• Anonym (Cepiris)

Vad karaktiserar dem som är otrogna

Vad har dem gemensamt med varandra som skiljer sig från andra som gör att dem bedrar och sviker sin partner själv tror jag att det mest handlar om karaktär.

• Svar på tråden Vad karaktiserar dem som är otrogna
  • Anonym (VisDom)
    Gabriella2440 skrev 2017-10-11 19:02:12 följande:
    Som sagt det är min kropp. Jag bestämmer över den
    Men det är ert förhållande och båda ska ha samma möjlighet att bestämma över det, vilket ni inte har om du inte är ärlig med dina förehavanden.
  • Anonym (som man bäddar)
    Gabriella2440 skrev 2017-10-11 19:02:12 följande:
    Som sagt det är min kropp. Jag bestämmer över den
    Men du bestämmer inte över ert förhållande det gör ni båda och just nu tar du dig rätten att själv bestämma över ert förhållande utan att kolla med din partner. Tvärtom gör du förmodligen ditt bästa för att din partner INTE ska få vara delaktig i att besluta om det är ok att du knullar andra. 

Men tanke på hur du resonerar så är du inte mogen nog att ha ett förhållande, du borde vara singel.
    Gabriella2440 skrev 2017-10-11 15:18:15 följande:

Nytt och spännande sex är gemensamt för många otrogna.

Det är min kropp. Jag bestämmer över den. Ingen har rätt att döma någon.

Sex och kärlek är inte samma sak.

Så kan du resonera som singel inte i ett GEMENSAMT förhållande.
    Du är både omogen och egoistisk
  • Anonym (Nja)

Jag tror att människan som varelse är dåligt anpassad för ett monogamt liv

• Gabriella2440
    Anonym (VisDom) skrev 2017-10-11 19:34:34 följande:

Men det är ert förhållande och båda ska ha samma möjlighet att bestämma över det, vilket ni inte har om du inte är ärlig med dina förehavanden.

Du vet inte något om mitt förhållande. Vi har ett öppet förhållande min sambo och jag
    Anonym (Nja) skrev 2017-10-11 21:43:59 följande:

Jag tror att människan som varelse är dåligt anpassad för ett monogamt liv

Otrohet och pollyamori har ingenting med varandra att göra, det går alldeles utmärkt att vara polly utan att svika och ljuga för sina närstående, allt som behövs är en förmåga att vara ärlig.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (som man bäddar) skrev 2017-10-11 22:03:55 följande:

Otrohet och pollyamori har ingenting med varandra att göra, det går alldeles utmärkt att vara polly utan att svika och ljuga för sina närstående, allt som behövs är en förmåga att vara ärlig.

Jag tror personligen att många som är otrogna har lite sämre impulskontroll än va de riktigt monogama typerna har.
  • Anonym (Kan mycket)

En av de mer bisarra trådar jag läst.

Här tillåter sig moralpredikanterna att dra halva befolkningen över en kam, kallar dem äckliga svin, personer med låg impulskontroll mm mm utan att ha minsta aning om varför saker och ting händer i andras förhållanden...

Kanske ni blivit bedragna och har svårt att få såren att läka, men i så fall är ert förhållande just ert, med era problem och era personligheter och inget som gör att ni därigenom kan dra alla över en kam.

Anonym (Kan mycket) skrev 2017-10-11 22:34:28 följande:

Här tillåter sig moralpredikanterna att dra halva befolkningen över en kam, kallar dem äckliga svin, personer med låg impulskontroll mm mm utan att ha minsta aning om varför saker och ting händer i andras förhållanden...

Kanske ni blivit bedragna och har svårt att få såren att läka, men i så fall är ert förhållande just ert, med era problem och era personligheter och inget som gör att ni därigenom kan dra alla över en kam.

