skrev 2017-10-06 06:16:59 följande:

I går kunde man tydligt se en hinnaäck i livmodern (så inte utomkveds ) men inte mer ön så. Läkaren var bekymrad över att hcg inte dubblerats på två dagar. Sista prover i dag och sen nytt VUL om en vecka om jag inte börja blöda ordentligt innan dess. Så förmodligen inte en normal gravidtet :/

Håller tummarna! Det har ju ändå utvecklats och är tidigt ännu! Det var ju inte långt ifrån en dubbling heller, så kan ju bara vara en som tar lite mer tid på sig!
  • Irie

Sista mätning då dag4 låg hcg på 3840 vilket innebär att det dubblerats samt ca 600 till ökat. Läkaren tyckte dock att ökningen ändå var positiv trots ingen dubblering. Läste på ferilitetsguiden.com (vet inte hur seriös den sidan är) att världen över 1200 hcg kan ta 3-4 dagar på sig att dubbleras, i såfall skulle ju ökningen vara normal, men är ändå tveksam. Så nu blir det att vänta och se om jag börjar blöda annars är jag inplanerad på VUL den 16/10... så ännu mera väntan innan man kan släppa på känslorna :( sådan tortyr.. tycker dock det är positivt att man i onsdags ändå kunde se tydligt trots att man inte såg någonting i måndags, så något händer ju där inne. Frågan är om det är tillräckligt för en frisk gravidtet ...

• Charlieellerså
    Irie skrev 2017-10-06 12:32:00 följande:

Sista mätning då dag4 låg hcg på 3840 vilket innebär att det dubblerats samt ca 600 till ökat. Läkaren tyckte dock att ökningen ändå var positiv trots ingen dubblering. Läste på ferilitetsguiden.com (vet inte hur seriös den sidan är) att världen över 1200 hcg kan ta 3-4 dagar på sig att dubbleras, i såfall skulle ju ökningen vara normal, men är ändå tveksam. Så nu blir det att vänta och se om jag börjar blöda annars är jag inplanerad på VUL den 16/10... så ännu mera väntan innan man kan släppa på känslorna :( sådan tortyr.. tycker dock det är positivt att man i onsdags ändå kunde se tydligt trots att man inte såg någonting i måndags, så något händer ju där inne. Frågan är om det är tillräckligt för en frisk gravidtet ...

Nu är jag lite längre gången men mitt hcg fördubblades inte heller. Steg från 22000 -35000 på två dygn men det är tydligen inte konstigt när man överstigit de första 1200 som du beskrev. Jag fick se ett tickande hjärta på ett foster som var v 6+6 och som inte alls syntes en vecka tidigare ( 5+6) trots att två olika läkare kollade. Håller tummarna för dig.
  • lilaemma
    Irie skrev 2017-10-06 12:32:00 följande:

Förstår att det är plågsam väntan, men än så länge verkar ju allting enligt schemat för frisk graviditet...
  • Irie

Sedan VUL i fredags började jag få lite symptom, hungrig, trött och lätt illamående, brösten började kännas av lite. Men så i går på jobbet kom det en rosafärgad flytning igen.. som fortsatt idag, mina symptom är borta igen. Nu vill jag bara det ska dra i gång ordentligt så det hela är över... denna väntan och att hoppas för att sedan bli besviken har vart fruktansvärd. Så hemsk att jag är tveksam om jag pallar bli gravid igen...

• lilaemma
    Irie skrev 2017-10-09 09:16:40 följande:

Sedan VUL i fredags började jag få lite symptom, hungrig, trött och lätt illamående, brösten började kännas av lite. Men så i går på jobbet kom det en rosafärgad flytning igen.. som fortsatt idag, mina symptom är borta igen. Nu vill jag bara det ska dra i gång ordentligt så det hela är över... denna väntan och att hoppas för att sedan bli besviken har vart fruktansvärd. Så hemsk att jag är tveksam om jag pallar bli gravid igen...

Förstår att det är jobbigt att pendla mellan hopo och förtvivlan. Men håller fortfarande tummarna.
  • Irie

Konstaterades att det var en ofostrig gravidtet. Något jag könt på mig från dag 1, uteblivna symptom, små blödningar och långsamt stigande HCG hoppet är det sista som går ur en. Men i dag könner jag ändå lättnad. Jag fick bekräftat att min känsla varit rätt hela tiden. Dock ville inte läkaren ge abort-piller idag då man ändå måste räkna med en felmarginal på veckorna samt att mitt hcg ändå hade ökat och stt de var en önskad gravidtet. Man ville helt enkelt inte ta risken att ge mig piller förtidigt. Men på måndag (om inte kroppen själv fattat) så kommer jag att avsluta denna "graviditet". Vi får ta nya taget fort kroppen repar sig. Tack för allt pepp i min oro jag haft. Min magkänsla kommer jag aldrig mer ignorera.

• Ebo88

Jag gjorde vul i 4+5. Graviditeten var inte planerad och då jag har en blodrubbning som gör att jag för jättelätt till bldoproppar så var jag tvungen att göra vul för att bekräfta graviditet så jag kunde få sprutor utskrivna spm jag tar varje dag. På det vul jag gjorde så man en tydlig gulesäck.

Svar på tråden Såg ingenting på VUL 4+6