Dina argument skulle kunna stämma om det inte vore så att den halvan av befolkningen som du syftar på själva inte skulle acceptera att utsättas för samma behandling som de utsätter sin partner för. Mao säg att dina siffror stämmer och att 50% är otrogna, av dessa 50% så är 90% inte ok med att deras partner skulle göra likadant mot dem, vilket alltså betyder att en överväldigande majoritet av befolkningen (inklusive de som själva är otrogna) anser att otrohet är fel. Den enda skillnaden verkar vara att vissa idioter verkar tycka att det är ok att utsätta andra för saker man själv aldrig skulle acceptera.

Så ja, man kan absolut dra alla som pysslar med saker som  99% av befolkningen anser är jävligt vidrigt över en kam.
    Anonym (Nja) skrev 2017-10-11 22:19:09 följande:
    Jag tror personligen att många som är otrogna har lite sämre impulskontroll än va de riktigt monogama typerna har.
    Det finns väldigt många faktorer som kan påverka en människa att vilja, fundera på, bli sugen på att vara otrogen men i slutändan handlar det alltid om ett medvetet val. De kan välja att leva i ett öppet förhållande om de vill men de väljer hellre att gå bakom ryggen på sin partner.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (som man bäddar) skrev 2017-10-11 23:25:42 följande:

Det finns väldigt många faktorer som kan påverka en människa att vilja, fundera på, bli sugen på att vara otrogen men i slutändan handlar det alltid om ett medvetet val. De kan välja att leva i ett öppet förhållande om de vill men de väljer hellre att gå bakom ryggen på sin partner.

Människan är känslostyrd
    Anonym (Nja) skrev 2017-10-11 23:36:01 följande:
    Människan är känslostyrd
    Nej, djur är känslostyrda, människan HAR känslor och kan inte alltid styra dem, men vi kan styra vad vi GÖR av dem. Om det vore som du säger skulle vi springa omkring och bete oss som djuren gör, slåss, pinka och skita där vi står, osv. Att vi inte gör det är ett tydligt bevis för att vi kan styra vad vi gör av våra känslor om vi vill. Kan man styra vad man gör av sin ilska så kan man absolut styra vad man gör av kåthet och kärlek.
  • Anonym (m)

tror det kan hända vem som helst.. helt ärligt.. 

Det finns säkert vissa som gör det utan att blinka.

Sen händer livet för vissa.. som aldrig skulle kunnat tänka tanken innan. Vi är inte mer än människor.. sen tror jag vissa har sjukt långt dit.. men tycker det är naivt att tro att det skulle vara något vissa bara väljer.

• Anonym (Nja)
    Anonym (som man bäddar) skrev 2017-10-11 23:51:41 följande:

Nej, djur är känslostyrda, människan HAR känslor och kan inte alltid styra dem, men vi kan styra vad vi GÖR av dem. Om det vore som du säger skulle vi springa omkring och bete oss som djuren gör, slåss, pinka och skita där vi står, osv. Att vi inte gör det är ett tydligt bevis för att vi kan styra vad vi gör av våra känslor om vi vill. Kan man styra vad man gör av sin ilska så kan man absolut styra vad man gör av kåthet och kärlek.

Vi är djur.. bara väldigt speciella djur
    Anonym (Nja) skrev 2017-10-12 00:30:51 följande:
    Vi är djur.. bara väldigt speciella djur
    Om vi är djur, varför beter vi inte oss som djur alltid och inte bara när det passar?
    Vilka slags människor umgås du hellre med, såna som beter sig som djur eller såna som beter sig som människor?

Det lustiga med "vi är djur" argumentet som alltid dyker upp i såna här sammanhang är att det av någon märklig anledning alltid verkar gå bra att bete sig som djur mot andra men man vill alltid att andra ska bete sig väldigt civiliserat mot en själv. Det vekar som att man drar fram "jag är ett djur" kortet enbart när det passar Flört
  • Gabriella2440
    Anonym (Kan mycket) skrev 2017-10-11 22:34:28 följande:

Precis
Svar på tråden Vad karaktiserar dem som är otrogna